Oblíbené filmy (5)
![Blade Runner](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/158/600/158600824_dbda6e.jpg)
Blade Runner (1982)
Podle mě nejlepší Dickovská adaptace, kongeniální spojení spisovatelovy myšlenkové podvratnosti se Scotovým vizuálním talentem. Vrchol humanismu převráceného naruby. V momentě, kdy Rutger Hauer coby robot definuje Harrisonu Fordovi (v té chvíli ještě domnělému zástupci lidského druhu) ve vypjaté situaci cenu uplývajícího lidského života, je navozována existenciální katarze s všelidským odstínem. A potom ani moc nevadí místy až barokní obrazová nabubřelost a trochu naivní symbolismus, jsou-li tyto využívány jako prostředky navozování patosu, který zintenzivňuje jasně artikulovaný autorský étos.
![Démanty noci](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/163/696/163696982_a995c6.jpg)
Démanty noci (1964)
Jeden z vrcholů české kinematografie. Na hranici experimentu komponované dílo, které s Němcovou stylovou razancí materializuje procesy vědomí, principy vzpomínání. Děj ustupuje kvalitám filmu v jeho vyhrocené repreznetaci. Strhující kamera, bezchybný střih Miroslava Hájka, opomíjené osobnosti české nové vlny.
![Zimnice](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/161/286/161286398_219d1f.jpg)
Zimnice (1995)
![Návrat ztraceného syna](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/159/449/159449490_34c434.jpg)
Návrat ztraceného syna (1966)
Nejvyhrocenější Schormova autopsie. Nélítostná studie člověka v mezním vyšinutí a zároveň krystalicky čistá scénáristická práce nacházející adekvátní vyjádření v nervózní režii. Přísná, ale spravedlivá Schormova osobnost vypovídá ve svém asi vrcholném díle o křehkosti lidské psychiky vstříc mocensko-politickým mechanismům. Jan se pokusil o sebevraždu, a proto skončil na psychiatrické klinice. Jednoduchá kauzální řada vyvolává mnoho fatalních konotací existenciálního rázu.
![Život pod vodou](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/162/512/162512259_12329c.jpg)
Život pod vodou (2004)
Wes Anderson je opravdový kouzelník. Melancholik. V pomalém tempu prožívající, neodolatelně čarující s potencí filmového obrazu. Je to právě naprosto neuchopitelný spád tohoto filmu o lásce, rodině a moři, co se nezměnitelně propracovává do divákovi paměti. Obsah není důležitý, záleží jen na intenzitě pocitu, který je v nás (a námi) nalézán........ Absolutně nepopsatelný zážitek ********************************