Poslední recenze (8)
Největší dar (2022)
Když jsem si přečetl anotaci, trochu jsem se vyděsil: pohanští bohové a česká tvorba - to nedopadne dobře. Ale autorky se s tím popraly velmi dobře - rezignovaly na Holywoodské velkopášské efekty a vzaly to spíš jako "my malí Češi" nebo jinak řečeno bohy poněkud zašvejkovaly a posunuly tím, jaksi implicitně, do komediální roviny a to pohádce sluší. Jinak ji považuji za příjemnou odpočinkovou záležitost, taková Vánoční pohádka pro televizi. A rozhodně souhlasím, že je třeba vyzdvihnout Sabinu Rojkovou, která celou pohádku tahá ještě o úroveň výš.
Kovář z Podlesí (2013)
Toto rozhodně není běžná pohádka. Zejména smysl pro humor je..velmi specifický. Ale pokud mu příjdete na chuť, budete se dobře bavit. Vše má jednotný styl a vnitřní logiku (i když není hned zřejmá). Moc se mi líbí, že do sebe vše zapadá a velmi často není takové, jak se na první pohled zdá - včetně postav, jejichž jednání a motivace jsou konzistentní, ale díky způsobu vyprávění se pro diváka nejdřív jeví jinak. Super! Navíc krásné rozlišování historických období a všechny ty mechanické vychytávky - není to česká verze steampunku ve středověku? Já si tuhle pohádku každopádně moc užíval!
Utajený pasažér (2021)
Myšlenka filmu není špatná a evokuje zajímavé úvahy nad vzniklou situací: jak technické, tak morální. Nedokážu se ale přenést přes tu obrovskou hromadu nelogičností a nesmyslů, které scénárista potřeboval, aby mohl příběh takto vystavět: od absence reálné zálohy kritického systému lodi, přes amatérské chyby "vycvičených astronautů" až k podivné sestavě přítomných a absentujících věcí na palubě.