Recenze (42)
Dračí doupě (2000)
Tomuto filmu jsem se rozhodl, navzdory tolika negativním hodnocením, dát pět hvězd. Zejména protože jsem velký fanda RP hry Dračího doupěte. Protože tento film, i přes totální dřevěný herecký výkon Kristen Wilson a Bruce Payne a mnoha dalších mušek, je prostě Dračák, jak má být. Máme tam dva zloděje jako hlavní hrdiny. Vtipné, v případě Ridleyho odvážné a determinované splnit úkol, kterým byli pověřeni, máme tam kouzelnici prvního stupně, která tam musí být. Elfka a trpaslík, klasické Tolkienovské kombo, víme, že tyto dva druhy se zrovna moc nemusí, takž si užíváme nevraživých ksichtíků obou stran. Máme tam magickou univerzitu. Je tam hlavní záporák Profion a jeho pomocník Damodar, kteří se vehementně snaží získat hlavní artefakt. Magická univerzita. Zlodějská gilda. Spousta dobrodružství, létajících fireballů, hodně draků. Hodně zábavy a jednoduchých vtípků, které pobaví. Zápletka není zrovna plná zvratů a rozhodně to není film, u kterého by se musely namáhat mozkové buňky. Přesto je to Dračí doupě jak má být, nic tam nechybí, a Oskara bych od toho rozhodně nečekal. Pět hvězd, prásk!
Rudá Sonja (1985)
Královna Gedren je pěkná mrcha a nemá ráda krásnou Sonju, protože jí udělala bebí na tváři, takže teď musí nosit ošklivou masku a to prostě neee :) . Ze vší té záště a nenávisti by nejraději udělala nějakou lumpárnu a tak štípne mocný artefakt, díky kterému si podrobí všechna města na zemi. BUM, a máme skvělou zápletku pro další skvělý fantasy film z osmdesátek. Jednoduchý a dnes již trochu hloupý, jak už to u těchto kultovních béček bývá. Nechybí ani Árnie ve vedlejší hlavní roli, malý rozmazlený spratek, který ještě k tomu musí být princ jednoho z měst a musí se všude cpát; tlustý loajální sluha, a samozřejmě magie, meče, useknuté hlavy a vše, co staré dobré fantasy má mít. Zrovna na Rudou Sonju se nemusím dívat tak často, ale vysoké hodnocení si ode mne rozhodně zaslouží.
Planeta Krull (1983)
Jeden z filmů mého dětství, epická fantasy o dobru, zlu a legendární hvězdici. Po letech jsem, již jako dospělý, opět shlédl Krull a trochu se pousmál nad jednoduchostí filmu, příběhu i dějových sekvencí, kterých jsem si jako malý nevšímal. Je to vlastně typický zástupce fantasy filmů této doby, spolu s Hawkem, Flashem, Rudou Sonjou a dalšími. Ale je to pořád nářez. Úchvatná, tak trošku dark a evil pohádka o lásce, která trvá navěky a o tom, že hrdina si musí pro princeznu vyšlápnout pěkný kousek světa :) . Krull nikdy neomrzí.
Hawk mstitel (1980)
Hawk the Slayer jeden z mých nejoblíbenějších fantasy filmů 70-90tých let, takže si nebudu stěžovat na všechny ty detaily, jako staré osmdesátkové vizuální efekty, příšernou flétnu v soundtracku, který připomíná spíše staré westerny (ale který je jistým zvláštním způsobem až moc chytlavý), a příběh a zápletku kvalitou připomínaje začínajícího Pána Jeskyně v Dračáku... Naopak, všechny tyto elementy dělají Hawka tím, čím je, béčkovým, luxusním dark fantasy filmíkem, který nemám problém sledovat znovu a znovu.
Vražedná minulost (2013)
Musím se přiznat, že jsem byl ze sledování toho filmu mile překvapen. Čekal jsem, že na mě vybafne něco na styl Beetlejuice / teenagerský horro s rozvěšenými americkými vlajkami na každém rohu, a přitom se The Haunter ukázal jako odpočinkový horůrek s ceelkem originálním příběhem, víceméně dobře vyrobenou časovou zápletkou a flashbacky a příjemnou, lehce creepy atmosférou. Nic absolutně extra, nominaci na Oskara bych tomu určitě nedal, ale herecké výkony, scénář zase nebyl tak špatný. Není to jeden z těch filmů, na které bych se podíval i potřetí, ale podruhé určitě ano.
Thor: Temný svět (2013)
Opět další vynikající Marvelovka o Asgardianech a věčných trablích Země, Thora, temných elfů a vtipa Lokiho. Byl jsem skoro přesvědčen, že druhý sequel Thora bude na nic, ale byl jsem mile překvapen. Pokud vynechám pár drobných chybek a blbostí ve skriptu, Thor: Dark World mě nadchnul. Příběh, který dával smysl, vynikající kamera, CGI prostě perfektní, epická atmosféra doplněná humorem tak typickým pro Thora a Avengery, několik referencí na minulé filmy i ty BUDOUCÍ (klasická after credits scéna, která na Vás řve "bude další!"), a last, but not least, skvělý epický soundtrack, jako vždy. Pět hvězd. (malý komentář pro některé z Vás, kteří peskovali na lasery a létající lodě....Je to fantasy. Ve fantasy je vše dovoleno ;) Šuš )
Není král jako král (2000)
Absolutně skvělá Disneyovka, která mi nějak utekla. Jako každý Disney film tento měl dobrý příběh, pár chytlavých songů, skvělý humor a vše, co člověk od Disney čeká. Hláška "Pull the lever, Kronk" mě rozesmívá ještě teď. Vynikající.
Návrat do země Oz (1985)
Kampak se poděla ta roztomilá pohádka o Dorotce a kouzelném světě Oz? Temné psycho pokračování úspěšného filmu, které má s pohádkou společný jen svět samotný. Elektrošoky pro Dorotku? Wheeleři? Hlavy na podstavci a absolutně hrozné pohyblivé kamenné tváře? Strašidelná atmosféra a velmi temné zpracování? Vynikající. Opravdu jsem to nečekal. Skvělý film, zábavný, nemám mu osobně co vytknout.
Orphan (2009)
Další, naproswto neoriginální film na motivy Dobrého synka. Ano, napínavý filmeček o zlém děcku, dalo by se na to i dívat, kdyby to jen nebylo jedno velké filmové klišé za druhým. Naprosto každou scénu, vyjma té s klavírem a se slovem fuck, jsem viděl v jiných filmech, a proto na mě tento dilm opravdu moc nezapůsobil. Přesto, pro jiné, je to určitě kvalitní psycho drama o malém spratkovi, který prostě terorizuje všechno kolem sebe...
Šepot (2007)
Vynikající film, kam se na něj hrabe Omen. To malé děcko jsem si zamiloval od začátku a fandil jsem mu víc, než jakémukoliv z ostatních "hrdinů". Příjemně hororová atmosféra, pár celkem kvalitních lekaček a herecké výkony, za které se aktéři nemuseli stydět. Můj oblíbenec Michael Rooker opět v roli špatňáka. Jednoduché, nenáročné, a zábavné. Závěrečná scéna v chatě naprosto dokonalá, jen ten kousek se sekerou trochu odfláknutý. Pět hvězd*****