Oblíbení režiséři (10)
Jen málokdy mě od něj film zklamal. Pan režisér, který dal světu filmy jako Indiana Jones a Dobyvatelé ztracené archy, E.T. - Mimozemšťana či Jurský park bude u mě asi napořád jako první. Prostě mistr ve svém oboru.
Tento režisér začal jednu neuvěřitelnou ságu, která se po právu stala kultovní. Hlavně kvůli tomu jej zde mám. Díky za ty hvězdná dobrodružství, Georgi!
Pan vypravěč, který mne ještě NIKDY nezklamal... Ať už to byly filmy jako Mafiáni, Barva peněz či Casino pořád si udržel laťku vysoko. I jeho poslední film, za který získal právem Oscara, Skrytá identita mě udržel ve správné míře napětí, takže žádný důchod, ale zase na režisérskou židli a točíme!!
Dal světu jednu z nejlepších hororových postav, kterou jsme mohli kdy na filmovém plátně spatřit. Ať už natočí cokoliv, pro mě to je ten, co mi umožnil sledovat Vetřelce.
Pan režisér, kvůli kterému mám rád westerny. Co film, to perla, která vyniká. Ať už hudbou, či scénou. Myslím, že málokdo udělal pro westernový žánr tolik, co Sergio. Kdyby nerežíroval, svět by přišel o takové perly, jako Pro pár dolarů navíc, Hodný, zlý a ošklivý, Tenkrát na Západě nebo Tenkrát v Americe. Svět filmu mu opravdu vděčí za mnoho. A já mu vděčím za neopakovatelné zážitky při jejich sledování. Děkuji, mistře.
U této mladé režisérky se zmíním jen o tom jediném filmu, ale pro mě nejdůležitějším a nejkrásnějším. Ano, mluvím o Lost in Translation. Jako novoroční předsevzetí jsem si (mimo jiné :-) dal, že musím zhlédnout všechny filmy, které ona natočila (což nebude snad tak těžké splnit :-) A doufám, že v nejbližších letech nás překvapí ještě nějakým silným snímkem...
Tak to snad musí být jasné každému, proč jej zde mám, ne? A pokud vážně ne, uvedu jen 3 filmy: Vykoupení z věznice Shawshank, Zelená míle a jeho poslední, ale taky výborný Mlha. On prostě umí točit filmy, které vás chytnou a nepustí.
Nejprve jsem od něj viděl Amadea a byl jsem nadšen. Tak jsem si jej začal všímat víc. A vyplatilo se to. Jeho další filmy Hoří, má panenko, Přelet nad kukaččím hnízdem či Lid versus Larry Flint mě dostaly tak, že jsem si jej zde prostě musel dát. Není divu, že je respektován jak Čechy, tak i celým světem.
Na samotě u lesa, Slavnosti sněženek, Vesničko má středisková či Postřižiny. Co se týče českých filmů, jsou tyto filmy u mě mezi nejlepšími a proto i pan Menzel.
Nejprve jsem od něj viděl Beetlejuice a byl jsem potěšen ze skvělé duchařské komedie. Poté přišly filmy jako Střihoruký Edward, Ed Wood a hlavně Velká Ryba. Díky poslednímu zmíněnému jej zde mám.