Recenze (1 952)
Chata na prodej (2018)
A kde je tých 82%, čo to malo po Karlovarskom festivale?
Road Book (2016) (seriál)
To má byť vtip? Povrchné, točené ako z rýchlika. Občas mám dojem, že to točí nejaký amatér - youtuber.
Blade Runner 2049 (2017)
Keď tak nad tým uvažujem BR 2049 je oproti BR z roku 1982, nepatrným posunom k lepšiemu. Z remaku som nemal taký tiesnivý pocit.
Ptice koje ne polete (1997)
Zbytočne patetické.
Hráči se smrtí (2017)
V porovnaní s originálom z 1990, je to prázdne, zbavené akýchkoľvek náznakov kresťanstva. Slovo boh tam ani nezaznie a pojem výčitky svedomia je chápaný modernisticky (Musíš odpustit sama sobě. Lítost nestačí, převezmi odpovědnost.) Ellen Page je v bielom veľmi sexi. Holka po zážitku klinickej smrti pocíti potrebu spiť sa do nemoty? Neverím.
Maleňkaja princessa (1997)
Aj keď sa Vladimír Grammatikov po každej stránke snažil (výprava, casting), film nedosiahol kvality Cuarónovej verzie z roku 1995. Ale niet mu čo vytknúť.
Opři žebřík o nebe (2014)
Toto je asi najlepší dokument o slovenskej cirkvi, aký som doteraz videl. Nahradil na piedestáli moju obľúbenú Ivetku a horu od Víta Janečka. Zdá sa mi príznačné, že oba menované filmy natočili Češi, pretože my, domorodci nedokážeme získať nadhľad. Pre mňa je Kuffa svätec.
Nový domov (2016)
Holanďania sú králi kraťasov, tak nechápem prečo si musel cinemax vybrať tento nezáživný,
Mossie (2016)
Tomuto indie filmíku v mojich očiach nepomohla ani rodná sestra holandčiny - afrikánčina, hoci znie cool. Obsahom aj atmosférou mi to pripomínalo knihy Rainbow Rowell/ovej.
Hastroš (1983)
Na jednej strane som rád, že starý ruský film tu ohodnotilo 75 ľudí. Ale 81%? Európska, svetová aj postkomunistická kinematografia na túto tému ponúkla oveľa lepšie kúsky, s prepracovanejšími dialógmi. Estónsky film Zkažená mládež, belgický Ben X alebo slovinský Triedny nepriateľ.