Deníček (3)
Filmový týždeň a rok
Týždeň a film:
Podraz-1973-UNIVERSAL PICTURE
Obyčajní Ľudia-1980-PARAMOUNT
Vykúpenie z väznice Shawshank-1994-COLUMBIA
Zelená Míľa-1999-Warner Bros.
Krstný Otec II.-1974-PARAMOUNT
Star Wars V.-Impérium vracia úder-1980-20th CenturY Fox
Spievanie v daždi-1952-Metro Goldwyn Mayer
Víkend a film
Za tento víkend som si nejaké filmy pozrel, a keďže zajtra nie som doma tu sú moje názory:
Krstný Otec-3 OSCARY-Adap. scen., hlavný herec a film
Krásny film o mafii, ktorý postavil zo stoličiek celý svet a Coppolovo meno sa stalo z jedným najlepších mien NovejHollywoodskej éry.
Tom Jones-4 OSCARY-Naj Hudba Originálna, Adap. scen., režisér a film
Typická črta rokov 1950-1969. V prehnane veľkom množstve sa točili drahé a dlhé historické drámy. A teraz zrazu historická komédia. Niečo iné úplne iné, načo sme zvyknutí u Zlatého Veku Hollywoodu. Pojednáva o živote istého dedinského no neskôr šľachtického muža, ktorý bol paródiou na Cassanovu. Hoci tento film je neporovnávateľný s Cleopatrou, ľudia asi vedeli čo chcú mať za víťazné filmy.
Star Wars-IV-Nová Nádej-6 OSCAROV-Naj Vizuálne Efekty, Strih, Výprava, Hudba, Adap. s. a Kostýmy
Zmena pre vtedajšiu filmovú spoločnosť ako dela, ktorého výstrel dáva na javo, že Nová Hollywoodská Éra smeruje ku koncu. Osobne som mal problém pochopiť o čo ide, však iné veci to bohate doplnili. Nádherná utopická Odysea.
Kramerová verzus Kramer-5 OSCAROV-Naj adap.s., vedľajšia herečka, herec, réžia a film
Dramatický film, pri ktorom som sa v niektorých momentoch skoro rozplakal. Krásny citlivý film vyličujúci už dnes obyčaje každej tretej rodinnej nátury. Nemyslím, že mal mať toľko ocenení, ale za tie momenty áno.
Marec a Apríl v Oscarovom svetle
Pohľad na videné filmy v marci a apríli 2017:
Rozhodol som si pozrieť mnou vybrané OSCAROVÉ filmy, a to aj len nominované, či filmov, ktoré obdržali aj 10 sošiek.
Purpurová farba 1985-11 nepremenených nominácii-rekord
Purpurová farba hovorí o bežnom živote už tak nedávnej, a správaním pravekej doby, akej boli 20-30-te roky 20.storočia. W.Goldberg hrala vážnu rolu, a prvú veľkú rolu, ale moc jej to asi neseklo, a tak sa dala na komediálnu dráhu. O.Winfrey sa ukázala ako bojovníčka za práva žien a o to, aby aj žena mala nejaké slovo v rodine. M.Avery sa podarila. A.Caesar bol hlavný antagonista filmu, ktorého syn-D.Glover sa ním nechal ovládať a to prenášal aj na svojho syna-W.E.Pugha. Film vylíčený do posledného detailu nemal chybu. Mám rád černošské filmy. Nebyť scén z mesta v Georgii, belosi by tam vôbec neboli-90%.
Vodič slečny Daisy 1989-4 sošky
Vodič slečny Daisy nám opäť hovorí o rasovej segregácii, ktorá bola, aj v Purpurovej farbe vedľajším problémom južanov, ktorí boli v 30-tych a 50-tych rokoch zarytí demokrati ako boli aj za čias občianskej vojny. Doba sa striedala 50-70-t roky. Film, ktorý hovoril o neobyčajnom priateľstve černošského vodiča a bohatej židovskej vdovy bol dokonalý. J.Tandy obdivujem pre tento film, už len kvôli jej vysokému veku. Židovka, bohatá zatrpknutá a tvrdohlavá vdova, ktorá spočiatku nemala rada vodiča, no neskôr prestala trucovať a začala sa s ním priateliť. M.Freeman-úloha veselého šoféra, ktorí sa tváril, že si všetko nechá robiť, no neskôr sa vzbúril proti slečne Daisy si nakoniec uvedomil, že ju nenechá v štichu a bol jej vodičom po dlhé roky a D.Aykroyd-protiklad svojej filmovej matky slečny Daisy, bol v veľmi mamičkársky a starostlivý, ale vždy si vypočul M.Freemana a pokarhal svoju matku. Vysoký nadpriemer-95%
Rain Man 1988-4 sošky
Rain Man nám hovorí o niečom úplne inom. Hovorí o neobyčajnom vzťahu dvoch neobyčajných ľudí. T.Cruise-hral šéfa pobočky Lamborghini, ktorému úplne vyrazil dych otcov závet, a to že má navyše autistického brata Ryana, no neskôr sa s ním hlboko spriatelil a snažil sa mu pozerať do duše. D.Hoffman-úloha-autista Ryan, ktorý nebol až taký hlúpy-bol génius v matematike, no ale správanie bolo značne postihnuté jeho duševnou chorobou. Pri Cruisovi robil stále väčšie pokroky a učil sa od neho. Ďalší nadpriemer pre United Artist-90%
Zemetrasenie 1974-1 soška
Jeden z mnoha filmov, obľúbeného žánru Katastrofický počnúc Letiskom a končiac Letiskom 79 v sedmedesiatych rokoch. 1974 bol aj so Skleneným Peklom na vrchole katastrofických filmov. Film, ktorý hovorí o katastrofickom zemetrasení, ktoré postihlo Anjelské mesto si zaslúžil OSCARA. Škoda, že hlavné postavy zomreli, až na G.Kennedyho, ktorý bol tiež v katastrofickom odeve ako doma.
Sloní Muž 1980-8 nominácií
Paramount bol známy, chytaním OSCAROV jedným za druhým v celej siedmej dekáde 20.storočia. Aj nominácií získaval požehnane veľa-napr.: Krstný Otec, Vražda v Orient-Exprese, Krstný Otec II. V roku 1981 si na vrchol spoločnosť siahla na vrchol dvoma filmami-Sloní Muž a Obyčajní Ľudia. Veľmi rozporuplné hodnotenia-keďže Sloní Muž, až na A.Bancroft bol natrieskaný Angličanmi, si získal BAFTU, no OSCARY nie. Film hovorí o netvorovi a človeku zároveň. J.Hurt-úloha znetvoreného Merricka, ale čistou dušou-čo bol v tej dobe priam zázrak šiel divákom na city, A.Hopkins-úloha doktora Treversa, najprv len doktora, no neskôr ozajstného priateľa Merricka sa podarila, A.Bancroft-úlohu mimoriadne optimistickej herečky, pre ktorú bol svet očividne gombička-no nebola zlá bola dobrá, W.Hiller a J.Gielgud sa spolu stretli aj vo Vražde z Orient-Exprese, ktorá bola tiež, až na L.Bacall plná Angličanov, zvládli úlohu a F.Jones zahral úlohu ozajstného netvora bravúrne. Film toho OSCARA získať mal-85%.
Tak to by bolo všetko.