Oblíbené filmy (10)
Záměna (1983)
Jooo komodity, to je moje :). Velice podařená komedie s prvky obchodování na komoditní burze. I když je vše zjednodušeno a překrouceno (jsou to pro zasvěcené takové vtipy ve vtipu :) ) , přesto se člověk královsky pobaví :). Spolu s Back to the future to je jedna z mých nejoblíbenějších komedií.
Smrtonosná past (1988)
Nejlepší thriller, jaký znám a zároveň jeden z mých nejoblíbenějších filmů! Komorní atmosféra, vtipy, dokonalí herci, maximální ztotožnění s hrdinou, žádné "vycpávky" a nuda,nečekané dějové zvraty. Znáte snad lepší film? Já tedy ne :) ! Bruce Willis je v Die Hard opravdu neprůstřelný :), miluji tyhle hrdiny, které nemůžeté zastřelit, je jak Chuck Norris, jen se na něj podíváte a jste mrtví.
Svéráz národního lovu (1995)
Dokonalá ruská komedie o ruské mentalitě, lovu a vodce :). Pro mě je to zatím nejlepší komedie vůbec. Když jsem ji viděl poprvé, málem jsem umřel smíchy.
Návrat do budoucnosti (1985)
Moje nejoblíbenější komedie :), co mám říct víc... Doktor a Marty je nesmrtelná dvojka.
Slídilové (1992)
Sneakers mám strašně rád :). Je o hackerech, kteří ověřují bezpečnost bank, až je jednou dostihne jejich minulost (kdy byli ještě crackery :) ). Film má spád, perfektní atmosféru, dobrou hudbu (podobnou, jako v A Beautiful Mind) a hlavně dějové zvraty, které nečekáte! Pro mě osobně je film natočen ve velmi zajímavé prostředí. Další mé oblíbené filmy ze stejného období jsou thriller Die Hard a komedie Trading places (moje ideální sváteční trojka :), na kterou se vždy rád podívám).
Klub rváčů (1999)
Jeden z nejlepších "probouzecích" filmů, jaké znám (vedle SAW například). Na co by byla společnost, kdybychom ji na jedné straně nemohli budovat a na druhé si do ni pořádně kopnout :) ?
Leon (1994)
Be careful :) (Léon is behind the door). Velice silný příběh o zabijáku Léonovi (a lidí kolem něj, herecké obsazení a výkony jsou doslova úžasné). Nenapadá mě žádný zápor, jen samá chvála :), vynikající film.
Revizoři (2003)
Wohooo :), tak to byla jízda! Dokonalá hudba, atmosféra a herci. Mysteriózní, krásně barevná černá díra, která diváka na začátku vcucne aby ho vykopla až na konci. Jedinečný film! Žánrově bych to řadil jako mysteriózní drama s prvky komedie a thrilleru. Tohle vás zaručeně zaujme! Film je na hony vzdálený klasické americké produkci. Typický představitel filmového klubu (kde jsem ho i poprvé viděl :) ). Člověk na začátku nadechne a vydechne za hodinu a půl :). Nádhera, už dlouho jsem neviděl něco tak silného.
Saw: Hra o přežití (2004)
Další "probouzecí" film :), jako je Fight Club . Vždy se mi líbily různá technická "udělátka", a pokud tyto zázraky navíc chytají lidi, tak musí být každému jasné, že jsem z filmu nadšen. Nemám rád násilí a krev, ale z Saw jsem byl doslova unešen (asi se probudila má vnitřní sadistická stránka povahy :) ). Navíc to téma probouzení lidí k životu je naprosto úžasné. Člověk, který si jen trochu všímá svého okolí, a vidí tu spoustu doslova promrhaných životů, se musí mnohdy s hlavním zabijákem aspoň minimálně ztotožnit (i když demokracie a možnost je volby je posvátná, a proto je lepší o daném tématu jen točit filmy...). Je to parádní film, který z mého pohledu je bez chyby, atmosféra je naprosto realistická a nedovolí člověku po celý čas filmu vydechnout. Naprostá špička.