Reklama

Reklama

Baron Prášil

  • angličtina The Outrageous Baron Munchausen (více)
Trailer

Obsahy(1)

Novodobý astronaut Toník přistane na Měsíci, kde se setká se zvláštní společností. Patří k ní Cyrano z Bergeracu, hrdinové verneovky Do Měsíce, ale především chvástavý baron Prášil. Všichni jej srdečně vítají se sklenkou vína a přejí si, aby domnělý Měsíčňan poznal kouzlo života na Zemi. Baron Prášil se pak spolu s Toníkem vypraví do Turecka, kde ze zajetí zákeřného sultána vysvobodí půvabnou princeznu Bianku. Vychloubačný baron se ji snaží okouzlit a vrhá se proto do bláznivých dobrodružství – ocitá se v útrobách mořské velryby, proletí se na pařátech obrovitého ptáka, na mořském koníkovi plave pod vodní hladinou, na dělové kouli se přesunuje do válečných vřav. Bianku však během fantaskních eskapád učaruje odvážný snílek Toník a nakonec společně doputují tam, kde příběh začal – na bledý Měsíc. Ten totiž patří nejen básníkům a fantastům, ale především milencům. (AČFK)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (332)

Tsuki 

všechny recenze uživatele

Oslava fantazie. Snové a sugestivní, plné zábavných a důvtipných nápadů. Ty mě obzvlášť bavily. Možná se v celém filmu najde pár technicky nedokonalých věcí, ale ono to vůbec nevadí. Důležité je, že z toho čiší hravost a kreativita, které se (jak jsem pochopila) nedají Zemanovým filmům upřít. Pro mě ale zatím první Zemanův film, který jsem viděla. Měla jsem původně trochu jiné očekávání, ale tím spíš jsem byla příjemně překvapená. ~(4,0)~ ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

To nejlepší na tomto filmu je jeho výtvarná stránka, která je místy skutečně neuvěřitelně okouzlující. Hlavně ona je tím hlavním opodstatněním, proč byl tento film oproti o 3 roky staršímu Vynálezu zkázy natočen na barevný film - barevné filtry a stylizace zde hrají zcela zásadní úlohu (po této stránce může Zemanův Baron Prášil připomenout slavný film Vojtěch Jasného Až přijde kocour). Zeman zde podle mě dosáhl svého naprostého výtvarného vrcholu, který už nikdy nepřekonal, a celý film je vyloženě esteticky skvostný. Jinak k němu mám za sebe stejnou výtku jako ke zmíněnému staršímu Vynálezu zkázy - neschopnost vyprávět jakýkoli souvislý (nedejbože zajímavý nebo napínavý) příběh - celý film je mnohem spíše sledem volně pospojovaných epizod, které spolu drží jen nenuceně a které jsou zapředeny do hutného lyrického hávu (celý film je místy skutečně velmi lyrický - a právě v těchto momentech je nejvíce okouzlující, jako např. v krásné scéně pod mořskou hladinou). Miloš Kopecký v titulní roli je naprosto báječný, nemohu se ovšem ubránit dojmu, že zde však neměl moc co hrát, protože prostor věnovaný jeho postavě není tak veliký, jak bych si osobně představoval. Nemluvě o tom, že celý ten Zemanův nápad pojmout dobrodružství Bürgerova rokokového hrdiny jako horečnou halucinaci moderního kosmonauta nepovažuji za příliš nosný - ty rokokové kostýmy se s tou postavou ze současnosti dost tlučou. A za sebe nemám problém napsat, že přes všechno, co je na tomto filmu pěkné, mi tam hodně věcí přijde i stupidních (scény námořní bitvy, postavy námořníků, apod.) a že jsem se u něj i celkem nudil. Za sebe nemohu jít pocitově nad 3 hvězdy. ()

Reklama

Morien 

všechny recenze uživatele

Neskutečný výron fantazie, fantasknosti, fantasmagorie, fantastičnosti a dalších těch slov začínajících na f. Zejména jsem obdivovala, jak moc malebně a melancholicky může působit vpodstatě dosti agresivní obraz. O jiné barvy než černou, žlutou, rudou (a modrou, to je pravda, ale i tak působí tak jinak než normální modrá) tady zakopnete jen výjimečně, to vše doplněno zběsilým střihem a bizardními nápady. V tomhle ohledu se mi obzvlášť líbila tanečnice tančící podle hroznu hroznů. No a opravdický kouř v kombinaci s animovanými kulisami je něco vskutku nadpozemského až měsíčňanského. Dokonce jsem si říkala, že Aronofsky a jeho chemické reakce na pozadí Fontány je jen ubohý plagiátor, tolik mě to rozvášnilo. A stejně nedám plné hodnocení, protože se mě to nedotklo nějak vnitřně, na srdci. Jsem to ale divná. ()

MarekT 

všechny recenze uživatele

Ač si Karla Zemana hodně vážím, u sledování jeho filmů mám vždy dva problémy. Prvním je téma. Všechny filmy, které jsem zatím viděl, jsou adaptací knih, u kterých mi nesedne moc děj. Druhým je mé zdání, že jeho tvorbu táhne výtvarná stránka a nic jiného. První opět platilo, to druhé naštěstí ne - hláškující Miloš Kopecký je prostě úžasný. Ale pořád platí, že Zeman bez triků není pravý filmový zážitek. Chválabohu mi zde triková úroveň přišla ještě lepší než v předchozích snímcích a sem tam jsem si opravdu myslel, že se dívám na nějaký zahraniční snímek. To se v českém prostředí málokdy vidí, pokud to mé oči někdy zaznamenaly. Myslím, že to je jeden z argumentů pro vysoké hodnocení. Druhým jsou ty již zmíněná filmová kouzla, za která vždy dávám jednu celou hvězdu jako vyjádření úcty ke Karlu Zemanovi. Jelikož se mi film líbil ještě více než "Na kometě" (i když ten měl lepší příběh), dávám stejně jako onomu filmu taktéž pět hvězd. I když zajímalo by mě, jestli bych takhle hodnotil, kdyby nebylo toho fantazírování. Nicméně v tomto případě jsem spokojen, že nějaké "kdyby" neplatí. ()

prkalil 

všechny recenze uživatele

Já vím, že je zcela zbytečné cokoli dodávat. Možná, kromě všech ostatních našich géniů, kteří v tomto díle mají prsty, jenom znovu připomenu autora úchvatné hudby Zdeňka Lišku. A nevěřila bych, že si teprve dnes, když jsem film viděla asi po osmistédevadesátépáté, poprvé všimnu malého gagu-drobničky-perličky - řadového předávání/přebírání dalekohledů na lodi, která nám naše hrdiny, když skočí z útesu do moře, vezme na palubu. ()

Galerie (34)

Zajímavosti (28)

  • Muž, který byl předlohou pro barona Prášila, opravdu existoval – jmenoval se Karl Friedrich Hieronymus, svobodný pán z Munchhausenu a narodil se v roce 1720. (M.B)
  • Vystřižená scéna: Když Baron (Miloš Kopecký) s Toníkem (Rudolf Jelínek) letí na Zemi, míjí různé druhy létajících vynálezů. Toník říká: „Tahle fantazie zaslouží daleko více obdivu, než ty Vaše čarodějnice a košťata.“ Baron odpovídá: „Každý máme svůj vkus.“ Tato scéna předjímá Toníkův zájem o techniku a jeho pozdější pokus sestrojit parník. (tomalakis)
  • Výtvarná inspirace pochází z rytin francouzského malíře a grafika Gustava Doré. V NFA se dochovaly nepoužité záběry ve formě DNO Orwo čb. 2626,8 m. (ČSFD)

Související novinky

Litoměřice poosmé

Litoměřice poosmé

02.08.2008

Karlovarský filmový festival před pár týdny skončil, Letní filmová škola je v plném proudu, ale pokud stále nemáte dost, můžete vyrazit třeba do Litoměřic. Tam se již poosmé koná filmový festival,… (více)

Reklama

Reklama