Režie:
Sam MendesScénář:
Sam MendesKamera:
Roger DeakinsHrají:
Olivia Colman, Micheal Ward, Toby Jones, Colin Firth, Sara Stewart, Tanya Moodie, Tom Brooke, Crystal Clarke, Mark Ryan, Spike Leighton, Adrian McLoughlin (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Dojemné drama o síle mezilidských vztahů v neklidných časech. Film se odehrává ve starém kině v anglickém pobřežním městečku na počátku 80. let 20. století. Děj se soustředí na Hilary (Olivia Colman), manažerku kina, která bojuje se svým duševním zdravím, a Stephena (Micheal Ward), nového zaměstnance, který touží dostat se z provinčního města, v němž denně čelí těžkostem. Hilary i Stephen najdou pocit sounáležitosti díky vzájemnému nepravděpodobnému a citlivému vztahu a poznají léčivou sílu hudby, kina a komunity. (Google Play)
(více)Videa (2)
Recenze (43)
Roger deakinsuje jako o život a Olivia, panečku...! Ale jinak to byl pro mě tak těžký film k usledování, ani neumím pořádně pojmenovat proč. Filmy o lásce k filmu nemám moc ráda (výjimky se nejspíš najdou, ale z hlavy mě nic nenapadá). V letošní oscarové sezóně jsem z tohoto žánru viděla ještě Fabelmanovy a Babylon a oba dva mě nebavily až rozčílily. Přístup Empire of Light byl pro mě určitě nejvíce přijatelný z těchto možností, hlavně díky svojí... řekněme úspornosti, nebo ještě lépe schopnosti sebeovládání. Ale i tak byl na mě ten film zároveň málo vyprázdněný a málo komplikovaný, jestli to dává smysl. ()
Kto si tajne predstavuje, ako mu Olivia Colman vyhoní kolibríka, nech sa páči, film ponúka tutorial, tu sa nájde taký "šťastlivec". Lenže potom, ako Kryl správne spieva, "venku se setmělo" a drahú Oliviu začal nekultúrne, ale za to hlboko obohacovať Afroangličan, ktorý sa, a to je obrovské prekvapenie, všade stretáva len so samým rasizmom. Ide po ulici - rasisti, je v práci - zase rasisti, proste nikde jeho obohatenie nechápu, hoci Colmanovej jeho prínos až tiekol. V istom rozmere film pravdivý, ale zase aby bol celý len o rasizme a ukojení Colmanovej potemnejších klobásových chúťok, tak to je trošku málo. V istom zmysle je to tak trochu prerábka nadčasového Hemingwayovho diela, za ktoré má Nobelovku. Len namiesto Starec a more tu máme Starena a dik moré. Samozrejme dik moré v britskom podaní bez potulných indokočovných slov. ()
komorní příběh stárnoucí osamělé ženy, která krom práce v kině a občasnému poskytnutí pomocné ruky svému nadřízenému nemá v životě skoro nic. To se změní ve chvíli, kdy do kina nastoupí mladý Stephen, který to jako černoch nemá v Británii v té době zrovna úplně jednoduché. Mezi touhle na první pohled nesourodou dvojící tak vzniká pevné pouto. Na Empire of Light sem se celkem těšil, protože mám opravdu rád Sama Mendese a jakkoliv opět přináší herecky i technicky precizní kousek, není v něm pro mě už nic navíc. Ty necelé dvě hodinky se dají v pohodě vydržet a o špatný film rozhodně nejde, ovšem od režiséra, který má na kontě dnes už klasické kusy bych čekal trochu víc...60% ()
Velmi jemné romantické drama odehrávající se v 80.letech v prostorách kina, kde ještě používali starou promítačku. Přišlo mi to krásně nostalgické a prívě prostory kina a scény v promítací místnosti jsem si vážně užívala. Olivia předvedla parádní výkon a spolčně s Michealem Wardem jim to skvěle sedlo. Jejich vztah postupně gradoval, pak se odhalovala různá tajemství a pravé tváře a z romantiky se stalo drama. Škoda jen, že se to místy tak moc táhlo a tím pádem nudilo. Dalo by se to ještě trošku osekat, aby to tempo bylo lepší. ()
Slice of life z 80s Británie, Mandesova pocta klasickým kinům, romance dvou outsiderů nepřízni osudu navzdory, komentář k rasismu a sexismu soudobé společnosti - neukotvenost v jednom tématu může vadit lidem zvyklým na Mandesova obvyklá vyhrocená dramata, ale na to natočit si občas takto odpočinkový a příjemný film není nic špatného. Zvlášť s jeho (a Deakinsovým) talentem pro vyšperkování každé scény, každého záběru. I Reznor jako by si netypicky neagresivním soundtrackem chtěl udělat něco jen tak pro radost... a to drama tu bohatě dohání svým fantasticky expresivním a přitom lidským herectvím Olivia Coleman. Věřím že jediný důvod proč tady nedostala aspoň nominaci na oscara je právě proto jak je film nevtíravý/nevýrazný. 8/10 ()
Galerie (32)
Photo © Searchlight Pictures
Zajímavosti (10)
- Album, které v nemocnici dává Hilary (Olivia Colman) Stephenovi (Micheal Ward), je „WHA'PPEN?“ od skupiny The Beat. (peeteno78)
- Jedná se o druhý film režiséra Sama Mendese od snímku Všude dobře, proč být doma (2009), ke kterému nesložil hudbu Thomas Newman. (peeteno78)
- Film odkazuje na termíny „rude boy“ a „2 tone“, termíny z obdobia na konci 70. a začiatku 80. rokov. Tieto výrazy sa vzťahujú na niektorých mladých hudobníkov (čiernych aj bielych), ktorí sa narodili a vyrastali v Spojenom kráľovstve a ktorí si začali osvojovať zmysel pre obliekanie a hudobný vplyv jamajskej tanečnej hudby založenej na ska, ale s britským nádychom. Predpokladá sa, že hnutie vzniklo v meste Coventry. (Arsenal83)
Reklama