Reklama

Reklama

Zločiny budoucnosti

(festivalový název)
  • Kanada Crimes of the Future (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

V blízké budoucnosti se lidé v průběhu vývoje pokusí přizpůsobit syntetickému prostředí. Zatímco někteří využívají neomezený potenciál transhumanismu, jiní se jej snaží ovládat. Saul Tenser (Viggo Mortensen) je výkonný umělec, který přijal „syndrom zrychlené evoluce“, když z jeho těla vyraší nové a nečekané orgány. Tenser společně se svou parťačkou Caprice (Léa Seydoux) promění odstranění těchto orgánů v show pro své věrné fanoušky, aby si užili živé divadlo. Mezitím si toho všimne vláda a podivná subkultura; pak musí Tenser zvážit, jaký je jeho nejpůsobivější výkon. (TommyZR)

(více)

Videa (7)

Trailer 2

Recenze (159)

MontyBrogan 

všechny recenze uživatele

Napriek tomu, že Cronenberg robí body horrory odjakživa, stále v nich vie byť originálny. V hlave si asi pitve, transplantuje a znovu zašíva úryvky stále rovnakej témy. Tu sme taký proces mohli vlastne vidieť doslova. Inak je to ale mdlý film, ktorý je imho príliš málo artový, aby si mohol dovoliť byť tak málo priamočiary. ()

Helo 

všechny recenze uživatele

Nesourodá směsice zajímavých myšlenek, nápadů, filosofování a dějových linek, trestuhodně špatně poskládaná do sebe a ještě mnohem trestuhodnějc nedotažená do konce. Promarněnej potenciál, kterýmu by možná daleko víc sedla minisérie, kde by se pro každýho člověka našlo mnohem víc času k pitvání a pochopení jeho i světa kolem, čímž by pak zamejšlený pointy pointovaly mnohem víc a gore gorovalo mnohem silnějc, páč by nebylo tak odosobněný. Navíc ani nechápu ty první zhrozený reakce, protože tu nic vyloženě hnusnýho vážně nebylo. ()

Reklama

Lima 

všechny recenze uživatele

Cronenberg, jako ho mám a nemám rád. Vizuálně mi to přišlo stejně chudý, jako jeho minimalistický ´Pavouk´, ani tu atmosféru už David nedává, a těch pár bizarních sarkofágů už to nevytrhne. Na druhou stranu, ten předestřený mikrosvět pěti hlavních postav je natolik úchylný, že je svým spůsobem zábavné to sledovat, pokud se naladíte na stejnou notu. Prostě si připadáte jako nějaky creepy voyeur, co klíčovou dirkou pozoruje párek podivínů, kteří si navzájem lížou svoje tělesný deformace. Tady si za „lízání“ dosaďte šahání do břicha, vytahování nádorů, řezání do kůže a dělání zipu na břišním řezu (slyšel někdo Videodrom?). Nakonec nejzábavnější na celém filmu je nasraná frustrace neinformovaných diváků a divaček, kteří odcházejí během představení, protože čekali „něco pěknýho“ s Mortensenem, a místo toho tam nějací blázni tahaj z břicha potetovaný vnitřnosti.  Davide, i proto Tě mám vlastně pořád rád :o) ()

Sobis87 

všechny recenze uživatele

Krásně koherentní dílo, myšlenkově, vyprávěním i stylově. Všechno motivy se v závěru krásně propojí, rámování světa je hezky strohé, ale jasné. Tohle je Cronenberg na svém vrcholu...opět. Myšlenkově podnětný, ale co do filosofických závěrů nijak invazivní, zamýšlí se nad evolucí člověka, environmentalismem, ale především pak na podstatou a společenskou hodnotou umění jako takového. Šokující a úchylný? Nijak zvlášť, rejžovy trademarky tu samozřejmě jsou a není jich málo, ale nic z toho není samoúčelné, ba naopak. Herci jsou do jednoho skvělí, hlavně pak Viggo a Léa, ti jsou vyloženě boží. Shoreova muzika krásně rezonuje s obrazem a tématy. Jsem nadšený a každý Cronenbergův opravdový fanoušek by měl být taky...poctivý kus filmařiny! A dost možná i můj film roku! ()

Lacike 

všechny recenze uživatele

Toto nie je film pre mňa. Naviac mi ani nepripadal nijak originálny. Cronenberg zobral zápletku svojho filmu Crash a havárie nahradil infantilnými operáciami. A to je všetko. Prekvapivo to ani nepôsobí príliš hnusne. Všetky tie nechutnosti vyzerajú chirurgicky čisto. Skoro až obyčajne. Ale ako vidím, tak svojho nadšeného úchylného diváka si to nájde. 4/10. ()

Galerie (43)

Zajímavosti (9)

  • Styl ovládacího panelu k sarkofágu je velmi podobný k herní konzoli z filmu eXistenZ (1999). (apwbb)
  • Film se měl začít natáčet na začátku roku 2003 pod názvem „Painkillers“. Natáčení mělo probíhat v kanadském Torontu s rozpočtem 35 milionů amerických dolarů. ThinkFilm získal celosvětová práva s plánovaným vydáním na konec roku 2006 v Severní Americe. Projekt se však nikdy nedostal do výroby. V jednom rozhovoru režisér David Cronenberg projekt odstrčil a prohlásil, že ztratil zájem o jeho realizaci a až v únoru 2021, během rozhovoru pro časopis GQ, Viggo Mortensen (Saul) prozradil, že pracuje na projektu s Cronenbergem. (AdamXB-1)
  • Na premiéře v Cannes získal film sedmiminutové ovace ve stoje. (NiWi)

Související novinky

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

29.12.2022

Opět se nám blíží konec roku, ale ještě před tím, než se všichni ČSFĎáci rozutečou do víru silvestrovských oslav, máme tu tradiční ohlédnutí za nejlepšími filmy a seriály roku podle nejoblíbenějších… (více)

Léa Seydoux se připojuje k obsazení Duny

Léa Seydoux se připojuje k obsazení Duny

22.06.2022

Populární francouzská herečka Léa Seydoux (Není čas zemřít) se jen tak nezastavuje. V Cannes letos byly uvedeny dva její snímky, romantické drama Un beau matin režisérky Mii Hansen-Løve a Zločiny… (více)

MFF Karlovy Vary ocení světová herecká esa

MFF Karlovy Vary ocení světová herecká esa

21.06.2022

V úterý dopoledne proběhla další tisková konference k blížícímu se 56. ročníku Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary, na níž byli mimo jiné oznámeni členové porot jednotlivých soutěžních… (více)

Léa Seydoux bude Emmanuelle

Léa Seydoux bude Emmanuelle

18.05.2022

Stále více a více populární i obsazovaná francouzská herečka Léa Seydoux má napilno. V následujících dnech budou na právě probíhajícím festivalu v Cannes uvedeny rovnou dva její nové snímky, a to… (více)

Reklama

Reklama