Režie:
David CronenbergScénář:
David CronenbergKamera:
Douglas KochHudba:
Howard ShoreHrají:
Viggo Mortensen, Léa Seydoux, Kristen Stewart, Scott Speedman, Tanaya Beatty, Don McKellar, Lihi Kornowski, Yorgos Pirpassopoulos, Welket Bungué, Nadia Litz (více)Obsahy(1)
V blízké budoucnosti se lidé v průběhu vývoje pokusí přizpůsobit syntetickému prostředí. Zatímco někteří využívají neomezený potenciál transhumanismu, jiní se jej snaží ovládat. Saul Tenser (Viggo Mortensen) je výkonný umělec, který přijal „syndrom zrychlené evoluce“, když z jeho těla vyraší nové a nečekané orgány. Tenser společně se svou parťačkou Caprice (Léa Seydoux) promění odstranění těchto orgánů v show pro své věrné fanoušky, aby si užili živé divadlo. Mezitím si toho všimne vláda a podivná subkultura; pak musí Tenser zvážit, jaký je jeho nejpůsobivější výkon. (TommyZR)
(více)Videa (7)
Recenze (160)
Viz má recenze na konkurenční počin Cronenberga juniora. Nejnovější otcův film mi bohužel příliš zaváněl sebestřednou pózou, abych si ho užil. Celá premisa by vystačila na hodinovou filmovou povídku, tady je ale natažená na hranici únosnosti mdlými dialogy v mdlých exteriérech, opepřené tu a tam lízáním orgánů. Od klasika žánru bych čekal víc. Plusy: trio Seydoux, Mortensen a Stewart. Mínusy: celý zbytek obsazení, rozplizlý scénář, archaické synťáky, slabé CGI a praktické efekty. Slabší průměr, Mistře. ()
Napriek tomu, že Cronenberg robí body horrory odjakživa, stále v nich vie byť originálny. V hlave si asi pitve, transplantuje a znovu zašíva úryvky stále rovnakej témy. Tu sme taký proces mohli vlastne vidieť doslova. Inak je to ale mdlý film, ktorý je imho príliš málo artový, aby si mohol dovoliť byť tak málo priamočiary. ()
Cronenberg je pro mě takovej Refn z Wishe, protože jeho Artová schopnost vůbec nedosahuje pozitivních výsledků, které by mi udělaly dobře. Refn aspoň má tendenci udělat opravdu atmosférický vizuál, kterej neskutečně pohltí. Snímek sice má svoje významné momenty - pitva a celkovej body sex vypadal přesvědčivě dobře, ale film zcela nezachraňuje, protože dialogy jsou na úrovni ničeho a chování postav převážně také nefunguje. Hororovou atmosféru to určitě nemá, a napětí tam také moc cítit není, takže nemám důvod dát více, než dvě hvězdy a to čistě za výše zmíněnou pitvu. Očividně režisérův počin A History of Violence už nikdy nebude překonán, škoda. ()
Komu bolo smutno za "starým dobrým" Cronenbergom, tak ten si Crimes of the Future vychutná podobne, ako hlavné postavy operácie. Film poskytuje nekonečný materiál na divoké dišputy, takže pokiaľ vám toto v súčasnej kinematografii chýba, očakávajte hody. Možno si David zobral na paškál kritiku umenia ako celku a jeho vyprázdnenosť, možno si pri necitlivosti ľudí a ich konzumácii obrazov rakovinových nádorov poviete, že si berie na paškál Hollywood, ale nakoniec ide o ľudstvo ako celok, keďže aj tak už všetci žerieme plasty ako vyhladovelý hmyz. Každopádne má film dosť nepopísateľnú, temnú a paradoxne aj veľmi komornú atmosféru. Odhadujem, že sa môže páčiť každému tretiemu divákovi a to mám na mysli tých, čo vedia, do čoho idú. Mimochodom aj tunajších 50% je vyjadrením iba toho, že väčšina radšej konzumuje obyčajný plast. ()
Jasně "Surgery is the new sex!" ať máme něco, co to prvoplánově prodá na první dobrou. Ale pod povrchem to je Cronenbergova posthumanistická performance, která neortodoxním způsobem říká, že změna je nevyhnutelná, tak proč proti ní bojovat. I přes to, že srdce a mozek tu explicitně zobrazeny nejsou, to má oba dva orgány na správných místech. ()
Galerie (43)
Zajímavosti (9)
- Film se měl začít natáčet na začátku roku 2003 pod názvem „Painkillers“. Natáčení mělo probíhat v kanadském Torontu s rozpočtem 35 milionů amerických dolarů. ThinkFilm získal celosvětová práva s plánovaným vydáním na konec roku 2006 v Severní Americe. Projekt se však nikdy nedostal do výroby. V jednom rozhovoru režisér David Cronenberg projekt odstrčil a prohlásil, že ztratil zájem o jeho realizaci a až v únoru 2021, během rozhovoru pro časopis GQ, Viggo Mortensen (Saul) prozradil, že pracuje na projektu s Cronenbergem. (AdamXB-1)
- Viggo Mortensen (Saul) utrpěl na koňském závodě v Kentucky zhmožděninu stehenního svalstva, kvůli čemuž nemohl stát více než několik minut. To je také důvod, proč jeho postava ve velké části scén klečí. (NiWi)
Reklama