Režie:
David CronenbergScénář:
David CronenbergKamera:
Douglas KochHudba:
Howard ShoreHrají:
Viggo Mortensen, Léa Seydoux, Kristen Stewart, Scott Speedman, Tanaya Beatty, Don McKellar, Lihi Kornowski, Yorgos Pirpassopoulos, Welket Bungué, Nadia Litz (více)Obsahy(1)
V blízké budoucnosti se lidé v průběhu vývoje pokusí přizpůsobit syntetickému prostředí. Zatímco někteří využívají neomezený potenciál transhumanismu, jiní se jej snaží ovládat. Saul Tenser (Viggo Mortensen) je výkonný umělec, který přijal „syndrom zrychlené evoluce“, když z jeho těla vyraší nové a nečekané orgány. Tenser společně se svou parťačkou Caprice (Léa Seydoux) promění odstranění těchto orgánů v show pro své věrné fanoušky, aby si užili živé divadlo. Mezitím si toho všimne vláda a podivná subkultura; pak musí Tenser zvážit, jaký je jeho nejpůsobivější výkon. (TommyZR)
(více)Videa (7)
Recenze (161)
Slabšie štyri, silnejšie tri. Cronenbergova novinka obsahuje množstvo wtf momentov, ktoré však do seba v priebehu filmu začnú zapadať. Námet o vzdialenej budúcnosti, v ktorej sa operácie stávajú novým sexom, má niečo do seba. Mortensen, Seydoux aj Stewart boli skvelí a bavilo ma sledovať, ako sa vyvinie lov štátu na v úvodzovkách plastožrútov. Mrzí ma však absencia prepracovanejšieho príbehu. Forma tu jasne vyhráva nad obsahom. ()
Pomatený David Cronenberg natočil těsně před osmdesátým jubileem svého života nelíbivou sračku o ničem. Ano, doslova o ničem. Nestává se mně moc často, abych nedokázal vylíčit děj. Takže opravdu nedokážu jeho zdegenerovanou mozkovnu dost dobře pochopit. Co se tedy vlastně v žánrově blíže neurčeném filmu, který má kousek z hororu, sci-fi, dramatu i erotického žánru, je artově a bizarně orientovaný, vyskytuje. Začínalo to relativně uspokojivě. Kluk sežere plastový odpadkový koš a jeho matka (Lihi Kornowski) ho následně zadusí polštářem. A putuje za to do vězení, kde se dozvídáme, že jeho sliny si dokázaly s plastem poradit. A ten kluk měl ještě tátu (Scott Speedman), který vyrábí jakési syntetické tyčinky. Na scénu poté vstupuje Viggo Mortensen, je to v podstatě avantgardní umělec, na ulici chodí v tmavém plášti, kterým si kryje obličej, vypadá dost vysušeně, respektive je hnusný jak zvratky v jogurtu, z těla mu raší orgány a k ruce má asistentku, Léa Seydoux s nepěkným pánským sestřihem vlasů. A oba kdesi vystupují na způsob jakési show. Ničeho jsem si takového v průběhu nevšiml, ale budiž. Pak je zde ještě nelegální agentura neboli registr lidských orgánů. Pracují v ní dva lidé, jedním z nich je Kristen Stewart, zajímavě obsazená, ale málo využitá. Z filmu si ještě pamatuji, že v něm pustupně šly do naha Léa Seydoux, Nadia Litz a Tanaya Beatty. Některé sekvence nepostrádají působivost, kamera Douglase Kocha je velmi vizuálně schopná a na diváka dokáže místy juknout jistý atmosférický efekt. Gore je pomálu, nějaký ten lidský orgán je k vidění, ale je to slabě podané. Celkově film těžce nebaví. Cronenberg opět tlačí film do extrému. Instruuje ale jen sled převážně nezáživných scén, které jsou úplně neužitečné. Nechápu, co by mě na pitvě malého kluka mělo fascinovat. Přitom režisér evidentně toužil, aby tomu tak bylo. Celý film je roztahaný, pomalý a pro mě nepochopitelný až neuchopitelný. Nepopírám, že to mohlo obsahovat nějaké varovné poselství pro budoucí generace lidstva, nicméně v téhle předložené podobě to pramálo zaujalo. 4/10 ()
Prvý raz od registrácie na ČSFD neviem, čo napísať ako obsah filmu. - Teraz neviem, či je David Cronenberg už senilný, alebo je problém vo mne, ale hodinu a trištvrte som sa pozeral na niečo, čo sa ani nedá popísať. Plejáda absolútne katastrofálnych hereckých výkonov, ktorá vyzerá, ako keby bola epizódou alebo sequelom k nejakému infantilnému seriálu. Radšej si zopakujte nejakú old school klasiku tohto režiséra, lebo toto som vydržal sledovať do konca len kvôli tomu, že ma to s každou pribúdajúcou minútou stále viac udivovalo svojou debilitou. ()
Konečně originální sci-fi film, který člověka trochu vede k přemýšlení, ma atmosféru, dost mé oblíbené fyzické nechutnosti a příběh, který si po par minutách nedomyslite. Je to všechno, ale ne průměr. Ujeté, podvratne a zábavné. Jo a taky to ma super soundtracku od Howarda Shorea. Hodně me bavilo to časové nezakotveni. Proč to tam vypadá jak v 80s na Kubě a co se přesně stalo, co nastartovalo ty věci? ()
Lepšie 3*. Cronenberg stvoril ďalší vrstevnatý, sexuálne vykoľajený a ťažko uchopiteľný svet, podobne ako v jeho starších klenotoch Videodrome, či Crash. Tentokrát však necháva svoje postavy donekonečna explicitne vysvetľovať jeho pravidlá a konkrétnosti, následkom čoho je pochopiteľnejší, no necháva menej priestoru pre divákovu interpretáciu. Je to vo výsledku o čosi banálnejšie, než sme zvyknutí - menej živočíšne a viac schématické. ()
Galerie (43)
Zajímavosti (9)
- Natáčanie prebiehalo počas augusta a septembra 2021 v Grécku. (Paldiny)
- Viggo Mortensen chtěl údajně hrát roli Wippeta, ovšem režisér David Cronenberg ho přímo dotlačil do role Saula Tensera. (NiWi)
- Na premiéře v Cannes získal film sedmiminutové ovace ve stoje. (NiWi)
Reklama