Režie:
Damián SzifronScénář:
Damián SzifronKamera:
Javier JuliáHudba:
Carter BurwellHrají:
Shailene Woodley, Ben Mendelsohn, Jovan Adepo, Ralph Ineson, Richard Zeman, Dusan Dukic, Jason Cavalier, Darcy Laurie, Mark Camacho, Frank Schorpion (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Eleanor (Shailene Woodley) je mladá policejní vyšetřovatelka, která se potýká s démony své minulosti, když je najata hlavním vyšetřovatelem FBI (Ben Mendelsohn), aby pomohla vytvořit profil a sledovat práci narušeného jedince. Když policie a FBI zahájí celostátní pátrání, jsou na každém kroku mařeny bezprecedentním chováním jedince. Vzhledem ke své narušené psychice je Eleanor možná jedinou osobou, která dokáže pochopit mysl jejich útočníka a přivést ho před spravedlnost. (HanzoBureshi)
(více)Videa (1)
Recenze (144)
O zásadní zářez do historie kinematografie nejde a z některých dialogů podezřívám umělou inteligenci nebo stávku scénáristů a protože se to časově nepotkává, tak to nejspíš bude jednoduše scénáristická slabost. Jinak jde o překvapivě dobrý film zejména tím, jak se udržel na uzdě (na samostatný rozbor je třeba to, jak se vyhýbá senzaci ve vyprávění stejné jako hlavní hrdinové a stejně jako oni nevěnuje v příběhu prostor palcovým titulkům a balastu v médiích a na sítích). Připomněl mi povedený seriál The Night Of s tím rozdílem, že v tomto případě to neprotáhnul na osm dílů. Vím, že režisérovy Divoké historky jsou populární, no tohle může být taky. Je to přesně ten i televizní formát, který je koukatelný pro tu atmosféru i vícekrát. První hodina má dost dobře vymazlené tempo. ()
Správne mrazivá a hutná kriminálka s nádychom Finchera. Zjavilo sa to z čista jasna a prijemne mi to zabrnkalo na strunu. Už otváracím ohňostrojom ma to zaháčkovalo a do konca som si to užíval. Hlavné duo Shailene Woodley a Ben Mendelsohn je výborné a ich interakcie ma veľmi bavili, prvá menovaná však určite vyčnieva viac a jej vyšetrovateľku, ktorá sa potýka s nejakými problémami si strihla na výbornú. Samotné vyšetrovanie je tu výstavané veľmi dobre a tlak z vyšších miest tomu len dodával na intenzite. Páčilo sa mi, že film zbytočne nepridáva nejaké linky naviac a tej hlavnej detektívnej sa venuje naplno. Vykreslenie spoločnosti a samotného strelca funguje na jednotku a len to pekne dotváralo tón celého filmu. Chýbala mi trošku výraznejšia hudba, ktorá by to celé len podtrhla a možno by som pridal na stopáži, nie že by mi prišla nedostačujúca, ale proste by som s tým filmom chcel byť dlhšie. Po traileri ma to nechalo vlažným, ale ten výsledok, ktorý som mal možnosť vidieť ma veľmi potešil a takéto prekvapenia vždy rád privítam. 9/10 ()
"Som rád, že si rozumieme. My dvaja si vôbec nerozumieme..." Veľmi sympatický krimi triler, ktorý istými prvkami evokuje kultové Sedem (duo vyšetrovateľov: zelenáč a starý mazák, nepolapiteľný a precízny vrah ktorý sa objaví až v závere filmu a pri jeho preslove si poviete že možno nie sú niektoré jeho názory až tak od veci a prinúti človeka k zamysleniu), no nemyslím si že by sme ho mali s Fincherovou kultovkou porovnávať. Tiež je to síce vcelku upršaná, temná a drsná záležitosť, v ktorej máme dobre vykreslené postavy s nadštandardnými hereckými výkonmi ( fajn Shailene Woodley, ale najmä výborný Ben Mendelsohn), no kdežto Sedem sa viac sústredilo na hľadanie vraha a dôkazov, Catch a Killer si myslím že viac ukazuje proces vyšetrovania sériového vraha v praxi. Že policajný vyšetrovateľ pri jeho hľadaní nemá plnú moc na všetko, musí vyjednávať, robiť veľa kompromisov, často prijímať i rozhodnutia s ktorými nesúhlasí a nie sú z jeho hlavy, keďže veľký vplyv na vyšetrovanie má množstvo jeho nadriadených, politici, médiá, súdy, verejnosť a veľa ďalších ľudí, z ktorých každý má svoje osobné ciele a neváha danú situáciu a prípadný úspech/či neúspech a pochybenie vo vyšetrovaní využiť vo svoj prospech. Veľmi sa mi páčilo ako bol tento aspekt vo filme znázornený a hlavne pre neho mi Catch a Killer nezapadol po mesiaci od videnia medzi ďalšie tuctové krimi trilery. Záver a vyvrcholenie sa tiež vcelku podarilo a osobne som bol veľmi príjemne prekvapený aký fajn krimi triler som dostal od pre mňa úplne neznámeho argentínskeho režiséra Damiána Szifróna. 80% ()
Mírně mě nudilo až rozčilovalo, jak tlumeně a neokázale je to natočené, úplně jsem dostal chuť se hned po tom podívat na Sedm a vynahradit si to. Taky ta rozhašená detektivka Shailene Woodley mě moc nebavila, polovinu času na mě působila jako Mary Sue, co jen čumí a tváří se nijak. Ale pár silnějších momentů to má. ()
Spíš výpověď o stavu součastné společnosti než čistá kriminálka. Hlavní kvalita MISANTROPA spočívá ve velmi podařeném vykreslení současné Ameriky. O dvou pohledech, které prezentuje a dostávání se ze reality dvou prací, hnusného podnájmu a dluhů do světa kývačů, podpisů a poplácávaní se po ramenou. Vyšetřovací linie bezútěšná a civilní se skvělým Mendelshonem a nenamaskovanou Woodleyovou, jejíž obyčejnost chytré holčiny, která měla v dětství smůlu a ne úplně ideální podmínky pro život, do prezentovaného prostředí nádherně zapadá. Chytání vraha je napínavé a zvláštní závěr nutí člověka k přemýšlení a to se dneska nevidí často. Szifrónova režie přesná a kdyby měl malinko lepší scénář bylo by to na výbornou. Skvělá kamera, dobrá hudba. Moc pěkné překvapení. ()
Galerie (20)
Zajímavosti (1)
- V máji 2019 bolo oznámené, že v tom roku sa natáčanie uskutoční v Atlante. Natáčanie prebiehalo namiesto toho v Montreale v Kanade od 27. januára do 10. marca 2021. (Arsenal83)
Reklama