Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Učeň přezdívaný Píďa se ocitne mezi hvězdami populární hudby. Najednou je z něj klikař šťastně se zamiluje, cizí lidé mu neustále nutí stokoruny a kam přijde, tam někdo slavný zpívá... V této optimisticky laděné růžové hudební skládačce z prostředí mládežnických klubů a zákulisí uvidíme tehdejší špičky naší populární hudební scény, hrají tu orchestry Ladislava Štaidla, Františka Ringo Čecha, Country beat Jiřího Brabce a další. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (75)

belldandy odpad!

všechny recenze uživatele

Kandidát na titul - nejhorší český film všech dob. Je pravda, že ty opravdu nejhorší filmy vám z paměti většinou vyklouznou, protože prostě nestojí za zapamatování. Tenhle je ovšem špatný tak nějak aktivně zábavnou formou. Uvidíte "obyčejný" život českých hvězd v zákulisí mladežnických klubů a učně, který si "prostě a obyčejně" přeje sloužit české pop-musik. Když vám dojde, že tohle představuje vrchol kultury éry vrcholné normalizace, pochopíte jaká nuda a šeď byl život v téhle době. Vše ve filmu je samozřejmě zcela nereálné a absorudní - samotná zapleka "s tou korunou" ze všecho nejméně. Nevkus, nevkus, nevkus... Promiňte, ale mám trochu předsudečný odpor k 70. letům. Každopádně dnes z odstupu se lze u tohohle filmu opravdu gottovsky (= božsky) pobavit. Přeji, dobrou chuť... ()

Fingon 

všechny recenze uživatele

"Tak co, Fingone, jak se ti líbíl film?" No otřes. Dokoukal jsem to snad jen kvůli Šafránkové, ta byla k světu. Vondráčkovou jsem jakž takž přežil, Urbánková byla v pohodě, Schelinger fajn, Ringo ze sebe dělal vola, Štaidl působil tupě a o Gottovi se raději zmiňovat nebudu. Jo a doktor říkal, že se z těch sraček budu vzpamatovávat ještě dlouho, protože v sedmdesátých letech bylo vymývání mozku na docela jiný úrovni:) Rada: podívejte se na výběr zúčastněných zpěváků. Za každého, kterého nemáte rádi, si odečtětě jednu hvězdu. ()

Reklama

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Jejda to jsem se zase jednou zasmál… příběh postavený na tom, že mladý dementní a naprosto nesympatický chlapec se seznamuje se známými hudebními osobnostmi (film funguje zároveň i jako jakási dobová sonda) a po celou dobu se snaží vytrvale sbalit, soudě dle smíchu, také mírně…ehm, hodně zaostalou (či permanentně sjetou) dívku , diváka přestane bavit velmi brzo, pak se už jen chytá za hlavu a obrací oči v sloup, jak mu je trapně za všechny herce, resp. hvězdy tehdejší pop music (které si tu dělají reklamu jak z praku), a ptá se, kdy už tahle „legrace“ konečně dojede do cíle. Ve výsledku je tu vlastně armáda amatérů, kteří se k roli v tomto díle dostali jakoby omylem, třeba takový pán z občerstvení neustále se dívající do kamery, zatímco před ním zpívá Kája, u mě vyhrál cenu pro nejhoršího neherce. No na druhou stranu je moc fajn, že všechny hvězdy byly tehdy volně přístupné mladým harantům, ostatně to umění dělaly pro ně, že… Jinak jako tehdejšímu členovi Strany by se mi v tomto filmu rozhodně nelíbil morální apel, přece jenom tak mladý člověk jako byl hlavní hrdina jel ve velkých penězích, pohyboval se mezi slavnými, a to přece muselo zkazit charakter budoucího pracujícího na celý život, nemluvě o dávání si tohoto floutka za vzor, myslím tím samozřejmě ze strany jeho vrstevníků...Na druhou stranu, „no co vám budu povídat, Píďa je prostě báječnej kluk“, takže to s ním v životě muselo dopadnout dobře (zvlášť když místo taxíku využíval cestovatelských služeb VB). Tahle v mnoha směrech kardinální blbost si v mých očích zaslouží přesně 1*, a to za hudbu, Svoboda se prostě nezapře (i když ten magický zvuk mince podobný otevírání oříšku z nejmenované pohádky si mohli tvůrci odpustit). P.S. Jo a už jsem ve filmu dlouho neviděl většího slizouna než byl pan Štajdl. ()

argenson 

všechny recenze uživatele

I když se o tom tenkrát asi nemluvilo, je obecně známo, že Karel Gott byl prvním poválečným milionářem mezi českými umělci. Potom nechápu, jak někdo mohl zcela vážně natočit scénu, kdy se Mistr láduje buřtama u stánku na Václaváku. Pokud to měla být komedie, na to je tu málo vtipu a příběh motající se okolo stokoruny nijak nosný není. Pokud to měla být sonda do "reálného" života špičky české pop-music, pak je to úlet na maximum. A jestli to snad měl být muzikál... Karel Svoboda jako by se vyčerpal Nocí na Karlštejně, Ladislav Štaidl jako by zoufale sbíral to nejméně špatné, co pak použil ve Švandovi. Celá hudební složka nepříliš lichotivě naznačuje, že tehdejší popularitu našich zpěváků zajišťovaly především zahraniční písně, které se ovšem nedaly použít do českého filmu. Někdo tu napsal, že fanoušci Helenky a Karla budou nadšeni. Jsem fanoušek obou, ale z tohohle jsem zhnusen. A neobstojí ani argument, že v polovině 70. let se nic moc točit nedalo a toto je zástupce únikového žánru. Není. I unikat se dalo s grácií. ()

igi B. 

všechny recenze uživatele

Romancická :-/ za groš kurňa... Viděno kdysi v dětství, nejspíš někde na dětském představení za korunu. Prostě typická normalizační soc-kultůrní podbízivá zhůvěřilost jako odměna (bolševikovi doprdelelezoucích) >atristů< pracujícímu lidu (a socialistické mládeži obzvláště) za obětavou práci. Populární hvězdy za ta léta poněkud pohasly (krom >božského Kodla< - p o c h o p i t e l n ě ! - neboť ony pracující té doby ještě nestihly všechny vymřít ;-) a za víc jak jednu kačku - vlastně hvězdu - tahle pitomost už ani tehdy nestála. Vlastně to byl takový soudružsky laciný nepovedený music(an)al... ()

Galerie (6)

Zajímavosti (6)

  • Erik Pardus v době natáčení studoval na brněnské konzervatoři. [Zdroj: Robert Rohál, Vítek Chadima - České zpívající filmy] (M.B)
  • Mládežnický klub Junior byl postaven ve filmovém studiu. [Zdroj: Robert Rohál, Vítek Chadima - České zpívající filmy] (M.B)

Reklama

Reklama