Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Pozdě v noci se vrací Eva Trojanová (R. Rázlová) domů, kde ji čeká nervózní, rozčilený manžel (J. Adamíra). Za tři dny objeví policie její mrtvé tělo, na němž jsou zřetelné podlitiny na krku. Jako hlavní podezřelý z vraždy přichází v úvahu její manžel, který se po ukončení služební cesty nevrátil domů a je nezvěstný. Policie rozešle jeho fotografie a vyslechne první svědky. Je zřejmé, že ing. Trojan utíká před spravedlností a že jeho kroky vedou do severních Čech. Vyčerpaný a nemocný nachází útočiště ve staré čtvrti města Most, určené k odstřelu. Uprostřed vyšetřování však kriminalisté zjistí, že Trojan není vrahem. Případ by tedy mohl být uzavřen, ale pro kapitána Harta (I. Prachař) nekončí. Trojan ho začne zajímat už ne jako zločinec, ale jako člověk, který by se z bezvýchodnosti své situace mohl do konfliktu se zákonem dostat, nebo by mohl ohrozit svůj život… (Česká televize)

(více)

Recenze (68)

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Kriminálně-psychologické drama, které více než o zločinu pojednává o psychicky a fyzicky zlomeném muži utíkajícím před zákonem přesto, že žádný zločin nespáchal. Bohužel je film po všech stránkách nedotažený. Tak za prvé už od počátku známe domnělého vraha a stejně rychle se dozvídáme, že vlastně ani vrah není. A pak už jen sledujeme, kterak muži zákona, respektive jeden muž, pátrá po nevinném inženýrovi. A místo toho, abychom sledovali postupnou proměnu Trojanovu, filmaři je vymění za pár zoufalých Trojanoných výkřiků, vzpomínek či blouznivých představ a skřeků. De facto nepřemýšlí nad tím, co vlastně udělal nebo nebilancuje, vše se odehrává na poli útěku a čirého zoufalství. Policisté se také nechovají moc logicky. Nejprve vyhlásí pátrání po muži díky televizi a rozhlasu a pak ho vůbec stejným způsobem neodvolají, přestože právě to by mohlo Trojanovi pomoci, kdyby hlášení slyšel. A navíc by mohlo odradit pár občanů od nadšeného udávání, že chytili zločince. Navíc mi role k Jiřímu Adamírovi moc nesedla. Podle mě se na takovou roli moc nehodil. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Niektoré filmy z obdobia rokov 1969 - 1989 vystihli atmosféru Česko-Slovenska tých rokov. Zrejme však išlo o čaro nechceného. V časoch povinnej zamestnanosti a plánovaného hospodárstva bolo veľmi častým javom vydávanie energie na prácu, ktorá nemala takmer žiadny zmysel a význam. Tento prístup sa odrazil v postupoch kriminalistov, stíhajúcich muža, aby mu oznámili, že žiadny zločin nespáchal. Namiesto riešenia ozajstných mordov. Na ničenie historickej pamäte poukazuje demolácia mesta, ustúpiaceho ťažobným mechanizmom. Odťažité správanie, drobné výsmechy z inakosti iných a všetko vykonávané s podivným nezáujmom, apatiou je nakoniec vidieť u všetkých zúčastnených i v samotnej režijnej práci, postrádajúcej šmrnc a čosi, čo by úroveň filmu pozdvihlo kamsi vyššie. Pretože absurdný námet na to má. Spracovanie žiaľ uviazlo v akejsi guľášovej konzerve, vyrobenej v Husákovej ére.. ()

Reklama

Brejlil 

všechny recenze uživatele

Stíhán a podezřelý. Dva kriminalisté pomalinku sledují člověka, který prchá napříč republikou. Je nemocný, ve stavu hraničícím se šílenstvím a stop nechává více, než slon v porcelánu. No ale co, ukryje se v demolovaném Mostě a až tam ho najdou. Ne ale kriminalisté, ale banda dětí. Jako kriminálka je film naprostá blbost. Dialogy jsou více než vypečené, můj obvzlášť oblíbený je rozhovor patologa s kriminalistou. Také Přeučil a "Ládínek" Svoboda jsou fascinující. Lábus funguje jen jako ozvěna a občasný rádoby komik, ostatní jsou jen do počtu. Vyčnívá snad jen Adamíra a to také jen v některých scénách. Film má ovšem neskutečně hypnotickou atmosféru, vytvářenou paradoxně levnými, až civilními prostředky a závěrečné finále, něco mezi apokalypsou a surrealismem, je působivé. Žluto-bílé volhy VB ve zničeném Mostě a zkreslené výkřiky "Trojane, vyjděte z úkrytu, nic jste nespáchal", to je opravdu síla. Moje malé české guilty pleasure. ()

charles3 

všechny recenze uživatele

Příběh je zdlouhavý a vcelku nezajímavý, děj se velmi vleče, jednotlivé scény jsou jakoby schválně natahované, aby měl film celovečerní stopáž. Ani poněkud přehrávající Adamíra v hlavní roli nezaujal, natož další herci. Jako by Brynych schválně natočil špatný film, zato možná podle instrukcí dramaturga a schvalovatelů. Díky tomu také patří (spolu s Kleinovým titulem Město nic neví) k divácky nejméně úspěšným tuzemským kriminálkám 70. a 80. let. Jediné, čím je snímek zajímavý, je autentická demolice starého Mostu. Ostatně je možné, že právě (a pouze) kvůli ní byl narychlo sepsán a schválen scénář a natočen tento film. ()

Drom 

všechny recenze uživatele

První polovina filmu je docela obstojná, i přes jaksi podivné scény a jejich skladbu, druhá se pak definitivně rozpadá a vše vrcholí s upoceným úsilím ve scenérii starých barabizen historické části města Most. Nebýt vždy charismatického Jiřího Adamíry, který bez váhání vystřihne noblesního gentlemana i ošoupaného blázna, mávl bych nad tím rukou, protože to neměl šanci zachránit ani obstojný fízl Ilja Prachař a už vůbec jeho poskok Jiří Lábus, kterého k policii vzali asi jen kvůli naplnění stavů. O dalších postavičkách nemá cenu mluvit. Ani dámské role, značně okleštěné a vlastně vedlejší, nebyly žádnou perlou a veškeré snažení zastrešují někdy vyloženě slabé dialogy neoriginálních scén. Závěrečné drámo pak dosti trapně končí tuhle nemastnou polívku a přitom stačilo, aby z toho baráku Adamíra skočil a alespoň ten poslední hlt mohl být okořeněn. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (6)

  • Scéna, kdy se Ing. Trojan (Jiří Adamíra) koupe v řece, byla natáčena v Bechyni pod mostem, který je znám jako Bechyňská duha. (Paganus)
  • Natáčelo se také v Kokořínském Dole. [Zdroj: Filmovamista.cz] (M.B)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno