Možný konec světa začíná, když do arizonské pouště dopadne obří meteorit. Harry Block, geolog zaměstnaný na nedaleké univerzitě, se vydá na místo dopadu. Doprovází ho kamarád a kolega Ira Kane, zneuznaný vědec, který kdysi pracoval pro armádu. V jeskyni najdou meteorit, z nějž vytéká podivná tekutina. Jsou překvapeni, že stačilo pár hodin, aby se na jeho povrchu objevil mech. Ve vzorcích objeví jednobuněčné organismy, které mají mnohem rozmanitější DNA, než je pozemská. Ira věří, že je to příležitost rehabilitovat se, jenže vzápětí je jeskyně uzavřena armádou. I přesto se Irovi a Harrymu tam podaří dostat. Jeskyně je plná zvláštních tvorů, kteří se vzájemně požírají. Další dny se v městečku začínají objevovat další divné bytosti, které vzápětí hynou, protože se udusí pozemskou atmosférou. Podle Iry je ovšem jen otázkou času, kdy se mimozemský život přizpůsobí pozemské atmosféře. (TV Nova)

Derek

pozrete opat v celku prvy raz od kina. reitman sa snazi co najviac evokovat svoj najvacsi hit "ghostbusters" ale nema po ruke komikov kalibru ako murray ci aykroyd (i ked ten sa mihne v malej ulohe guvernera) ale iba duchovneho (na ktorom je vidiet ze je mu i trochu trapno, hlavne ked ustredna trojka zacne z nicoho nic spievat), scotta ktory bol vdaka prcickam v kurze a orlanda jonesa (ktory ma najlepsie hlasku filmu). julianne moore a ted levine su viac menej len do poctu. par vtipov je uchadzajucich ale Evolution ma viac hluchych miest ako by sa na komediu patrilo... ()

pakobylka

O tom, že evoluce není žádná legrace - a o podivuhodných účincích šamponu značky Head&Shoulders … Prvotřídní námět bohužel potápí přízemní zpracování, kterému ve druhé polovině pomalu, ale jistě dochází dech. Uvidíte tady VELICE zajímavá stvoření - škoda, že se nenechala angažovat jiným režisérem. ()

Spiker01

Evoluce je jednou z nejlepších komedií z počátku tisíciletí. Nejvíc všechny samozřejmě zaujme David Duchovny a Julianne Moore, ale výborní jsou všichni, včetně mého oblíbence Seanna Williama Scotta (právě Evoluce a Hele vole, kde mám káru jsou nejlepší filmy, co kdy natočil). Film je blbost, to připouštím, ale je to děsná prdel. Už jsem to viděl hodněkrát a pořád mě to moc baví...90% ()

Shit

na to jakou to mělo reklamu, jsem čekal že to bude něčim výjmečný film, ale šeredně jsem se mýlil.Velice slabý příběh, který by mohly nahradit vtipné scény které by u komedie měly být, ale tady se jich nějak zvlášť moc nedostává a taky David Duchovny ukazjuje že do ničeho jinýho než do seriálu Akta-X se nehodí ()

campix

Evoluce je překvapivě dobrým mixem komedie a fantasy. Duchovny objeví v jedné jeskyni podivuhodné živočichy, které se neustále více adaptují a evolují, aby nás postupem času vyhladili. Občas překvapivě vtipné, především Jones a William Scott. Navíc jsou zde velmi dobře vymyšlené typy kreatur. Nebýt velmi špatného závěru bavil bych se královsky. ()

• Náklady na výrobu byly zhruba 80 milionů amerických dolarů. (NIRO)
  • Severoamerické tržby dosáhly 38,3 milionu amerických dolarů, celosvětové pak 98,4 mil. (NIRO)