Reklama

Reklama

VOD (1)

Nadějný hudební skladatel, který má třicítku na krku, řeší milostné vztahy, přátelství i strasti života umělce v New Yorku. (Netflix)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (140)

kajas 

všechny recenze uživatele

Mezi letošními nominovanými na Oscary na mě tento film zapůsobil svým způsobem nejvíc, protože jsem dlouho neviděla životopisné drama o člověku, o kterém jsem nikdy neslyšela, navíc zpracované docela originálním způsobem. Synopse zní celkem banálně, vězte ale, že v ústřední roli září Andrew Garfield (zasloužený Zlatý Glóbus), v menší roli uvidíte Vanessu Hudgens, která od Muzikálů ze střední herecky i pěvecky neskutečně vyrostla, a možná vás zaujme alespoň pár muzikálových čísel. Jonathanův příběh je totiž částečně vyprávěný jako velmi slušný muzikál. Trochu mě ale mrzelo, že z finální části tvůrci nevydolovali trochu více emocí. Minimálně na výborného Garfielda se ale stojí za to podívat. Skoro 4*. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Skladatel, zpěvák, tvůrce muzikálů a herec Lin-Manuel Miranda zažívá výrazný úspěch, kdy se z tvůrce muzikálů Život v Heights a Hamilton též zvládl dostat do Hollywoodu. Podílel se na hudbě k disneyovce Odvážná Vaiana, sedmé epizodě Star Wars zase přispěl písní Jabba Flow, později se též objevil v pokračování Mary Poppins, svou hudbou přispěl k nadcházející disneyovce Encanto i chystané hrané Malé mořské víle a jeho kariérní úspěchy se jen rozšiřují. Čerstvě se poté též Miranda chopil svého režijního celovečerního debutu a opět jde o muzikál. Muzikál Tick, Tick... Boom! od Jonathana Larsona je autobiografickým a vypraví o životě umělce, který sice ve věku 35 let podlehl Marfanovu syndromu, přesto za sebou zanechal výrazný odkaz. Takový, že se podle jeho muzikálu rozhodl právě Miranda natočit svůj režijní debut.   Do role Larsona byl obsazen Andrew Garfield, který se po skončení s rolí Spider-Mana nadále vydává směrem charakterních rolí, výhra jeho castingu ovšem spočívá v tom, že naštěstí umí zpívat. Nebo minimálně umí zpívat dostatečně na hlavní roli v muzikálu. Především ovšem Garfield opravdu ukazuje, že je velmi dobrým hercem, který komplikovanou osobnost jménem Jonathan Larson dokáže ztvárnit v neskutečně živelném a procítěném podání. Garfield zde podává svůj nejlepší výkon od Hacksaw Ridge. Dost možná dokonce nejlepší výkon od Social Network.   Vztah a minulost Mirandy s muzikály je velmi klíčová, je poznat, že film točil někdo, kdo má s muzikály zkušenosti. Efektivní muzikálová čísla plná výrazných písní a v průběhu pravidelný pocit toho, že se téhle látky skutečně chopil někdo, kdo k Larsonovy a jeho odkazu chová výrazný respekt.   V průběhu je bohužel až příliš cítit velká snaha o to probudit v průběhu toho všeho nějaké emoce. Místo přirozeného plynutí divákových pocitů se bohužel u filmu často snadno vyvolá pocit, že to chce celé až příliš sázet na emoce. V tomto ohledu by nejspíš bylo důležité vidět původní Larsonův muzikál a následně ho srovnat s filmovou adaptací, protože by se pak možná ukázalo, že to vlastně není úplně chybou filmu, ale muzikálu, ze kterého film vychází. Přesto ovšem přesně tyto pocity dojem z Tick, Tick... Boomu! shazují.   Síla Larsonova původního muzikálu netkví v tom, že by pojednával o přelomovém a výjimečném tématu, ale o tom, že je skutečně autobiografický a vypraví Larsonův skutečný příběh. Nejde o typický biopic, jde o biopic smíchaný s muzikálem. Při sledování jsem měl osobně neskutečný pocit, že to musí být na divadelních prknech zážitek, kde to střídání atmosféry a emocí nejspíš funguje o poznání lépe než v případě filmové předělávky. Divadlo a film jsou dvě zcela odlišné záležitosti, vše co funguje na divadelních prknech nemusí nutně fungovat ve filmové podobě a zase naopak. Osobně mě za dlouhou dobu tyhle pocity u žádné adaptace divadelní hry nenapadali tak jako u Tick, Tick... Boom!   Když dojde na muzikálová čísla, je to pořád ten talentovaný Miranda. Když se ovšem zrovna nezpívá, je to vlastně celé takové nijaké. Tick, Tick... Boom! má pořád štěstí v dostatečně obsahově silné předloze, kdy to především v druhé polovině začne směřovat k emocionálně fungujícímu finále, kdy jen zamrzí, že to celé emocionálně začne konečně fungovat až zhruba 30 minut před finále. Spousty aspektů je na tom filmu neskutečně potěšujících, přesto v součtu zamrzí, že to celé nefungovalo i v těch pár dalších ohledech, které by z Tick, Tick... Boomu! možná udělali novou filmovou muzikálovou ikonu. Jenže k tomu bohužel ještě něco chybí.   Na Tick, Tick... Boom! se v brzké době velmi rychle zapomene a ikonickou filmovou adaptací muzikálu se nestane. Bude ovšem ukázkou toho, že Garfieldovi tyto komorní role neskutečně sednou a Miranda by i jako filmový režisér mohl jednou předvést zajímavé věci. Minimálně několik výrazných náznaků lze objevit i tady..... () (méně) (více)

Reklama

drake31 

všechny recenze uživatele

Jonathan Larson je legendou, a Lin-Manuel Miranda mu svojim režisérskym debutom dal prekrásnu poctu, ako aj Broadwayu a muzikálom ako takým - Sunday bol pre muzikálových fanúšikov to čo bol "Avengers... assemble" pre fanúšikov MCU, a mám pocit, že to nepreháňam ani v najmenšom. Andrew Garfield je skvelý ako JL, a naproste ma uchvátil jeho stvárnením, a všetky nominácie budú naplno zaslúžené; Robin de Jesus vo vedľajšej úlohe takisto skvelý, a to ako ma zaujal v minuloročnom The Boys in the Band, tak aj tento rok pokračuje, a ja stávam veľkým fanúšikom. Tick, Tick... Boom! je filmom o nádejach, snoch a ich realizácii, o tej neľahkej ceste na ktorú sa mnohý tvorcovia vydajú, ako aj mnohokrát pokrútených ideáloch či prioritách, je o láske, sklamaní, živote, smrti, existenciálnych krízach, o radosti a smútku, o priateľstve, o tom čo v živote záleží - mnohé sa ma dotýka priamo, pohladí pri srdci, ako aj zasmúti. Aj napriek tomu, že mi niečo málo chýbalo, možno tá správna nálada, tak sa k filmu určite s radosťou vrátim, určite k tej spomínanej scéne Sunday, a piesne mi budú v hlave víriť po veľmi dlhú dobu... no nateraz 4.5* ()

Klajnik 

všechny recenze uživatele

Garfield hraje dobře a téma též není zlé. Mám rád vztahová dramata, příběhy o umělcích a jejich tvůrčích procesích, jenže tento muzikál s blbým názvem je příliš tuctový, plytký a neatraktivní na to, aby stálo čas. Mohl bych dobrosrdečně říct, že to je relativně fajn, ač jsem se skvěle nebavil a dát vyšší hodnocení, ale nechci být nekonzistentní. Když to jen porovnám s takřka dokonalým All That Jazz, tak jsme úplně někde jinde. Oba filmy však dobře zakomponovali muzikálovost do obsahu. ()

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

V zásade veľmi príjemný muzikál/životopis, ktorého ťahá herecké vyčíňanie Andrew Garfielda. Miranda natočil nápaditý, hravý a vizuálne podmanivý film, hovoriaci o obyčajných veciach. Keby tento film vznikol skôr, zarezonoval by možno viac. Tento digitálny vek trošku utlmuje jeho posolstvo a energiu. Herecky a hudobne je to presné. Len mám z toho rovnaký pocit, ako z Rocketmana. Všetko dobré, len to akosi nemám potrebu vidieť druhý krát. Ale má to veľa superlatívov a hovorí to o veciach z ktorými sa viem stotožniť. Určite stojí za videnie. ()

Galerie (87)

Zajímavosti (12)

  • Během scény ve fokusní skupině je na bílé tabuli napsáno „Santa Fe“. Jedná se o odkaz na stejnojmennou píseň z muzikálu Jonathana Larsona „Rent“. (KGBelik)
  • Několikrát je zmíněn Stephen Sondheim, o němž přátelé prozradili, že byl idolem a mentorem Jonathana Larsona a že pomáhal Lin-Manuelu Mirandovi při natáčení. Stephen Sondheim zemřel 26. listopadu 2021, jen několik dní po premiéře na Netflixu. (KGBelik)
  • Ve filmu Joshua Henry ztvárnil přítele Jonathana Larsona, Rogera. Skutečného Rogera Barta můžeme vidět, jak sedí v restauraci Moondance. (KGBelik)

Související novinky

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

31.12.2021

Přichází den, kdy se každoročně obracíme na nejoblíbenější uživatele, aby se nám svěřili se svými topkami 3 filmů (a případně 3 seriálů) uplynulého roku. Od loňska je navíc doplňují i vybraní… (více)

79. Zlaté glóby - nominace

79. Zlaté glóby - nominace

13.12.2021

Dnes odpoledne byl zveřejněn kompletní seznam nominací pro 79. ročník Zlatých glóbů, které každoročně uděluje Asociace zahraničních novinářů v Hollywoodu (HFPA). Předávání cen se má uskutečnit 9.… (více)

Reklama

Reklama