Reklama

Reklama

Hledaný psanec si rád hraje na kočku a myš a jeho pronásledování dovede texaského lovce odměn daleko za mexickou hranici. Skutečná krysa se ovšem ukrývá mezi americkou smetánkou. Věhlasný lovec odměn Jonathan Corbett (Lee Van Cleef) by své řemeslo rád pověsil na hřebík a místo toho bránil právo a spravedlnost v senátu. Bohatý podnikatel Brockston mu nabídne finance na kampaň, ovšem pod dvěma podmínkami: v senátu Corbett podpoří jeho plány na mezistátní železnici a než odloží kolty, dopadne Cuchillo Sancheze (Tomás Milián) obviněného ze znásilnění a vraždy dvanáctileté dívky. Hledaný mexický psanec ale odmítá dát svou kůži lacino a při každém jejich setkání Corbett zbytečně plýtvá kulkami nebo přichází o koně. Klikaté pronásledování napříč texaskou prérií nakonec končí v mexickém vězení a tam Corbettovi dochází, proč se mu na celém případu něco nezdálo. A proč se musí vrátit na začátek... Velká přestřelka (1966) italského režiséra Sergia Sollima musela při svém uvedení do kin soupeřit s dalšími dvěma legendami spaghetti westernů, Leoneho filmem Hodný, zlý a ošklivý a Corbucciho Djangem, a tak v divácké paměti mírně zapadla. Dnes se ovšem Sollimova westernová trilogie, s Velkou přestřelkou jako uvozujícím dílem, řadí k základním kamenům italského žánru – se všemi náležitostmi, včetně nezapomenutelné hudby Ennia Morriconeho. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (95)

nascendi 

všechny recenze uživatele

Opäť som mal pri sledovaní tohto pomerne neznámeho spaghetti westernu pocit, že sledujem iný film, než bol užívateľmi ČSFD hodnotený. Lee Van Cleefa nepovažujem za vhodného herca pre stvárnenie hlavnej postavy, ostatné postavy, samotný príbeh, ani exteriéry film neozvláštnili a tak ma od nudy zachraňovala iba výborná Morriconeho hudba. Ale na jej vypočutie spravidla nie som odkázaný na sledovanie filmu. A tak aj slabé tri hviezdičky sú iba za ňu. ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Prvý z trilógie "sollimovských " westernov ( Posledný súboj, Faccia a faccia, Corri, uomo, corri ), rozprávajúce príbehy vydedenca, ktoré vždy stvárnil Tomas Milian. Už v tomto filme predviedol zaujímavý výkon, určite vymykajúci sa ľahšiemu žánru akou je spaghetti western. Čerešničkou na torte sú aj záverečné hudobné motívy Ennia Morriconeho. ()

Reklama

Bachy 

všechny recenze uživatele

Po dlouhatánské době jsem usedl k televizi a zapnul film. A zase to na chvilku stačilo. Dabing bolí a kdo světu nalhává, jak světovej dabing jsme dříve měli....Velkou přestřelku asi neviděl. Teď jak hodnotit? Za počeštění autoři nemohou, ale i tak byla první polovina filmu až neuvěřitelně ploché. Druhá část už v sobě přeci jen něco má a vyvrcholí zatraceně fajn přestřekou, ačkoliv nikdo netuší, co na ni bylo velkého. Tudíž spravedlivě za 3 *, nespravedlivě za 2 *. Vyberte si. Já dál v trilogii pokračovat nebudu, jelikož Van Cleef je ten, který snímek drží a Milian mi vůbec nesedí. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Z veľkých Sergiov spaghetti westernu je Sollina až číslo tri, napriek tomu som vôbec nemal pocit, že by Veľká prestrelka zaostávala nejakým výraznejším spôsobom za dielami Leoneho a Corbucciho. Nejde ale o žiaden špeciálny zázrak, proste tu chýbajú veľké detaily očí tesne pred uchopením zbrane a výstrelom, inak som sa ale slušne bavil a ani snáď netreba spomínať, že Lee Van Cleef to celé utiahol bez väčších problémov. Morricone taktiež nepovažoval tento projekt za čistú rutinu, takže jeho hudba sem tiež skvele zapadá. Trochu sa budete pozastavovať nad tým, prečo sa Corbett nespýta na okolnosti zločinu ešte predtým, ako začne urputne hľadať údajného zločinca, ale keďže je na potenciálneho politika až príliš inteligentný, tak mu stále niečo bráni vo vykonaní spravodlivosti. 70%. P.S. Z predĺženej verzie by som mal zrejme ešte lepší dojem a štyri hviezdy by boli hutnejšie. ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

K uctění památky mého vzoru, mé inspirace a hudebního mistra, který nemá ve světě moc obdoby Ennia Morriconeho jsem si vybral naprostou klasiku - spaghetti western z doby, kdy mistrovi nebylo ani 40 let. Znovu mě nezklamal, hudba je opět naprosto boží a má smysl snímek vidět, i kdyby to bylo jen kvůli dokonalé ústřední melodii. Příběh a vše s tím spojené už je taková ta westernová klasika, která nenadchne, ale ani neurazí - výlet do doby, kdy ještě muži bývali muži, do světa, kde měla své místo čest a spravedlnost, kde se nosily zbraně nízko u pasu a kde se klobouky stále ještě smekalo. Vždy se čas od času nesmírně rád do této doby vypravím alespoň prostřednictvím filmu v doprovodu kvalitního vína. Je to neskutečný relax a člověk alespoň na chvíli zapomene na ten retardovaný svět okolo, kde se v rámci všemožných ústupků, aby se někdo náhodou nedotkl citů všemožně zdegenerované menšiny, strhává pozornost řešením píčovin, aby se na pozadí mohla dít nechutná zvěrstva a mohli jsme si ničit půdu pod nohama, ovzduší a kvalitu vlastních životů. Už se těším, až brzy navážu dalším dílem, protože hodlám uctít památku mistra ve velkém stylu, přeci jenom neumřel nějaký obyčejný Karel Gott. [77 %] ()

Galerie (26)

Zajímavosti (11)

  • Zbrane v Broxtonovom (Walter Barnes) kufríku sú Colt SAA Model Artillery 5,5", Colt Navy 1851, Smith & Wesson Model 3, Remington 1866 Derringer a Belgian Pocket Revolver No. 46. (mortimerm)

Reklama

Reklama