Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Sotva se geniálnímu podvodníkovi, lupiči a mistrovi převleků Aldovi Vanuccimu (Peter Sellers) podaří uprchnout z vězení, dostane nabídku na další práci. Jeho úkolem bude propašovat do Itálie zlato uloupené v Káhiře tajemným panem Okrou (Akim Tamiroff). Vanucciho, přezdívaného Liška, inspiruje k vytvoření plánu jeho sestra Gina (Britt Ekland), která je naprosto fascinovaná filmovými hvězdami. Jako falešný režisér Federico Fabrizi zorganizuje Vanucci pro svou akci fiktivní natáční filmu Káhirské zlato v městečku Sevalio, pro které si získá nejen místní obyvatelstvo v čele s policejním náčelníkem (Lando Buzzanca), ale i stárnoucí hollywoodskou hvězdu Tonyho Powella (Victor Mature), i když proti vůli jejího agenta (Martin Balsam). Avšak policejní hon na Lišku je v plném proudu... (bloom)

(více)

Recenze (44)

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Navzdory průměrnému televiznímu dabingu dávám čtyři hvězdičky, protože Hon na lišku si je určitě zaslouží. Peter Sellers v nejlepší formě a ve spoustě převleků i situací, vtip za vtipem, perfektní hudba včetně titulní písně, krásné ženy a velmi vděčná parodie filmů o ničem, která vyvrcholí až v soudní síni praskající ve švech. "Kdybych tak moh ukrást dost, abych se stal poctivcem." ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Tak sme sa dozvedeli, ako v skutočnosti De Sica natáčal svoje neorealistické filmy. Pokiaľ ste pri filme, tak samozrejme neviete, čo to Neorealizmus je, ale vysvetľovať sa mi to nechce. After the fox je miestami skvelá komédia, ale väčšinu času som bol mierne v rozpakoch, čoho som svedkom a či to má byť vtipné tým spôsobom, akým je to prezentované. Je to trochu škoda, pretože ako parodická sebareflexia (a aj Sellersova) to má nesmierny potenciál, ktorý aj podľa väčšiny tunajších hodnotení nebol dostatočne využitý. Napriek tomu je to film, ktorý by mal vidieť každý fanúšik snobského umenia, Sellersa, talianskej mentality a veľkých poprsí. Už len samotný námet je sympatický, vidno, že Sica nebol žiaden namyslený suchár. ()

Reklama

frashmaker 

všechny recenze uživatele

Velice podařený snímek. Z mého pohledu je zde Peter Sellers trošku zastíněn krásným herectvím Victora Mature, který svým charismatem boří. Moc se mi líbil příběh, ten nápad na způsob provedení loupeže je podle mě dosti originální a mé chutě uspokojil. Problémem filmu však je, že se v některých chvílích vymiká sám sobě a tak nevíme na co se díváme. Není bohužel tak intenzivně vtipný, aby se dal považovat za bláznivou komedii, kterou možná prapůvodně chtěl být a zároveň je tam hodně vtipných prvků, které by do vážného filmu nemohly být zařazeny. Někdy je méně více a tady by zúžení žánrové variability bylo jistě ku prospěchu věci v daleko větší míře nežli v té, ve které byl nakonec stvořen. ()

Faustka 

všechny recenze uživatele

V mnohém nápaditá komedie, ovšem chyběla mi v tom typicky italská expresivní gesta jako „špetka soli,“ „miska vody“ nebo „modlící dlaně.“ To si bohužel režisér Vittorio De Sica nepohlídal. I když jinak se Peter Sellers své role mazaného podfukáře a falešného režiséra s příhodným jménem Federico Fabrizi evokující Federica Felliniho zhostil skvěle. ()

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Felliniho filmařské autoreflexe nejsou vaším šálkem kávy? Antonioniho a De Sicovy filmy také ne? Tak to zkuste s touto rozvernou komedií, která ovšem není jen komedií. Sellersův temperament, Sica zesměšňující sám sebe, Hustona i De Milla a zajímavý film ve filmu. Příjemná podívaná. "What's neo-realism?", ptá se americká hvězda? "No money!", odpovídá její producent. ()

Galerie (98)

Zajímavosti (9)

  • Peter Sellers přijal roli z toho důvodu, že chtěl vyzkoušet spolupráci s legendárním Vittoriem De Sicou. (contrastic)
  • Jednalo se o první scénář Neila Simona, který podle svých slov chtěl původně napsat jako parodii na umělecké filmy typu Loni v Marienbadu (1961) nebo snímky Michelangela Antonioniho, nakonec se ale rozhodl pro film ve filmu. (SeanBean)
  • Pro film byla postavena přesná replika nejslavnější ulice Via Veneto v Římě. (Terva)

Reklama

Reklama