Devadesátky
Režie:
Peter BebjakScénář:
Josef MarešKamera:
Martin ŽiaranHudba:
Juraj DobrakovHrají:
Martin Finger, Ondřej Sokol, Kryštof Bartoš, Vasil Fridrich, Robert Mikluš, Patricie Pagáčová, Martin Davídek, Jan Kolařík, Daniel Margolius, Albert Čuba, Richard Němec, David Šír, Tomáš Kobr (více)Obsahy(1)
Rok 1993. Obávaný bodyguard je zastřelen v tiché ulici. Další nájemná vražda, kterou musí vyřešit pražské 1. oddělení. Vyřizují si tu účty vládci podsvětí? Zločinů přibývá, každý týden další mrtví, mafiáni mají pocit, že tahají za delší konec provazu, a mnohý z policistů přemýšlí, jestli nemá přejít na druhou stranu zákona. (Česká televize)
(více)Recenze (147)
Celkem dobré, zábavné, dobově věrohodné, rozhodně vydařenější, než Stíny v mlze, které ČT dává v pondělí. Oceňuji odvahu poukázat na to, že se Karel Gott, nynější modla národa, paktoval v devadesátkách s kdejakým mafiánem. Co mi ale na seriálu vadí, je to, že se případ nevyřeší za jeden díl. Čekat zas týden na to, jak se případ posune dál, je docela dost otravné. 2,5* ()
Divoké devadesátky ve vší syrovosti. Jména jako Mrázek, Běla, Jonák rezonují v člověku i v dnešní době. Hlavní postavy možná nejsou tak charismatičtí jako jejich starší verze z Případů, ale člověk jim stejně fandí. Novotný jako Jonák překvapil...figura, výrazy obličeje, mluva, super....až na ty oči, které prozrazují pravdu. Uvidíme co dál...Plíšek to v závěru říká jasně...všichni si dělají co chtějí, přes otevřené hranice sem proudí davy šmejdů, vraždí se víc, než kdy dřív. Ne, že by to teď bylo lepší. ()
Tak takhle nudné ty devadesátky nebyly. Jestli to vyšetřování opravdu probíhalo v tomto módu, pak to lecos vysvětluje. Jonák byl natolik excentrická postava, že ho mohli využít patřičně více, stejně tak Bělu, který v té době prakticky vedl podsvěí. Mrázek už byl trochu jiná liga. Vizuál dobrý, atmosféra nic moc. 50% max. ()
Ještě teď sotva popadám dech z množství vykouřených cigaret. Jako chápu, že kouření bylo běžné, ale ani ve filmech z první republiky není tolik dýmu. Vadí mi dost kamera, z jejíhož zoomování mě bolí hlava, myslím, že seriál nepotřebuje takovou “akci”, statická kamera by nevadila, není k tomu důvod přibližovat temeno někoho, když někam jde a nikoho nesleduje nebo nezatýká. Na Devadesátky jsem se těšila, potěšila mě místa, oblečení, účesy, to je věrné, opravdu, v tom jsem se nostalgicky zasnila, ale zatím se ztrácím ve jménech, v příběhu, ale oceňuji napětí, takže dalším dílům dám určitě šanci. ()
Éra podnikavců, nevkusných sak, oprýskaných škodovek, veksláků, Twenty 4 Seven, kupónové privatizace, Vaška Klausů, Jardy Jágra, lámání starých struktur. A taky množství (nájemných) vražd. I množství neobjasněných vražd. Někdo na tenhle přechod od komunistické diktatury k demokracii západního typu a tržní ekonomice vzpomíná rád, někdo to má přesně naopak. Kdo má informační základ, tak to vesměs dá, přesto je to místy překombinované a příliš nahuštěné, a to velké množství jmen tomu všemu rozhodně nepomáhá. Režiséru Peteru Bebjakovi se každopádně podařilo zachovat celkový ráz doby. Nástup Michala Novotného v roli bizarní postavičky Ivana Jonáka je skvostný. Ten chlapík byl k pláči i k smíchu. Celkově skvělé obsazení a výjimečně atraktivní téma. ()
Galerie (23)
Zajímavosti (19)
- Úvodní cameo Josefa Mareše je vtipně pointováno jeho představením „Praporčík Vetchý“. Ondřej Vetchý hrál roli vyšetřovatele Kozáka v Případech 1. oddělení (od r. 2014), jimž Devadesátky dějově předcházejí. (melica)
- Premiéru úvodního dílu sledovalo 1,9 milionu diváků starších 15 let (podíl 43 %), což byl nejlepší výsledek nedělního večera a také celého dne. (rublik05)
- Interiéry Discolandu Sylvie se natáčely na Kladně v klubu rádia Relax, místními přezdívaný „díra“. Ivan jonák (Michal Novotný) sedí na gauči, který je na chodbě, kde je šatna, toalety a vchod na parket, jeho dívka Jahůdka přichází vchodovými dveřmi. (Kabourek)
Reklama