Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Rok 1993. Obávaný bodyguard je zastřelen v tiché ulici. Další nájemná vražda, kterou musí vyřešit pražské 1. oddělení. Vyřizují si tu účty vládci podsvětí? Zločinů přibývá, každý týden další mrtví, mafiáni mají pocit, že tahají za delší konec provazu, a mnohý z policistů přemýšlí, jestli nemá přejít na druhou stranu zákona. (Česká televize)

(více)

Recenze (147)

EllienPM 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Nedobře rychlé tempo. Přehršel postav. Tuny vykouřených cigaret. Šíleně trhavá kamera naprosto na zabití. Že je Plíšek špatný řidič, v Případech už neřidič, stačí naznačit 1-2x, stačilo to s popelnicemi, znalým dojde hned. Trochu si člověk zvyká, když hřmotný hlas B. Polívky předchází M. Finger.  Kryštof Bartoš geniální volba. Finger jako Plíšek špatně - měl ho hrát Sokol. Postava mladšího Plíška je hodně jiná, afektovaná, přecitlivělá, postrádající charisma, investigativnost, pozorovací schopnosti, psychologickou výhodu a další nepřehlédnutelné atributy, které má Plíšek st. - škoda, tam šlo si se scénářem a castingem pohrát... Celkově zatím rozlítané, neukotvené v místě a vyznění. Velmi chybí ten pocit, který v Případech dokázala udělat kancelář. V ní sedící Petr Stach, pojídající rohlík a trvanlivý salám. I v devadesátkách byly podobně epické svačiny, stravovací návyky. Trocha Májky a klidu by na rozjezd rozhodně neuškodila. Tvůrci nemuseli narvat většinu zásadních postav Prahy té doby do jednoho dílu. Měli jich natočit alespoň osm. Mohli v jednom díle sledovat Tomáše Kozáka, třeba i s rodinou, nastínit práci (případy) z doby NEŽ nastoupil na 1. oddělení. V tom samém dílu mohli osvětlit a připomenout specifický svět devadesátek, např. prostřednictvím TV zpráv. Prostě chybí lepší Prolog a vyšší propracovanost. O případu Fr. Mrázka (jeho archivu) mj. pojednává Ach ty vraždy! E06 Archiv Felixe Burgeta. Očekával bych, že zrovna J. Mareš vnese více světla a jasna - zatím se tak nestalo. ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Jakožto nejlepší uživatel této databáze musím rovněž uznat, že Franty Mrázka bych si v tomto seriálu přál rozhodně víc. Taktéž jsem úplně nebyl oslněn hereckými výkony a obsazením. S výjimkou Jonáka, který je skvělý, Taktéž asi málokoho potěší závěr tohoto dílu, kdy asi prostě jen vypršela povolená stopáž, tak si s tím tvůrci nelámali hlavu a prostě to utnuli, jak je zrovna napadlo. Na stranu druhou oceňuji, že je seriál čistokrevné krimi a nevěnuje se tolik píčovinám typu rodinný život postav. Po celou stopáž jde k věci. Chrlí stále nová jména a z tohoto pohledu je to opravdu koukatelné krimi podle pravdy, které rozhodně nenudí. [69 %] ()

Reklama

JosefTomas 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Opatrné nadšení, hlavně pro naprosto skvělé kulisy a reálie. Těžko ovšem říct, jak seriál podstoupí diváckou zkoušku kvůli týdenní odmlce, zvlášť pokud půjde o takovouto minisérii. Devadesátky ani neobstojí s informovaným divákem, který pokud o kauzách ví, přijde o moment překvapení v podobě rozuzlení děje a zbyde mu sice solidní, ale ne moc uspokojivá kriminálka, jejichž atraktivní prostředí nemůže udržet pozornost neustále. Naopak divák neinformovaný se ve jménech může ztrácet a nechápat, proč zrovna tahle figura v seriálu je a co v realitě znamenala. Proto pokud dokážete přijmout fakt, že Devadesátky jsou čistě rekonstrukcí policejní práce a doby, nikoli divácky přívětivým zážitkem a očekávanou zábavou, kterou zvládly Případy 1. oddělení, budete zajisté spokojeni. PS: Občas je v jednoduchosti krása. Případy ukazovaly počet dnů od spáchání zločinu, ale Devadesátky ukazují datumy. Chápu to v souvislosti s delší dobou řešení případů, ale třeba napsat 4 měsíc, místo 7. duben 1994, by pro mě jako diváka bylo příjemnější. ()

selfesteem 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Ještě teď sotva popadám dech z množství vykouřených cigaret. Jako chápu, že kouření bylo běžné, ale ani ve filmech z první republiky není tolik dýmu. Vadí mi dost kamera, z jejíhož zoomování mě bolí hlava, myslím, že seriál nepotřebuje takovou “akci”, statická kamera by nevadila, není k tomu důvod přibližovat temeno někoho, když někam jde a nikoho nesleduje nebo nezatýká. Na Devadesátky jsem se těšila, potěšila mě místa, oblečení, účesy, to je věrné, opravdu, v tom jsem se nostalgicky zasnila, ale zatím se ztrácím ve jménech, v příběhu, ale oceňuji napětí, takže dalším dílům dám určitě šanci. ()

GeminiK 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Josefe Mareši, umíte to líp. Pěkně se nám to rozjelo, správná atmosféra, hnusné účesy, všichni všude hulí až mě z toho plíce bolí, známé figury z devadesátých let a najednou - tu máš Káčo lívanec. Jak dopadl Mrázek a Běla jsme se dozvěděli ze dvou vět před závěrečnými titulky. Mladý Kozák měl jinou barvu očí než Kozák v podání Vetchého. Vím je to detail, ale bylo to takové nedotažené. Jo a jak dopadl Mrázek jsem si nestihla přečíst. ()

Galerie (23)

Zajímavosti (19)

  • V díle je zmíněno, že v roce 1974 byl Antonín Běla (Richard Němec) hlavním podezřelým v případu přepadané pošty na pražském Těšnově, při kterém byl zastřelen jeden příslušník VB. Tím byl teprve 24letý strážmistr Jiří Velíšek, příbuzný Michala Velíška, střihače TV Nova, jenž byl později rovněž v Praze zastřelen. Tomuto zločinu se věnuje i epizoda Smrt novináře (2014) seriálu Případy 1. oddělení (od r. 2014), který na Devadesátky přímo navazuje. (Šéfik)
  • Interiéry Discolandu Sylvie se natáčely na Kladně v klubu rádia Relax, místními přezdívaný „díra“. Ivan jonák (Michal Novotný) sedí na gauči, který je na chodbě, kde je šatna, toalety a vchod na parket, jeho dívka Jahůdka přichází vchodovými dveřmi. (Kabourek)

Reklama

Reklama