Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Animovaný
  • Drama
  • Krimi

Recenze (1 425)

plakát

Dědictví aneb Kurvahošigutntág (1992) 

Film, jehož existenci respektuji, beru na vědomí a odškrtávám si u něj svůj rest. Nechtějte po mě však, abych si to kdy musil pustit znovu, protože ten film mě extrémně a tím myslím jako kurvahoši-extrémně nebavil. Směs rádoby vtipných scén spojených dohromady, tvařící se jako jedna velká satira... akorátževůbec. Můj problém s československou novou vlnou pokračuje. Chytilová "porazila" komanče a zmizel jí nepřítel, tak natočila komedii, kde buran k penězům (ne)přišel a hle... když chybí nepřítel, chybí i význam díla. Jasně, pár hlášek je fantastických a troufám si tvrdit, že na tom nejsem zas tak inteligenčně špatně, abych ten satirických význam jednoltivých momentů nepochopil... Ale ten film je strašně nudnej, zbytečně dlouhej a dle mého i naprosto přeceněnej.

plakát

V hlavě 2 (2024) 

Když jsem si pár měsíců nazpět oživil jedničku, abych se ujistil, že je to pořád výborný, tak mě trošku zaskočilo, že si to pamatuju lepší... Jasně, pořád tu mluvíme o naprosto neskutečném zážitku, skvělé formě a hlavně přehršely nápadů, ale přeci jen jsem už měl pocit, že bych možná ocenil něco víc... O dvojce platí to samé - je strašně milá, hezká, zábavná, ale to hlavně v prvním a třetím aktu, v tom druhém se opět zažehne zbytečně nezáživný road trip a zkrátka, není to úplně vončo. Bavil jsem se pořád dost, to ano, emoce to ždíme hezky, vývoj postav/rozuzlení je ukázkově budované, zkrátka to klape hezky, ale není tam nic navíc, u čeho bych byl překvapen (mluvíme o ději, ne o detailech). A proto nakonec dávám jen tři a půl hvězdy (70%?) a konstatuji, že režijně je ten film mnohem lepší, než scenáristicky.

plakát

Finley (2019) 

Je tomu už hodně dávno, co existoval v jistém místě jednoho menšího obchodního centra (to trochu přeháním, zas tak velká a významná část to není... Ono to vlastně není ani centrum, ale tak zní to líp než Billa) novinový stánek plný DVDček nesběrného množství, kde jsem si mohl i doplnit svou hongkongskou sbírku částkou 25 Kč za kus. Narazil jsem tam na jeden film jménem Vraždící loutka, po jehož přečtení obsahu (bylo mi asi 10?) jsem začal vidět v každé břichomluvecký loutce spiknutí a ilumináty... respektive smrtící hrozbu s vlastním myšlením, která mě chce zabít... (pak jsem ten film viděl a stál za vyliž prdel, ale to je jiná). A i teď mám pocit, že se mě tenhle typ loutky pokusí zabít, protože kurva ty oči, viděl někdo ty oči? Jsem byl úplně v prdeli, když jsem viděl něco podobného v čtyřce Toy Story... V dětským filmu do prdele práce.... Ehm.... Takže, když se řeklo Finley, vybavil se mi akorát tenhle seroš, kde jezdí požární autíčko, co mluví... (ach jo, už jste si někdy říkali, jak jsou ty filmy pro děti zvrácený?) Jenže v tomhle snímku je to vraždící loutka, kterou objeví na půdě parta spolubydlících a ono jí to vraždění zas tolik nejde... Na Thurmanovi je bohužel desně vidět, jak nemá na nic prachy, takže většinu štábu tvoří on sám. Prostalkoval jsem jeho YouTube kanál a webovku, takže vím, že absence lidí (pěněz) je jeho největší limitací (jako DP je u projektů, kde dělá jen DPho, naprosto boží, takže časový pres, kde musí všechno dělat sám, je bohužel proti němu), ale zároveň ho musím pochválit, že to ještě celkem zvládá. Scenáristicky ale vede a možná jen ten začátek bych trošku popohnal, aby to chytlo ještě větší spád. Žánrová kombinace je ukázková a její naplnění mě bavilo po celou dobu, že bych si dal možná i dražší celovečerák.... Tak uvidíme, kam to Thruman dotáhne, protože zatím to vypadá, že se vydává spíš cestou kameramana (nic proti tomu, je dobrej), ale za mě by to byla škoda.

plakát

Rychlejší než smrt (1995) 

Přímočaře zábavný Raimi, kterého ale brakovostí a vystříleným olovem v témže roce trumfnul Rodriguez se svým Desperadem. Mrzí to, protože do karet mu tady hrál nejen hudební podkres fantastického Alana Silvestriho, ale obsazení v podobě zatraceně sexy Sharon Stone, hnusáckého Gene Hackmana, "předgladiátorského" Crowa a mladického DiCapria. Společně s kameramanskou kapacitou v oboru (Dante Spinotti) se Raimi nebojí westernový žánr dovést do takového extrému, že divoký Západ zažil sedmkrát větší resucitaci, než zvládnul ustát, a i proto musel umřít stejně rychle jako obživl. Škoda toho, protože bez ohledu na béčkovost formátu se řemeslo po celou dobu stopáže nestihne okoukat (každý duel je diametrálně odlišný od toho předchozího) a drží jej pohromadě neskutečně nadupáná vizuální stránka renovující osvědčené filmové postupy (za zmínku stojí minimálně chytře vylepšeného využítí crash zoomů). Je proto škoda, že navzdory nášlapu takového ražení se tvůrci nepustili do větší dekonstrukce, nebo zbourání žánrových konvencí a Rychlejší než smrt tak zůstane pouze milým výstřelem do prázdna, na nějž se našlo překvapivě dost peněz.

plakát

Chceš mě, chci tě (2009) 

Velmi příjemná komedie, která bohužel musí na konci naplnit všechny žánrové konvence, aby ji přijmula veřejnost. Užíval jsem si Butlerův projev do duše Katherine Heigl, ale raději bych viděl na konci ten velký pád na hubu všech zúčastněných, po kterým zahořknou na celou lidskou populaci, ale to by samozřejmě film s rozpočtem 40 mega těžko vydělal čtyřnásobek, co? Jasně, chci po tom filmu něco jiného, než nabídl a to co nabídl, svým způsobem funguje, ale bohužel ho to díky tomu katapultuje přesně do té kolonky "hezky zapadne" a to je mi zrovna u takového obsazení dvakrát líto a třikrát škoda.

plakát

Buď chlap! (2023) 

V první půlce jsem byl překvapen zdařilou vizuální stránkou (Samir a Chadima umí), rychlou expozicí se bavil a těšil se na druhý akt, který se tvůrci rozhodli přeusnout do Tatier (a Krušných hor, ať nežeru) a nemať toho pekného prostredia, bol by zážitok polovičný. Samir totiž od polky vlastne nevie, čo už by mal povedať... Pracharržčščšžč.... Ehm, Jakub.... neprejde za celú dobu žiadnym vývojom (jeho zručnosti sa záhadne objavia zrejme z pravekých koreňov?) a ku koncu už sa to zrazu všetko ukončí, ako keby to bolo všetko samozrejmé. Je to škoda, lebo pri niektorých scénach som sa vážne bavil, ale druhá polovica vyzerá, že ju došly prachy aj nápady.

plakát

Gen V (2023) (seriál) 

Zpočátku mírné zklamání přetavené v nadšení a ke konci už možná trochu natáhnuté a deus ex machinové, ale pořád sakra velké překvapení. Gen V předvádí výpověď dnešní generace, jejíž problémy nejsou znehodnocovaný, ale přijímany bez posměchu a skepce (pravda, ve velmi satirickém hávu, ale stejně...) a kábatek superhrdinského spin-offu mě vlastně přišel jako zajímavý bonus, než nezbytná nutnost. Díky tomu si seriál stojí obstojně i vedle klasických The Boys a je možná i stejně zajímavý. Proto škoda zpočátku se tvářící mystérie, která vyústí až v příliš jednoduchý výsledek a navíc příhodně se řešící (schopnosti postav, zrada, cameo....). Nebýt toho, asi bych si byl schopen představit Gen V jako geniální přírustek mezi The Boys a Invincible, ale takhle jsem raději jen opatrně zvědavý.

plakát

Vrah naoko (2023) 

Chápu ten rozpor. Od rejži typu Linklatera, na jehož práci vás odkáži potom (jakože Link later... Chápete...? Jděte do prdele, mně to vtipný přišlo...) asi člověk nečeká "tradiční" podívanou jedoucí podle tříaktové struktury bez sebemenšího náznaku invence. Přijde mi ovšem škoda odsoudit toto režijní cvičení, když je film přitom zatraceně dobrou oddechovkou. Detaily, to je to na čem staví úspěch tento snímek a třeba Powellovo "měnění kabátů" je naprosto bezkonkurenční. Čert vem, že to vzniklo podle článku a že si to Richard s Powellem přepsali víc než já svou bakalářku, protože to je přesně ten feel-good masterpiece, co jsem chtěl vidět. Srovnání s Fincherovým Zabijákem je trochu mimo mísu, neboť téma každého filmu je diametrálně odlišné... Ve výsledku ale chápu to nenadšení, protože je ten film přeci jen na Ríšu trošku moc konveční, ale ten nápad já cením zlatem (nebo něčím hodnotnějším, zlato prý ztrácí hodnotu, takže jděte šperky spláchnout do záchodu a kupte si třeba radši rádiovku), protože hlavní theme filmu dává skrze lehce přiostřený závěr nesmírně pravdivé poselství o životě, za jehož pod nějž se mile rád podepíšu.

plakát

Furiosa: Sága Šíleného Maxe (2024) 

Já toho Millera žeru. Ten cápek opět redefinoval akční spektákl a opět úplně jinak, než v případě Fury Road. Ta je samozřejmě mnohem akčnější, ale Furiosa je... jiná. Hádá se ve mně nadšení s úžasem, ale vlastně vždycky dojdu k tomu, že ten film je zkrátka vynikající. Sere mě, že propadne a ještě víc mě sere, že Miller nedostane další šanci, aby ukázal, co všechno s tím dokáže... Nebudu říkat, že ten film je dokonalý, protože by určitě potřeboval někde zkrátit a triky mě občas trkly do oka (někde naopak otevřely hubu do kořán, takže je to vyrovnaný)... Hlavně je to ale zatraceně dobrý film, který dokáže zprostředkovat srozumitelnou jízdu napříč lety, etablovat svět, v němž se postavy pohybují a dělá Fury Road medvědí službu, díky níž je ten film vlastně ještě lepší... Nadšení neutuchá, takže ještě zmíním fantastickou Anyu Taylor-Joy, podfuckovsky bradpittovského Chrise Hemswortha, naprosto překvapující Tom Burke a hlavně teda Alyla Browne, jejíž přerod právě v Taylor-Joy je jedním z nejlepších vizuálních efektů za poslední dobu... A ještě rychle k akci, která je možná tím nejlepším, co Hollywood potkalo od posledního Wicka... Sakra, já ten film miluju...

plakát

Iveta - Série 3 (2024) (série) 

Zahleděné do sebe víc než Blondýkna a k tomu ještě vylhané. Přeskočit podstatnou část Ivetina života, namontovat to na následující události a pak se tvářit, jako že to všechno takto je... na to už nemám asi energii. Některé karikatury jsou fajn, třeba Rajmont je snad lepší Novotný než originál v Řeporyjích, Krajčův Macura je taky roztomilá příhodnost a nesmím opomenout ani "královské reggae" Prachaře jako Rychtáře. Jen u jeho postavy mám takový neblahý pocit, že do scenáře asi zasahoval víc, než je zdrávo... Holky z právnické fakulty... V hlavě maj lásku a právo... Pardon, nechal jsem se trochu unést, takže ta Iveta. No je to hodně podstandard toho, co bylo v předchozích sérií... Samir končí zbytečně a hlavně tak moc fikčně, jako by na konci musel chtě nechtě uhnout rozjetému vlaku, co nikde nestaví (no já vím, nekamenujte mě... au, kterej z vás to byl? Tak pojď ty hajzle...)