Devadesátky
Režie:
Peter BebjakScénář:
Josef MarešKamera:
Martin ŽiaranHudba:
Juraj DobrakovHrají:
Martin Finger, Ondřej Sokol, Kryštof Bartoš, Vasil Fridrich, Robert Mikluš, Patricie Pagáčová, Jan Kolařík, Štepánka Fingerhutová, Daniel Margolius, Kateřina Marešová, Bořek Slezáček, Radek Polák (více)Obsahy(1)
Do nepřehledných vztahů pražského podsvětí přicházejí noví lidé, kteří si chtějí urvat kus města pro sebe. Číňané si vyřizují spory mačetou, Albánci a Arméni po sobě střílí kvůli malicherným hádkám, čeští kriminálníci si posílají poštou výbušná zařízení... Má policie spolupracovat s podsvětím, které nabízí informace vedoucí k odhalení zločinů? (Česká televize)
(více)Recenze (79)
Na tomhle případu Orlických vražd mi zase smrdí jedno jméno a to Werner...ani dnes o něm nikde není ani zmínka...pouze se o něm zmiňuje Černý....označuje Wernera jako vraha a též Kopáč prý v dopise na rozloučenou napsal, že vraždil Werner...stejně tak pokusy o obnovení procesu byly vždy smeteny ze stolu. I když jsem přesvědčen o Černého vině, možná vraždili oba. ()
Možná kdybych měl notýsek a poznačil si alespoň každé druhé jméno, které zazní (pokud jej tedy neříká Sokol nebo Finger aka zazní, ale není rozumět), bylo by to o něco stravitelnější. Takhle je výsledkem pouhá změť údajů, postav a čísel, ze které je každý jeden český divák nadšen, protože devadesátky jsou prostě sexy téma na cokoli ostatní nehledě. ()
Jen zírám – špička. A to nejen v českých luzích a hájích. Tenhle díl má parametry světového celovečeráku. Nebojím se říct, že všechno je dokonalé – scénář, dialogy, casting, kulisy, masky… kožené bundy, které z kamery smrdí kouřem a potem… Scéna na baru byla tak nechutně prosáklá nočním opileckým testosteronem, až se mi udělalo šoufl. Z trojlístku Finger+Sokol+Baroš mi padá čelist. V díle se neobjeví jediná mrtvola, neodehraje se v něm jediná vražda, nevidíme ani jiný násilný čin. O všem se jenom mluví. A přitom mě mrazí a naskakuje mi husí kůže. Tady si ukrojte napětí, skandinávští looseři! :) PS: Opakující se poznámky o „ztrácení se v postavách“ mě udivují: Je to jeden gang, jen pět hlavních českých jmen a do toho asi tři cizí (arménská a albánská), točí se pořád dokolečka. To je i Downton Abbey složitější :) ()
Brilantní! Radost se koukat. Makačka na bednu i pro diváka, perfektně znázorněné lopotné vyšetřování, kdy kriminalisté ještě netuší, k čemu se přes vraždu bodyguarda vlastně dostali. Jejich údiv v baru, když se majitel posilovny rozkecal, neměl chybu. Skvělé je i souběžné čtvrteční uvedení dokumentu Polosvět. Výborně se oba pořady doplňují. ()
Ztrácim se konstantně v postavách a komplikovanejch dějích, ale tím chci říct hlavně to, že se na Devadesátky budu muset ještě podívat jednou, což s chutí určitě udělám :-) Touhle dobou už proběhlo příjemný seznámení s postavama (včetně Vaška, jehož přerod v dobráckýho sympoše Bolka Polívku jako jedinej nevěřim, ale to neni kritika ani jednoho z herců, každej ho prostě pojal trochu jinak), je to furt poctivý, devadesátky z toho jsou cejtit výborně, herci se mi líběj všichni. Ještě bych si dal líbit nějakou luxusní hromadnější scénu třeba z velkýho devadesátkovýho supermarketu - ale chápu, že finanční možnosti ČT nejsou na úrovni BBC, HBO, Netflixu a dalších :-) ()
Galerie (22)
Photo © Česká televize / Klára Cvrčková
Zajímavosti (14)
- Na začátku scény s plk. Zelňákem (Pavel Batěk) je záběr na fotografii prezidenta Havla s ochrankou. Jedná se o skutečnou fotografii, na které byl ale vyměněn obličej a účes tehdejšího šéfa Havlovy ochranky, Františka Kollmana (muž v bílé šále). (aAmbi)
- Na vrátnici policie je vidět informační tabule, kde je hrubá gramatická chyba – „Odbor analitiky“. (Ricci)
- Když po výpovědi Chodounského (Viktor Zavadil) mu Plíšek (Martin Finger) děkuje a nabízí tykání, podává mu levou ruku. Tůma (Ondřej Sokol) mu vzápětí podává pravici. (ladyViolet)
Reklama