Devadesátky
Režie:
Peter BebjakScénář:
Josef MarešKamera:
Martin ŽiaranHudba:
Juraj DobrakovHrají:
Martin Finger, Ondřej Sokol, Kryštof Bartoš, Vasil Fridrich, Patricie Pagáčová, Štepánka Fingerhutová, Jan Kolařík, Kateřina Marešová, Radek Polák, Martin Stránský, Pavel Batěk, Bořek Slezáček (více)Obsahy(1)
Jen v Praze se stane přes padesát vražd ročně. Kam vlastně pachatelé odklízejí těla, která se nikdy nenašla? Příběh z časů, kdy dostat mafiána znamenalo se s ním kamarádit. Z dob, kdy vám bývalý kolega z přátelství nabízel lépe placené místo na druhé straně zákona. (Česká televize)
Recenze (89)
Tuším, že na IDNESU jsem četl, že jeden z potápěčů co nalezl ony sudy v jednom rozhovoru uvedl, že seriál potápěče dehonestuje. Nevím ve vší úctě k němu na jaký seroš koukal, ale Devadesátky to asi nebyly. Tady myslím potápěčům z báňské záchranné služby vysekli pořádnou poklonu. A právem, protože ti borci tam vážně předvedli úžasné výkony. Tenhle díl dost bavil, jsem rád, že se tam zase mihnul Bořek. Celé to bylo takové letní, voda šplouchala, ode dna stoupaly k hladině sloupy bublin... škoda, že nález k němuž celý díl směřoval byl v podstatě jen naznačen. Ne nečekal jsem otevírání sudu a pohled na zetlelé lidské ostatky, ale třeba ta radost nahoře na pontonu tam mohla zaznít. Koneckonců jistě by nebyla vymyšlená, protože když měli kriminalisté konečně tyto pádné důkazy, jistě tam také tehdy nestáli mlčky se zasmušilými výrazy. * * * * * * ()
WOW! A v tomhle já jsem bezstarostně vyrůstal. Tíživá hutná a až lepkavá nálada červencového léta kdesi u Orlíku, k tomu naprosto bezvadně pasující hudba a Sokol konečně začíná vyrůstat z postavičky "Srandovního strejdy, co uvádí tu travesti taškařici" do temného polozáporáka. A asi to s ním nedopadne dobře. ()
Rozhodně prozatím nejlepší epizoda. Mladý cucák plný krimi ideálů nám pomalu zbartošovatěl a stýkání se s kurvama pomalu přerostlo v přátelení se s kurvama, až následně kurvám podlehl a nechal se jimi vymrdávat - přesně jako doktor filosofie Ivan Bartoš. Ondra Sokol nám zase naopak dává krásně nahlédnout k tomu, jakou cenu měla informace a že se tu a tam lehká spolupráce s podsvětím vyplatila. Zlatým hřebem je potom samozřejmě spolupráce s chachary a výlov sudů na Orlíku - na české poměry překvapivě dobře zpracovaný. [83 %] ()
Nejsem moc seriálový typ, a tady se zase potvrdilo proč. Naředěný obsah. Já tohle medium prostě nedokážu docenit. O samotném případu jsem se nedozvěděl nic. Kdo vraždil, proč a jak. Tohle je podané pouze z pohledu policie a ještě hodně zkratkovitě. Možná to je záměr. Aspoň mě to navedlo na film Sametoví vrazi, který je opravdu povedený. Přesto uznávám, že určitou atmosféru a informační hodnotu to má, a zpracované to je velice dobře. ()
Pokud se vychází ze skutečných případů a přidá se k tomu také dramatický talent (Mareš) a schopná režie (Babjak), jsou tím splněny podmínky pro vznik kvalitní detektivky, která prakticky splývá se skutečnou kriminalistickou detektivní prací. Namísto oslnivých kombinací starší školy nastupuje přesvědčivost, věcnost a pozitivně stupňovaný divácký účinek. Tento díl se zvláště vydařil. ()
Galerie (17)
Photo © Česká televize / Klára Cvrčková
Zajímavosti (6)
- Na konci epizody zazní skladba „A to tě trochu bolí“ od skupiny Alice. (Punisher)
- Při telefonátu s ostravskými potápěči zvedne telefon kapitán Plíšek (Martin Finger) se slovy: „Praha zdraví Ostravu.“ Stejný pozdrav použije v seriálu Případy 1. oddělení (od r. 2014) v epizodě Olizovač (2016) kapitán Martin Pražák (Filip Blažek), když volá do Ostravy kvůli jazykové radě. (azcr)
- Premiéru čtvrté epizody sledovalo 2,09 milionu diváků starších 15 let (podíl 44,36 %), jednalo se tak o nejsledovanější pořad nedělního večera i celého dne. (rublik05)
Reklama