Devadesátky
Režie:
Peter BebjakScénář:
Josef MarešKamera:
Martin ŽiaranHudba:
Juraj DobrakovHrají:
Martin Finger, Ondřej Sokol, Kryštof Bartoš, Vasil Fridrich, Robert Mikluš, Štepánka Fingerhutová, Patricie Pagáčová, Jan Kolařík, Kateřina Marešová, Radek Polák, Miroslav Čáslavka (více)Obsahy(1)
Je odklízení nepohodlných mrtvol nová forma podnikání podobně jako střelba na objednávku? Do jaké hloubky se dokážou ponořit policejní potápěči a co nakonec pachatele usvědčí? A podaří se policejní akci utajit, než ji média prozradí pachatelům? (Česká televize)
Recenze (69)
Tady už se jede přímo k cíli. Žádné odbočky, nebo vsuvky. Sokolova linka výborně reflektuje policejní poměry té doby, a už je definitivně jasné, že nedospěje k dobrému konci (Pokud se teda neukáže, že je nějak tajně nasazenej, ale to nepředpokládám...). Orlické vraždy mi tady příjdou mnohem lépe a divácky atraktivněji ztvárněné, než v Sametových vrazích. Hlavně ta detailní práce policie, všechny ty procedury (technik chce podepsaný rozkaz) co museli všichni absolvovat, a co se tu tvůrcům podařilo dostat do děje. Jen škoda nevyužitého Korejse, který tu působí jako postava z donucení v návaznosti na Případy, jelikož do děje moc nezasahuje. ()
Musim priznat, ze mne v posledni dobe maloktery serial tak nadchnul, jako devadesatky. Vzhledem k tomu, ze jsou ted zpravodajske weby plne clanku a rozhovoru o relnych skutecnostech a pozadi vrazd i vysetrovani, tak asi temer kazdy vi, co a jak se stane. Navic je zde i efekt neustaleho porovnavani odchylek deje v serialu oproti skutecnosti. I presto jsem byl u tohoto dilu napnuty jak struna. Herecke vykony jsou nadstandardni, vyprava temer bezchybna a za tim vsim stoji primo excelentni scenar. Scena s oteviranim sudu byla snad nejlepsi z celeho serialu. Obavam se, ze takhle vysoko polozenou latku jentak nekdo nepreleze. ()
Krom faktu, že podle mě Kryštof Bartoš není moc dobrý herec, tak i mladý Kozák (postava) byl pěkný p.čus a Mirek Dušín, jak doma tak v práci :_) Nicméně slušná kriminálka (na domácí poměry) to díky všemu ostatnímu pořád je, i když každý ty případy zná a tudíž to zrovna není o napínavém vyšetřování a o tom, kdo je pachatelem. ()
Tíživé dusno před bouří, která se zjevně strhne v posledním díle. Titěrná, zejména administrativní práce před realizací, bez ohledu na spánek, jídlo, rodinu, jelikož pokud vše nebude na 105%, mohou jít roky práce do kopru. Tihle lidi jsou pro společnost k nezaplacení. Samozřejmě mimo těch, kteří mají svého Arména ve skříni… ()
Opět napínavě natočený díl (i když pitomá kamera straší i tady), který se zaměřuje i na vztahy mezi policisty a který představí i onu piplačku s papírováním, vysedáváním u odposlechů, složitosti koordinace a přesného načasování, hlavně aby podezřelí nic netušili. Dobrá trefa do Tv Nova - uvědomili si tehdy reportéři, že svou spekulativní reportáží by mohli být i zodpovědní za smrt dalších lidí? ()
Galerie (17)
Photo © Česká televize / Zuzana Páchová
Zajímavosti (11)
- Při otevírání sudu před Ústavem soudního lékařství odmítá jeden z pracovníků otevřít sud, protože „co kdyby tam byl pyrin a otrávil by celou nemocnici“. Vzhledem k tomu, že předtím byl již sud otevřen zátkou pro vylití části obsahu, v případě přítomnosti otravné látky by již k tomuto rozhovoru jistě nedošlo, jak podotýká npor. František Tůma (Ondřej Sokol). Navíc onen zmiňovaný „pyrin“ je specifický protein produkovaný bílými krvinkami, který není schopen samostatné existence, navíc v koncentraci, která by byla škodlivá pro celou nemocnici. (azcr)
- Tvůrci z vlastní iniciativy vytvořili 2 verze epizody. Nechtěli před 22. hodinou rozrušit diváky. V televizi byla vysílána verze s méně speciálními maskami a na iVysílání je verze epizody delší a více „drastičtější“. (Azurose)
- Moment, kdy se Plíšek (Martin Finger) při manipulaci s vytaženým sudem popálí na ruce louhem, je založen na skutečném detailu. Předobraz této postavy Jan Štoček v pořadu Polosvět nájemných vrahů (2022) vzpomíná, že se při kontaktu s obsahem sudu popálil na ruce (částečně i na obličeji) a doživotně měl na tom místě ekzém. (melica)
Reklama