Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Krimi
  • Animovaný

Recenze (7 546)

plakát

Magnum - Adelaide (1981) (epizoda) 

Další díl, kde - pravděpodobně; může být nakonec jen zraněný - nikdo nezemře a kde ty fórky kolem koně, ohozy Magnumových kamarádů a tak, vlastně vtipné nejsou. a kde nás čekají minuty nudy a parkur, kde by jeden natotata usnul, jak je to napínavý závod.

plakát

Magnum - Všechny cesty vedou k Floydovi (1981) (epizoda) 

Další z oddechových dílů, kde snad tentokrát dokonce nikdo nezemře, ale Floyd mi přišel fakt jako divný podvodníček a jeho dcera si až moc hrála na diblici, v jejím věku, což mi kazilo celou dobu dojmy.

plakát

Kdo to klepe na moje dveře (1967) 

Zbytečně dlouhé famácké cvičení, kde si pan režisér zkouší různé styly obrazu. Využívá ke zobrazení to, co každý mladý filmař, tedy prostředí, okolí a lidi svého mládí a dospívání. Takže síla filmu spočívá jen v jisté reálnosti toho, co zobrazuje. Příběh je prostinký a celý film neutáhne. A ta závěrečná katolická koláž (za doprovodu šedesátkové hudby) znechutí asi hodně katolíků. Vlastně by mě zajímalo, jestli tím Scorsese dával najevo své opojení těmito zašlými katolickými atributy, nebo se jim vysmívá., Nejspíše to nevěděl ani on sám. Jako kraťas by to bylo daleko zajímavější. Rané Jarmuschovy filmy mi přijdou zajímavěji natočené.

plakát

Menu (2022) 

Asi bych dal víc, kdyby bylo vše dotažené do dokonalosti podobně jako menu pana šéfkuchaře v tomto filmu. Chtěl bych vědět, co se stalo s tou původní pozvanou holkou, jak to bylo s Dalem a jeho lodí, proč tam ten zástupce spáchal sebevraždu (ačkoliv se to trošičku dá dovodit), kde se vzala ta bezmezná loajalita kuchařů a pár dalších drobností. Ale jinak je to velmi sofistikovaná kritika moderního světa, resp. jeho povrchnosti, snobství a (nejenom finanční) zkorumpovanosti (zkuste si představit v hlavní roli Pohlreicha, pak ten film dává daleko větší smysl). A je fakt, že spousta z nás se cestou někde zapomene a někde poztrácí to, oč jim původně šlo (copyright Mňága a Žďorp: Ve čtyři ráno). Skvěle zahrané, slušná kamera, výborný postupně téma rozvíjející scénář. Plus minimálně dvě dokonalé scény - jak ztrapnit „chytrolína“ a brouka Pytlíka, který všechno ví, všechno zná a všude byl, tuhle scénu jsem si hodně užil, neb pár takových znám, a pak samozřejmě scéna s cheesburgerem.

plakát

Černý orel (1988) 

Van Damme jako záporák, zlý Rusák, který chrání skvělý úlovek (a svou Natašu), proti němu Japončík, který mu to nakonec nandá na prdel, protože scénář, ne logika. Plno nudných a wtf scén. Závěr na lodi k smíchu.

plakát

Díra (2019) 

S bídou dvě hvězdy za herecké výkony a kameru. Jinak je to komunistická agitka par excellence se všemi komunistickými kecy o nerovnosti člověka, nutnosti revoluce, neexistenci Boha, o těch bohatých nahoře a těch chudých dole, kteří by se kvůli kusu žvance požrali... Některé scény jsou až neskutečně doslovné (být na úplném dně, posraný život, za peníze si všechno nekoupíš...), až to připomínalo pohádku, kde jsou podobně jasně podané scény. Ale tohle má být jiný žánr. Také nemám rád filmy, kde nefunguje fiktivní svět. Nejenom, že nechápu tu existenci tolika podlaží, ale na jakém principu funguje plošina? Na magnetech? Kolik stojí energie a peněz nejenom každý den uspořádat takovou hostinu, ale do všech pater rozvádět vodu, elektřinu a ještě hlídat, jestli si někdo nenechal kousek jídla, aby se tam pustil žár, nebo mráz? Jak se řeší záchody - trubky nikde nevidět, jak a kudy tam vedou a to jsou tak odolné, že nikdy neprosakují a nechodí tam opravář? U nás v paneláku je každou chvíli problém, ale tady pohodička, vše šlape. Taky by mě zajímalo, jak každý měsíc ty lidi z několika desítek až stovek pater přesunují? Mají tam nějaký mimoběžný výtah? Mají ty cely dveře? To musí zaměstnat celý regiment lidí náhodně překládat takových 400 lidí. Tolik k fikčnímu světu. Pak by mě zajímalo, jestli za celou dobu skutečně nikoho nenapadlo tu platfomu použít jako výtah, nebo proč víc lidí nenapadlo zkusit to s lanem. Také zde není v podstatě jediná sympatická postava, což mě vždycky naštve asi ze všeho nejvíc. Jako divák chci někomu fandit, ne, že se mi všichni budou hnusit. Takže si k nim ani nevytvořím nějaký vztah. Jo, a ta holčička úplně dole přežila jak?

plakát

Magnum - Přátelství nade vše (1981) (epizoda) 

Sice konec to celé trochu hodí výš a některé věci se spojí, dořeknou a přijde překvapivý zvrat, ale přesto je začátek fakt nuda, prostředek také nic moc nepřinese, proč Magnum hodinu dělal dělníka, také nedává smysl. Potěšilo mě ale, jak se zachoval Higgins na konci.

plakát

Magnum - Prokletí klubu krále Kamehameha (1981) (epizoda) 

Hodně povedený díl. Hláškami, tajemným šamanstvím, kletbou klubu - a s druhým plánem na pozadí: jistou nostalgií po době, kdy se stavělo pro radost všech, a ne jen pro bohatou klientelu luxusní hotely. Zazní to tam celkem třikrát, poprvé, když na Ricka praskne, že míval jazzový klub/bar, ale zkrachoval, a on to kvituje poznámkou, že se tam alespoň cítil šťastně a naplněně. Podruhé o tom mluví starý pán a nakonec při projížďce autem v trochu obráceném gardu novinářka.

plakát

Magnum - Nikdy nezapomenu (1981) (epizoda) 

Hodně slabý díl. Začátek jak z telenovely a podobně ukecaný, pátrání o ničem (nakonec Magnumovi skoro doslova poradí náhodná kolemjdoucí). Jediné, proč stojí za to tento díl vidět, je kvůli snaze Higginse Magnumovi nadbíhat, aby si zahrál partičku bridže, a jak z toho Magnum bezostyšně těží. Záběry na nálet na Pearl Harbor jsou převzány z nějakého širokoúhlého filmu a je to na nich vidět.

plakát

Magnum - Nezvěstný (1981) (epizoda) 

Docela zajímavá premisa mimosmyslového vnímání se rozplyne vniveč a zúročí se jen v jedné scéně, kdy Higgins nebohou dívku hypnotizuje, ale jinak je to taková ta historka „jeden nás podrazil, musím zjistit, kdo to je, než mě zabije“. Docela mě překvapuje, po jak dlouhé době rezonovala v Američanech válka ve Vietnamu. Když se budete nudit, jako že o nudné scény není nouze, zkuste spočítat, kolik přelivů hlavní hrdinka stihne za seriál změnit (někdy i ze scény na scénu, z kaštanové na blond), a povšimněte si, že kvůli tomu ani jednou nevleze celá do vody.