Režie:
Larry PeerceScénář:
Edward HumeKamera:
Gerald HirschfeldHudba:
Charles FoxHrají:
Charlton Heston, John Cassavetes, Martin Balsam, Beau Bridges, Marilyn Hassett, David Janssen, Jack Klugman, Gena Rowlands, Walter Pidgeon, Brock Peters (více)Obsahy(1)
Dvě herecké legendy CHARLTON HESTON a JOHN CASSAVATES se představují v nervydrásajícím thrilleru, který byl nominován na Oscara za nejlepší střih. Skupina zlodějů právě připravuje odvážnou loupež. Pomocí profesionálních odstřelovačů chtějí způsobit paniku v průběhu utkání mistrovství světa ve fotbale a následně vykrást muzeum, které stojí v blízkosti stadionu. Do akce jsou povoláni ti nejlepší z jednotky rychlého nasazení. Ale budou jejich schopnosti stačit na zastavení cynických sniperů předtím, než se jim podaří vyvolat masovou paniku? (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (22)
Moja prva skusenost s Larry Peerce-om ako reziserom a hned vyborny film. Trochu tomu ublizuje to, ze sa aj europsky divak musi pozerat na americky fotbal, ktory tuna dostal neprimerane vela priestoru. Da sa to vsak prezit, a najma posledna polhodina je doslova vyborna, divak je v neustalom napati. Film sa oplati pozriet a ma t vo filmoteke najma kvoli hereckym legendam ako je Charlton Heston /Planet of the Apes, Ben Hur/, John Cassavetes /Edge of the City, Dirty Dozen, Rosemary ma detatko/ a Martin Balsam /legendarny Arbogast z filmu Psycho/. Maximum vsak nedam, kvoli castemu rusivemu US fotbalu, ktory dostal prilis vela priestoru. 85 % ()
Charlton Heston je MACHER. V dobrom obleku s jeho pletenou kravatou a slnečnými okuliarmi, ktoré si v každej scéne nasadzuje, aby si ich v zápätí mohol dať znova dole. Viac štýlovejšieho ako v tomto filme som ho ešte nevidel. Dobrý začiatok filmu, ktorý graduje atmosfféru mysterióznou hudbou a dej sledujeme očami atententátnika, ktorý sa pripravuje na svoj čin. Ďalej budem pokračovať SPOILERovo. Avšak keď po hodine filmu pozerajúc sa, ako len stále mieri a vy netušíte prečo už konečne nevystrelí začínate mať toho dosť. A to dvojnásobne vo chvíli, kedy privolajú na vyriešenie situácie úplne nemožný tým SWAT, ktorý jednoducho nevie spraviť to, že za prvé, vylezie hore za ním a odstrelí ho, respektíve za druhé, odstrelí ho z dialky, keď má na to množstvo príležitostí. Film naozaj disponuje množstvom nelogiky predovšetkým samotného zákroku SWAT, či toho, ako atentátnik stále žije aj po zásahu odstrelovačkou, či zásahoch zbraňou z blízka. Až to na konci už Heston nemôže vydržať, sám za ním vylezie hore a odbachne ho. Aj napriek slabým stránkam celkovo dej je dobrý a Heston sa zo scénera snaží vytrepať čo sa dá. ()
Opravdu vynikající a strhující záležitost, na níž je knižní původ velmi, velmi znát (a je to velmi, velmi dobře). Taková předzvěst ještě vydařenější Černé neděle, kterou John Frankenheimer vpustil do kin o rok později. Převážně televizní a nepříliš známý režisér Larry Peerce však svým slavnějším kolegům nezůstal nic dlužen. Napětí je všudypřítomné a pokud člověk film vidí poprvé, nemůže si být vůbec jistý tím, co se stane v další minutě, odstřelovač zůstává prakticky od začátku do konce anonymní a bez tváře, zato se dosyta seznámíme se spoustou jiných lidí na stadionu, jejichž minipříběhy se spojí v dokonale děsivém (či děsivě dokonalém) finále. Skvělé, skvělé, skvělé! Jedinou výtku mám snad jen k tomu, jak pozdě se (bez jakéhokoliv vysvětlení toho zpoždění) na scéně objevil vrtulník... Ale to je opravdu miniaturní vada na kráse. __P.S. Oficiální text distributora je neskutečný blábol, neboť o žádnou skupinu odstřelovačů, natož o nějakou loupež v místním muzeu vůbec nejde, a zajímalo by mě, kde to pánové a dámy z Řitka video zase vzali. ()
Natočeno Panavisionem na Technicolor. Jenže co z toho, když to Řiťka Video převede na DVD z TV-ripu. Kdyby byl autorem předlohy Arthur Hailey, mohlo se to jmenovat Stadion. A možná by to nebylo tak zlé. Mnohohlavý hrdina románu a filmu - policisté, kapsáři, televizáci, diváci, politici, rodinka, flanďák, zadlužený sázkař a další, prožívají zápas amerického fotbalu LA vs Baltimor a zároveň ohrožení šíleným střelcem. Těžko posoudit, kdo to zvoral víc, zda mentální retardací stižené bezpečnostní složky, sestávající především s Hestona, Cassavetese a Balsama, nebo režie, která spáchala na potenciálním nerváku dramaturgický zločin. Odpočítávání smrtelné nudy probíhalo před obrazovkou plných 110 minut. Zakázal jsem si domýšlet, jak vypadala tříhodinová televizní verze. Bavit a poučit se lze jen četnými chybami, klišé hodnými The Naked Gun, jejíž první díl tomuto skvostu možná něco dluží, a ironickými momenty, jako když tvrdý, ale se umírněný policista (a později prezident National Rifle Association) Heston hrozí představou, co by se na stadionu dalo vše podnikat s pořádnou bouchačkou: Imagine if that bastard opens up in this crowd with an automatic weapon? ()
Psychopat ohrožuje odstřelovačkou diváky na fotbalovém stadionu. Typ thrileru, kde lupič/psychopat/terorista drží rukojmí či ohrožuje lidi a kolem probíhají policejní manévry, případně nějaké vyjednávání mám asi nejradši a jsem mu schopen hodně odpustit i brutálně nadhodnotit, pokud je to napínavé. Odpočítávání smrti toho ale kromě slušného řemesla moc nenabízí. Psychopat o němž se nic nedovíme 95% filmu sedí a nic nedělá. Je tu pár známých herců v čele s Hestonem, ale ti nemají vesměs co hrát. A režisér po vzoru 70s katastrofáků natahuje úvod dlouhým seznamováním s nezajímavými postavami a pak natahuje zbytek filmu dlouhým a zcela zbytečným taktizováním. Je to blbost že by na něj vlítli až na konci a navíc je to nuda. Finále se střelbou a panikou je samozřejmě super, ale na víc jak 3* to nevytáhne. ()
Galerie (78)
Zajímavosti (1)
- Krátke cameo televízneho režiséra si zahral skutočný televízny/filmový režisér Andy Sidaris. (Real Tom Hardy)
Reklama