Režie:
Tim BurtonScénář:
Daniel WatersKamera:
Stefan CzapskyHudba:
Danny ElfmanHrají:
Michael Keaton, Danny DeVito, Michelle Pfeiffer, Christopher Walken, Michael Gough, Rick Zumwalt, Michael Murphy, Andrew Bryniarski, Pat Hingle (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Během vánočních svátků rozpoutá v ulicích Gothamu peklo znetvořený muž přezdívaný Tučňák. Mstí se za rodiče, kteří ho po narození hodili do kanálu, i za samotu, v níž byl nucen žít. Jeho nenávisti využije milionář Schreck a přesvědčí ho ke kandidatuře na úřad starosty. Chce jeho prostřednictvím ovládnout město. Milionář Bruce Wayne je nucen znovu v masce Batmana vyrazit do boje, vinou Tučňákova ďábelského plánu se však stává v očích veřejnosti zločincem. Zvrátit nepříznivou situaci a k tomu zachránit město se zdá nemožné. Naštěstí je tu ještě Kočičí žena, která má se Schreckem nevyřízené účty. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (706)
║Rozpočet $80miliónov║Tržby USA $162,831,698║Tržby Celosvetovo $266,831,698▐ Tržby z požičovní VHS v USA $100,100,000║ Výborné obsadenie, Michelle Pfeiffer a Danny DeVito sú excelentný vo svojich úlohách, vizuálna stránka opäť výborná, miestami troška okresať - doladiť dej a pridať troška nejakej tej akcie na vrch a bolo by to dokonalé. /80%/ ()
Velmi vydařené pokračování pana netopýra. Je vidět, že Tim Burton dostal díky celosvětovým tržbám z prvního dílu větší pokladničku, s kterou se vypořádal na výbornou. Vizuální efekty, atmosféra, dobré masky a postavy: Danny DeVito jako Tučňák vynikající, Michelle Pfeiffer v roli sexy Kočičí ženy a Batman Michael Keaton tradičně charismatický s dobrým výkonem. Tim Burton dodal atmosféře velmi dobrý komiksový nádech a drží se kvality prvního dílu. ()
Nejtemnější Batman. Michelle Pfeiffer je asi navždy nejlepší kočičí žena, a většina scén s ní je vynikajících. [Dvě za všechny: 1) Celá proměna, počínaje konfrontací s Maxem Shreckem v nejvyšším patře kočičího mrakodrapu, přes horrorovou pasáž oživení, až po zrození Catwoman. 2) Řádění kočky v obchodním domě, zakončené skvostným "Mňau." Mimochodem, Burton se pojetím této scény (hlavně v jejím úvodu) vizuálně a pocitově přibližuje některým černobílým klasikám z 30. a 40.let.] Přestože si jeho scénárista ukousl až příliš mnoho různých soust najednou, a způsobil tím určitou roztříštěnost filmu, výsledkem je v mnoha směrech dokonalý, postmoderně comicsový snímek s vyššími filmařskými ambicemi. Batmanův návrat je současně temně dekadentní i karnevalově bláznivý. Celkově tak vytváří dojem určité (sice hravé, ale zároveň poněkud bizarní) hrůznosti. Není divu, že studio, které po mimořádném úspěchu prvního Batmana nechalo Timu Burtonovi volnou ruku, nebylo s tímto odvážným freak show příliš spokojeno. Burton byl odstaven stranou, Michael Keaton bez něj odmítl pokračovat, a další batmanovské snímky už byly tlačeny k méně depresivnímu a jednoduššímu vyznění. Žádnému z následovníků se pak nepodařilo kvalitám oběma Burtonových Batmanů přiblížit, nebo jim snad dokonce nějak výrazněji konkurovat. ()
Tak tenhle Batman má vážně grády. V jedné chvíli stojí proti sobě v nočním vylidněném Gothamu netopýr, tučňák a kočka. Vskutku bizarní setkání ! Chvíli není jasné, co z toho bude. Pak ale tučňák řekne: "Já jsem ji viděl první..." a ztrhne se honička. Uznávám, že jsem trochu zaujatá, protože miluji kočky a taky jsem tak trochu feministka, tehle díl mi ale mezi Batmany připadá nejlepší. Je takový "nejkomiksovější". ()
Burton vede nesmiřitelnou válku svého pojetí Vánoc proti tomu tradičnímu a nabíjí své zbraně tak těžkým kalibrem, jakým je Michelle Pfeifferová v černém korzetu, Danny De Vito s tučňáčími končetinami a Christopher Walken bez dalších přívlastků, aby v závěru slavil triumfální vítězství (ne)pohádkové melancholie a nostalgického smíření pod očistnou mocí sněhové pokrývky a zvedl k sobě zatoulaného, zmateného a přesto se nechápavě lísajícího diváka a zahřál mu tlapky. Za tunami dialogů jiskřivějších než gothamská vánoční výzdoba, které by mohly být perlami z klenotnic konverzaček Oscara Wildea, kdyby je psal v současnosti, se tají smutně výmluvné mlčení, pitoreskní výjevy z neogotického městečka ověšeného tisíci světel a ohlušovaného vánoční směsi pokřiku a koled, přerušovanými jen občas znepokojivými tóny Elfmanovy hudby mistrně utajují tišší a těžší poselství a Bridget Jonesová s kočičím tělem a myšlením Lizzie Bordenové příliš dlouho uvězněným v tabákovém kostýmku a moneypennovské oddanosti nedosažitelnému šéfovi ("Nejsem chudinka, jsem pracující žena"), osiřelé pískle s herodesovskými plány ("Copak bych takhle blbnul, kdybych tě chtěl jenom zabít?") a milionář, který je beznadějný chudák (Selino, jste propuštěna, Wayne, proč jste oblečený jako Batman?"), se každý po svém střetnou s duchy minulých, přítomných i budoucích Vánoc a nejen kočičí dáma v tom střetnutí ztratí nejeden ze svých životů. A co na to Jan Tleskač... ehm, Batman, jehož zde v komentářích zmíněné upozadění mi připomíná diskusi na stejné téma v případě nejnovějšího Batmanova dobrodružství? Opět mi to nedá nevzpomenout na mé oblíbené úsloví o povolaných a vyvolených a řeknu jen tolik, že Keatonův a Burtonův Batman vykonává své poslání s odevzdaností povolaného, ne se samozřejmostí vyvoleného. Burton svým vyděděncům rozumí. Tak navzdory ročnímu období... Veselé Vánoce. ()
Galerie (184)
Zajímavosti (76)
- Když Bruce (Michael Keaton) a Selina (Michelle Pfeiffer) tancují na Shreckově (Christopher Walken) maškarním plese, je vidět, že Bruce má na límečku košile růžovou skvrnu. Ta však po několika sekundách zmizí. (Pepy)
- David Bowie byl první volbou režiséra Tima Burtona pro roli Maxe Schrecka (Christopher Walken). Bowie tuto roli odmítl, aby se mohl objevit jako agent Phillip Jeffries ve filmu Twin Peaks: ohni se mnou pojď (1992). (Trajektt)
- Ani režisér Tim Burton ani herec Michael Keaton (Batman) neměli po prvním filmu (1989) podepsanou smlouvu na pokračování. Burton s ním souhlasil až po požadovaných změnách scénáře a Keaton po navýšení honoráře. (fannah)
Reklama