Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Čtyři lidé, kteří spolu nemají nic společného. Žena úspěšného muže, které chybí ke štěstí jediné – dítě. Pro jeho získání je schopna udělat téměř cokoliv. Sportovní trenér zasvětil svůj život atletice, nyní je za zenitem a má čas zjistit, co všechno promeškal. Stará žena, žije sama ve velkém prázdném domě, bez lidského kontaktu, který hledá ve vyšších sférách. A konečně mladá matka se dvěma dětmi. Malý plat a drsný život jí nehrají příliš do karet. Bojuje a zápasí, ale možná musí přijít moment, kdy všechno vzdá.

Vizuálně podmanivý film Proměny sleduje čtyři různé postavy, jejichž život se prolíná jen pozvolna a nahodile. Jednotlivé osudy i děj gradují a odvážný koncept filmu směřuje neodvratně až k závěrečnému střetu. Co všechno se musí stát, aby život nebyl takový, jako dřív? (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (95)

zette 

všechny recenze uživatele

Posledni film z Rehorkovy tvorby, ktery jsem videl je prave tento debut. Pravda, inspiroval se jinde a neni nijak originalni. Stejne tak scenar je takovy, celkem ucebnicovy. Rezie se vsak zhostil velmi napadite a po technicke strance v nicem nezaostava za starsimi kolegy., Promeny se skutecne tvari mezinarodne. Jak uz jsem jednou nekde psal, Rehorek potrebuje lepsi scenare, tocit umi. Tocilo se v Ostrave. ()

smrt.ka 

všechny recenze uživatele

Distributoři lákají na ohromně suprózně mladého (talentovaného!) režiséra. Kritici píší v novinách o ohromně suprózně mladém (talentovaném!) režisérovi. Diváci jim na to skáčou jako sup na mrtvolu a rochní se v jejich "ohromně" a suprózně" a jak už to tak u Čechů bývá, tak se rochní i ve slově "český". Myslela jsem, že film se hodnotí pouze jako film, aniž by lověk studoval biografii režisérovu nebo někoho jiného. Přitom jde o dost podprůměrný, zřejmě také vykradený film, za který by Coppolovi rozbili pusu. Každopádně pořád jsem si to užila víc, než matiku, kterou jsem kvůliškolní návtěvě oželila. Dvě hvězdy bez rochnění (odpad to zase rozhodně nebyl, alespoň určitá snaha něco sdělit, i když to něco nebylo nic nového, je dost patrná) - s přivřeným okem. ()

Reklama

Hafran 

všechny recenze uživatele

Na české poměry ze začátku vizuálně zajímavá podívaná, která velmi rychle upadá do kameramanského stereotypu (zoom, blur a zpomalené záběry, tak tisíckrát dokola). Tuctový scénář, má i svoje světlé chvilky, nicméně herecké výkony občas film strhávají ke studentské hříčce (Zadražil a Hřebíčková mluvit opravdu neumějí - znějí jako Martin Maxa ve filmu). Nesoudržnost filmu je v podstatě i kladem, jelikož ze stovky klipových záběrů jdoucích chaoticky za sebou si vyberete nějaký který vás opravdu zaujme. Ale nejhorší je absence režiséra - toto je klasický film natočený kameramanem, bez ladu a skladu(i když se pokouší o složitou zápletku), ale s uměleckými vizuálními ambicemi (za použitím laciného hnědého filtru a silného nasvícení) a nemyslím to alespoń trochu v dobrém jako třeba u Kytice. Vidět to na Famufestu, řeknu si že z toho kluka by něco bejt mohlo, ale v regulérní produkci to nemá co dělat. Jedna hvězda je za to, že to není z doby normalizace a druhá za to že v tom není Trojan ani Macháček, takže to je opravdu novinka v českých filmech..! ;) ()

neoBlast 

všechny recenze uživatele

Doháním nejstarší film, debut, Tomáše Řehořka... a já mam tohoto mladíka, stejně starého/mladého jako jsem já, celkem asi rád - ač žádné moje zdejší hodnocení tomuto faktu nenapovídá. On jde prostě proti zdi a točí snímek s primárně vizuálním zadáním až na prvním místě. Tohle mohlo možná fungovat jako studentský snímek na zlínské filmové škole, vlastně možná nabízí materiálu pro pět absolventských prací. Ale on koncový produkt výstupním projektem není a do kin se zbytečně dostal, tudíž všechny výtky k jeho "studijnímu" původu jsou oprávněné. Řehořek má filmy rád, dejme mu čas filmově vyrůst a třeba bude citovat i něco odvážnějšího než Iñárrita s výsledkem nechutného hybrida Bohdan Sláma/Tony Scott v jednom. 40 % ()

Master19 

všechny recenze uživatele

Nakonec po chvilce vnitřních bojů dám tři hvězdičky, ačkoliv jsem se dosti nudil. Scénář nestojí za moc a je hodně poznat, když tvůrci dokonale neznají prostředí (a lidi) o kterém točí. Proto budou latinskoamerické filmy pojednávájící o smutku a beznaději tak nesrovnatelně lepší... Na druhou stranu vizuální stránka je přinejmenším zajímavá - i když je místy trochu EdWoodovská (mám tu pěkný záběr rybiček, ale moc se tam nehodí... nevadí, dáme ho tam... :-) ). Je ovšem nutno říci, že to celé drží pokupě, dá se na to dívat a některé pasáže se mi dokonce hodně líbily, takže nakonec objektivní tři *. Subjektivně je první za Zlín, druhá za Petru a třetí za scénu z pošty, protože jsem jí byl zcela náhodou osobně přítomen... a bylo to super! :-) ()

Galerie (10)

Zajímavosti (11)

  • Film Proměny natočil pravděpodobně nejmladší český režisér celovečerního filmu všech dob. Vznik filmu připomíná „americký sen“. Talentovaný režisér a kameraman Tomáš Řehořek začal pracovat na filmu v době, kdy mu bylo dvacet let. Jeho práce a první sestřihy byly tak nevšední, že silně oslovily českou filmovou producentku. Víru, že vzniká ojedinělý snímek, sdíleli i producenti v Itálii, distributor a další tvůrci. [Zdroj: HCE] (POMO)
  • Snímek byl vybrán jako zahajovací film plzeňského festivalu Finále - přehlídka českých filmů Finále byla zařazena Ministerstvem kultury ČR na oficiální seznam doprovodných kulturních akcí k českému předsednictví v Radě EU. (hippyman)
  • Film se natáčel především ve Zlíně. Dokončovací práce pak probíhaly v Praze. Z tohoto důvodu zlínskou herečku Evu Daňkovou (ředitelka MŠ) při postsynchronech nadabovala Zuzana Hykyšová a Michaelu Křivou (pracovnice banky) Michaela Nová. (funhouse)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno