Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Čtyři lidé, kteří spolu nemají nic společného. Žena úspěšného muže, které chybí ke štěstí jediné – dítě. Pro jeho získání je schopna udělat téměř cokoliv. Sportovní trenér zasvětil svůj život atletice, nyní je za zenitem a má čas zjistit, co všechno promeškal. Stará žena, žije sama ve velkém prázdném domě, bez lidského kontaktu, který hledá ve vyšších sférách. A konečně mladá matka se dvěma dětmi. Malý plat a drsný život jí nehrají příliš do karet. Bojuje a zápasí, ale možná musí přijít moment, kdy všechno vzdá.

Vizuálně podmanivý film Proměny sleduje čtyři různé postavy, jejichž život se prolíná jen pozvolna a nahodile. Jednotlivé osudy i děj gradují a odvážný koncept filmu směřuje neodvratně až k závěrečnému střetu. Co všechno se musí stát, aby život nebyl takový, jako dřív? (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (95)

JimmyII 

všechny recenze uživatele

Viděno na testovacím promítání pro školy. Absurdní pokus o Amores Perros popřípadě 21 gramů po Česku... A opravdu to nevychází a skřípe všude, kde může. Herci přehrávají, jsou nepřirození a uměle sypou podivné hlášky, které jim nedotažený scénář rve do úst. Postavy jsou ploché, nevěrohodné a dělají podivné věci, bez jakékoliv logické posloupnosti. Vlastně celý děj je chaotický a zároveň předvídatelný - splétá mozaiku osudů tím nejprohlédnutelnějším a nejkýčovitějším možným způsobem. Jediné, co oceníte, je odvaha mladého tvůrce pustit se do filmu v našem rybníku nevídaného, a to včetně "CSI" technik v podobě barevných filtrů, zrychlených panoramatických záběrů a zběsilé kamery v klipovém střihu. Stejně je z toho však snaha být cool a hype trčí na sto honů... Velká škoda. ()

Perfo 

všechny recenze uživatele

Řehořkův oblíbený režísér je bezesporu pan González Iñárritu, protože tenhlecten film je protkán jeho stylem ( příběhy lidí s vlastnými problémy, kteří spolu nemají nic společného, ale v průběhu děje se vše propojí a dá smysl. Film je i v podobném duchu sestříhám. V podstatě to je Amores Peros po česku) ale to nic nemění na ojedinělosti tohohle počinu ve vysračkovatelé a vyčpělé české současné kinematografie, která se vyžívá v pitoreskních rádobykomediích "ze života". Ano, jsou tam chyby, hlavně ve scénáři ( střídání spisovné mluvy se slangem, v určitých místech přeprostřihováno) ale to jsem ochoten odpustit, protože Řehořek v tomto filmu prokázal fenomenální talent a tvůrčí výkon ( scénář, kamera, střih, režie) a jenom ignorant a hnidopich co se vyžívá v pseudointlektualismu tohlecto dílo označí na sračku, nebo za nepovedený pokus. Je to mladý a nadějný režisér, který v budoucnu posune břehy české kinematografie a já mu vřele fandím. Co se týče filmu samotného neni špatný, ale je v něm vidět nedozrálost a slabá místa, ale celkově je hezky natočený, má pěknou hudbu, zajímavou i když už profláklou zápletku a diváka v pár místech chytne za srdce. Moje hodnocení je, přiznávám lehce nadhodnocené, ale jelikož vím, jaká to je dřina a práce si film v podstatě udělat sám, tak jako kolega soucítím. ()

Reklama

Marigold 

všechny recenze uživatele

Řehořkův talent je nesporný, i když občas působí jako mladík nadšený nepřebernými možnostmi velkého formátu, dokáže svůj rukopis uhlídat a nepůsobit přitom až příliš okázale a ornamentálně. Proměny mají příjemný rytmus, který udává leitmotiv letících oblak, i vizuální stylizaci, která nebije do očí zbytečnou chtěností. Hodně se mi líbí spojení vizuálu a zvukové stopy, které často charakterizuje postavy lépe než to dovedou ony samy. To je ostatně kardinální problém Proměn, autor dává postavám více než mu vracejí. Scénář občas mile překvapí skvěle napsaným dialogem, ale jindy se zase až příliš plácá ve snaze o civilní dikci. Stejně tak postavy, občas se z nich vyloupnou emoce, občas hodně chtějí, ale výsledek se nedostavuje. A nakonec, ta snaha zamotat zdánlivě nesourodé vypravěčské linie podle moderního receptu "vše se vším souvisí a vše se ovlivňuje" je tak trochu příliš samoúčelná a nevyplývá z ní víc než pouhá nahodilost. Přes to všechno jsou Proměny filmem na současné téma, který nerve ušní bubínky a nevhání do očí slzy trapnosti. Dokáží vzbudit city velkým kusem upřímnosti i kumštu autora, i když určitou křečovitost a vnitřní nesourodost úplně zamaskovat nezvládají. Finální dojmy jsou ale převážně pozitivní a plné nadějí. ()

Rejže 

všechny recenze uživatele

Tento film jsem odkládala tak dlouho, až jsem si na něj udělala čas. A možná je chyba, že se na něj dívám v tom největším vedru, protože bych jej možná ocenila lépe. A teď tu chválu :) Na debut vyzrálé téma scénáře, ač a leč pointy psané mládím, děj udržují v šachu, přičemže volená kompozice střihu poodkrývá pár tajemství a celé to zachraňuje. Kamera je ryze experimentální. Vsadím se, že tvůrci použili jak profi kamery, tak staré analogové. V některých scénách je to znát a je to jistě záměr. Mne to tam ale trošku rušilo, protože se z toho střídání rozstřesených detailů rozbolí hlava. I když se nejedná zásadně o nic pokrokového, líbí se mi práce s herci. A možná výběr neokoukaných tváří, které prožívají emoce a vtiskávají je do diváka. UF. P(a)RNO. Na debut skvělá práce. Možná nejen na debut! Konečně někdo chápe, že se nehraje pouze ústy a slovy, ale také očima. A skutečně i jako amatér vysvětlete to nehercům?! Prostě - "MRKEJ" "CO?" "Prostě - MRKEJ" :-D ()

lena60 

všechny recenze uživatele

"Co to zase je?!!", ptala jsem se sama sebe během první poloviny filmu a několikrát mi blesklo hlavou, že jsem raději měla jít na původně plánovaný fotbalový mač mezi Zlínem a Spartou, než se trápit v kině u filmu s nevýraznými herci, křečovitě napsanými dialogy a rušivě blikajícími technickými efekty. Hůl nad filmem už byla téměř zlomena, když mě ve druhé půli přece jen chytil za srdce postupně se rozvíjející příběh stárnoucího, osaměle žijícího atletického trenéra. To jsem aspoň pochopila, co chce režisér jeho příběhem divákovi sdělit. Nu, a když se na plátně překvapivě objevil v epizodní roli můj oblíbenec Luděk Randár (herec zlínského divadla), začaly akcie filmu mírně stoupat vzhůru. - Tož nakonec mi z teho všeckého vylézly tři hvězdy, Tomášu. S dodatkem, že nebýt Proměny tak trochu "zlínským" filmem, bylo by mé hodnocení přece jen o něco méně zářivé. Poznámka č. 1: K puknutí či k popukání byly občasné slovní výpady hrdinů pronášené v rádoby moravském nářečí. Poznámka č. 2: Zlín - Sparta 2:1 :-) ()

Galerie (10)

Zajímavosti (11)

  • Režiséru Tomáši Řehořkovi byla díky Proměnám nabídnuta spolupráce na očekávaném hororovém filmu Oko – Tvář ve zdi a získal rovněž nabídku na režii chystaného velkorozpočtového snímku. (hippyman)
  • Natáčení probíhalo po dobu 15 dní. K původním 10 natáčecím dnům se přibližně po roce přidali několikadenní dotáčky. (Taninaca)
  • Světovou premiéru měly Proměny za hranicemi, a to v Paříži v hlavní soutěži Evropského festivalu nezávislých filmů (ÉCU), zúčastní se také filmové přehlídky v Piemonte a dvou filmových festivalů ve Spojených Státech, ve Phoenixu a v Atlantě. (hippyman)

Reklama

Reklama