Režie:
Roland EmmerichScénář:
Jeffrey NachmanoffKamera:
Ueli SteigerHudba:
Harald KloserHrají:
Dennis Quaid, Jake Gyllenhaal, Ian Holm, Emmy Rossum, Sela Ward, Dash Mihok, Kenneth Welsh, Jay O. Sanders, Austin Nichols, Perry King, Nestor Serrano (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Od režiséra filmu Den nezávislosti přichází film plný napětí, akce a ohromujících speciálních efektů. Globální oteplování zapříčiní počátek nové doby ledové, tornáda srovnají se zemí Los Angeles, přílivová vlna zaplaví New York City a celá severní polokoule zmrzne. Klimatolog Jack Hall (Dennis Quaid) musí projít rostoucí superbouří, aby zachránil svého syna (Jake Gyllenhaal), tváří v tvář mocnému nepříteli, s jakým se ještě nesetkal, matce přírodě! (Magic Box)
(více)Videa (2)
Recenze (904)
Můj milovaný Roland "Americ" Emmerich je zpátky a musím uznat, že mě trochu zklamal. Den poté bohužel není tak krásně pitomý jako Godzilla či Den nezávisloti, ba nemá ani toho pravého ducha kapitalistického realismu; je to jen průměrný výrobek z továrny na katastrofické filmy. Slušně našlápnutou první polovinu filmu drží skvělé triky a dynamický střih, ve druhé se ale pan režisér dostává plně ke slovu a opět dokazuje, že když má točit s herci bez opory digitálních technologií, je "tříčtvrteční". Hlavní tváře jsou nevýrazné, dialogy připitomělé (viz ten o Nietzschem, který má asi naznačit, kolik ví vzdělanější americký divák o legendě světové filozofie), patos se tentokrát snaží vyhnout nacionální notě – kupodivu poměrně úspěšně – ale stále má dar nechtěně pobavit (Kdo je to? – MŮJ TÁTA :o))). Technicky to šlape slušně, hezky se na to kouká, ale dojem zabíjí rozvláčná a značně nezáživná druhá polovinu filmu. Stačilo přidat trochu nadsázky a slevit z okatého ekologického moralizování... a Den poté mohl být dokonce lehce nadprůměrným cukrátkem pro oko. Takhle je to pěkně vyhlížející a veskrze průměrné nic s VELKÝMI efekty. ()
To už opravdu nelze natočit katastrofický film, který by byl alespoň trochu originální? "Den poté" je jen hromada klišé a nelogičností na místy efektně zamrzlé planetě. Podívat se na to dá, ale s předvídatelností děje se dostavuje nuda, připočtěte obvyklé, americky patetické scény a vyjde vám jen velmi nákladný průměr. Ale co čekat od Emmericha... 52% ()
S odstupem času mohu již dneska porovnat s 2012 a musím konstatovat že již Den poté byla velice příjemná laskomina alá Emmerich. Čili lidská populace v ohrožení a jde jen o to minimalizovat ztráty na lidských životech. Nevím čím to je, ale Den poté se mi líbí čím dál více, přestože se zde neukrývá kdovíjaké množství akce a Dennis Quaid rozhodně mezi mé největší oblíbence nepatří. Doporučuji se na film podívat až bude venku kolem půl metru sněhu a zrovna začne chumelit:) ()
Scénář je sice jeden velký vědecký nesmysl, a v závěru to s tím patriotismem opět přehnali, ale co. Je to výborně natočené, triky jsou úžasné - až mi z nich bylo taky zima (naštěstí jsem neviděl trailer), herci nejsou moc výrazní, ale o ně tady nejde. A hlavně - americký uprchlický tábor!! He he:-)) ()
Prvá polovica The Day After Tomorrow poteší, ale ničím neprekvapí. Všetko sme to už videli v traileri. A druhá už len nudí a nudí. Síce nie najblbší sci-fi počin Rolanda Emmericha, ale najmenej zábavný. Zatiaľ čo Stargate a Independence Day boli úprimnými hračkami priznaného dospelého dieťaťa, The Day After Tomorrow je vážne sa tváriaca dráma o veľké veci sa snažiaceho priemerného filmára. ()
Galerie (85)
Photo © 2004 20th Century Fox Film Corporation
![Den poté - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/000/152/152219_0057d3.jpg)
Zajímavosti (24)
- Premiérový víkend přinesl mistrovi katastrofických filmů Rolandu Emmerichovi 68,7 mil. dolarů, což byl v té době nejlepší zahajovací výdělek v jeho kariéře. Jelikož tento víkend byl prodloužený – šlo o tzv. Memorial Day – celková tržba byla ještě o 17,2 mil. vyšší. Celkové severoamerické tržby pak dosáhly 186,7 milionu amerických dolarů, celosvětové pak 552,6 mil. (imro)
- Zhodou okolností vo februári 2004 Pentagon vydal prehlásenie hodnotiace ohrozenie národnej bezpečnosti globálnymi klimatickými zmenami. (Greenpeacak)
- Studio 20th Century Fox vyhrálo práva na projekt za 125 milionů dolarů prostřednictvím "aukce", při které bylo úspěšnější než například DreamWorks, Universal či Warner Bros. Film byl původně určený na léto 2003, ale obrovské množství zvláštních efektů jeho výrobu podstatně prodloužilo. (imro)
Reklama