Reklama

Reklama

Den poté

  • USA The Day After Tomorrow (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Od režiséra filmu Den nezávislosti přichází film plný napětí, akce a ohromujících speciálních efektů. Globální oteplování zapříčiní počátek nové doby ledové, tornáda srovnají se zemí Los Angeles, přílivová vlna zaplaví New York City a celá severní polokoule zmrzne. Klimatolog Jack Hall (Dennis Quaid) musí projít rostoucí superbouří, aby zachránil svého syna (Jake Gyllenhaal), tváří v tvář mocnému nepříteli, s jakým se ještě nesetkal, matce přírodě! (Magic Box)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (904)

Phobia 

všechny recenze uživatele

To už opravdu nelze natočit katastrofický film, který by byl alespoň trochu originální? "Den poté" je jen hromada klišé a nelogičností na místy efektně zamrzlé planetě. Podívat se na to dá, ale s předvídatelností děje se dostavuje nuda, připočtěte obvyklé, americky patetické scény a vyjde vám jen velmi nákladný průměr. Ale co čekat od Emmericha... 52% ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Nebudu řešit, jestli je takováhle klimatická změna reálná nebo ne. Je to sci-fi, takže jsem i ochotnej překousnout, že si tvůrci vymejšlej blbosti a přeháněj. Problém je spíš v tom, že ten film je naprosto debilní a ubohej a nic novýho nepřináší. Tyhle filmy jsou všechny jak přes kopírák. Nějakej vědec (samozřejmě američan) zjistí, že je něco v prdeli, ale jeho varování všichni ignorujou, atd... Nemusim to snad psát dál, všichni to známe z X jinejch filmů. První polovina se mi aspoň trochu líbila, ale zbytek - škoda mluvit. Dojemná sračička o tom, jak tatínek v mrazu a sněhový bouři putuje za synáčkem do New Yorku, protože mu dal přece slib. Během cesty samozřejmě musí někdo chcípnout hrdinskou smrtí, ale tatínek stejně nakonec synáčka najde, což je tak strašně důležitá událost, že to dokonce prezident USA všem oznámí během svýho srdcervoucího projevu v televizi. První polovina je tak za 3 hvězdy (ovšem berte v úvahu to, že jsem včera viděl film Night train to mundo fine od Colemana Francise, takže hodnotim nejspíš až moc laskavě), ale druhá polovina je jasnej odpad, takže dávám 2 a myslim, že je to až moc. A dávat hvězdičky za povedený triky opravdu nebudu. Ty jsou dneska v každym druhym filmu. ()

Reklama

RHK 

všechny recenze uživatele

Katastrofický film hitmakera Rolanda Emmericha na téma velkolepého nástupu doby ledové. Digitální triky jsou perfektní a kamera střídá nádherné záběry z exteriérů (třeba úžasná tornáda nad Los Angeles), z vesmíru i třeba z jednací místnosti prezidenta. Jenže - z jinak napínavého thrilleru se občas stává fraška. Zmrznutí Empire State Buildingu a vodní tsunami ulicemi Manhattanu kopíruje prakticky stejné záběry ze Dne nezávislosti, pouze ohnivé zbraně mimozemšťanů tentokrát nahradil rychle zmrazující chlad z oka obří sněhové bouře, respektive obří vlna, zavření dveří na závoru před dotírajícími vlky cituje podobný záběr z Godzilly (akorát tam byly ty příšerky uvěřitelnější). Strašidelná hejna ptáků jako z Hitchcocka, podivné ostré ledové krápníky jako z Bayova Armageddonu a záběr s cepínem a odstřižením hrdiny z lana jako by z oka vypadl Campbellovu Vertical Limitu. K tomu stěží uvěřitelný příběh, nebo polopatické vysvětlování v knihovně, kdo to byl Nietzsche a proč je vzácná Gutenbergova Bible. Emmerichův slabší kousek. Trailer: http://www.csfd.cz/film/107279-den-pote-day-after-tomorrow-the/videa/ a http://www.csfd.cz/film/107279-den-pote-day-after-tomorrow-the/videa/?trailer_select=1023 ()

Fr 

všechny recenze uživatele

film mě zaujal pouze výbornými efekty - to emmerich umí - a hudbou, která od úvodních titulek drží s triky krok. příběh je otřepané klišé, které mi občas lezlo na nervy. do ,,děje" mě dostala až scéna s vlky a příchod ,,holomrazu" do N.Y. no ale to už byl v podstatě konec. EMMERICHU, EMMERICHU, s takovouhle stupiditou ze mě slzu dojetí nevymáčkneš!!!!!!! ()

ScreamJay 

všechny recenze uživatele

Typicky americký film typicky německého režiséra. Emmerich je mistr nadupaných rozpočtů a velkých megalomanských apokalyptických projektů, kterými v minulosti táhl do kin miliony diváků a za které mu kritika leckdy uštědřila nemilosrdné rány. Den poté je příkladem snahy ukázat lidem to co nechtějí vidět tak, aby se to vidět v budoucnu báli. Ač to vypadá jako veliká utopie a zase nějaká ta maškara v hollywoodském střihu, tohle je možná realita. To, že se obal Země kazí jak otevřené sardinky ve vedru je fakt, to že tomu nedokážeme zabránit je taky fakt a to, že to někdo pojal ve velkém stylu, to je buď snaha upozornit a nebo vytáhnout z toho maximum komerce. Už samotný úvod a hutný hudební doprovod skladatele Haralda Klosera, skvělá dynamická kamera a dobře naplánovaná výprava film slušně rozjíždí. Škoda že se za polovicí láme do zívačáku druhdy protkaného jakýms takýms dozvukem předešlé akce. Film má samozřejmě tytéž mouchy jako další Emmerichova díla, tudíž některá hluchá místa, pokusy o přílišný patriotismus, sentimentální mentálnosti a leckdy zbytečně přeefektované scény. Někdy sem si říkal, jestli on už to nedělá naschvál, že mu z digitalizace asi ruplo v bedně a i zvířata by rád překopal k obrazu svému. Ale to celé vede k jedinému závěru, že když nezačneme jednat, tak stejně jako koukáme s otevřenou pusou na megalomanské akční výjevy, budeme jednou koukat až se tohle stane realitou. Za speciální efekty dávám 80% (docela se mi líbilo šikovné dělení jednotlivých obrazů úderem blesku), za dějovou linii 60%, za pokus o nástin reality 70% a za samotné ztvárnění, slušný herecký výkon Dennise Quaida a už výše zmiňovanou kameru 70%. Sečteno a podtrženo, ač je to přeplácané (ve 3D zvuku ovšem naprosto dokonalé) dávám 4 hvězdičky. ()

Galerie (85)

Zajímavosti (24)

  • Film nemá nic společného s knihou Allana Folsoma "Krycí jméno Pozítří" (původním názvem také "The Day After Tomorrow“), která byla hitem v roce 1994. (imro)
  • Obrazové materiály o tom, jak se chová tornádo, když vtrhne do města, téměř neexistují, takže se tvůrci museli spolehnout na vlastní fantazii. Využili záběry skutečných tornád v krajině, podle nich vytvořili rozmanité počítačové modely a ty zasadili do předtočených záběrů měst. (Specs)
  • Než mohl vzniknout složitý a dlouhý záběr, v němž kamera z ptačí perspektivy zabírá arktické ledové masy, nejprve vytesal fyzický model ledovců sochař a výsledek se pak ručním scannerem načetl do počítače, kde se dále upravoval. (Specs)

Související novinky

MTV Movie Awards 2005

MTV Movie Awards 2005

07.06.2005

Štrnásty ročník odovzdávania filmových cien MTV Movie Awards moderovaný hercom Jimmym Fallonom sa už tradične blýskal hviezdnými menami, no zároveň sa (narozdiel od vážnych Oscarov) niesol vo veľmi… (více)

Reklama

Reklama