Reklama

Reklama

VOD (1)

Epizody(8)

Obsahy(1)

Archivář dostane za úkol dát do pořádku sbírku poškozených videokazet a zjistí, že je filmařka natočila během vyšetřování nebezpečné sekty. (Netflix)

Videa (6)

Trailer

Recenze (184)

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

Hodně zajímavý námět. První díly namotají, pak to celé hezky pomalu prohořívá, divák čeká co z toho vypadne.. aby to na konci zahodilo všechen svůj potenciál a do finiše to doběhlo jaksi nedomrlé, neorganicky komplikované a vlastně už i trochu otravné. To tam fakt nemají někoho kdo by si řekl "Tak a teď namísto suchého, ruined finále rozpoutám stříkající kosmické orgie." ? Fakt je tak těžké dát do toho koule, trochu diváka překvapit, zabrnkat pořádně na tu Lovecraftovskou strunu kterou to celou dobu jen tak naznačuje, že by tam mohla být..? ()

Remedy 

všechny recenze uživatele

Více než kdykoliv jindy zde platí, že méně je někdy skutečně více. Vlastně to má velmi sympatickou expozici ve found footage stylu a to postupné rozkrývání hlavních motivů je minimálně do třetího dílu dost fajn. Bohužel ve druhé polovině se celá série přepne do sektářského a metafyzického módu, přičemž původní tajuplná thrillerová atmosféra je v podstatě tatam. Poslední díl má hodně zajímavou premisu, ale nakonec vyzní v podstatě do prázdna. Promarněný potenciál v kombinaci s přílišným žánrovým rozkročením pak řadí tuhle sérii do velmi slabého průměru. 2.5* ()

Reklama

Othello 

všechny recenze uživatele

Veškeré kvality seriálu se patrně skrývaly v onom podcastu, který Netflix koupil a předal ke zpracování bandě netalentovaných fachidiotů. Skrývá se zde totiž spousta chutných hororových ingrediencí, které jsou takovou sympatickou kronikou amerických hororových motivů 20. století a najdeme zde vlivy od Lovecrafta přes Twilight Zone až k fascinaci okultismem ve vyšších patrech showbyznysu. První díly, které pracují s mnoha náznaky, stále nic nespojují, naopak se snaží co nejvíce věcí držet co nejdéle pod pokličkou, jsou výborné a místy mi až daly vzpomenout na Lost Highway. Archive 81 se ale od čtvrtého dílu zvrhne v zoufalou upachtěnost, které chybí prostředky, odvaha či jakákoli tvůrčí vize. Co je to doprdele vůbec za nápad, aby psal takřka ke každé epizodě pouhého osmidílného hororového seriálu scénář jiný scénárista? To jsem se nechal nachytat sledováním nějakého workshopu? Zásadní chyby v bodech: 1) Seriál mohl krásně ukrýt svoje produkční limity do práce s filmovým materiálem, pro což přece ta zápletka doslova řve. Vždyť se díváme na film, kde hlavní hrdina objevuje tajemné události skrze restoraci poškozených pásů z videokamery. Proč to nemůže být mystery horror mixnutý s found footage a klidně i němou černobílou vsuvkou z oněch 20. let, kde se odehrává 7. díl? No protože na to tam nemá nikdo odvahu a bojí se, že přecházet mezi více formáty a úhly sledování by na diváka mělo zbytečný nároky při sledování. 2) Mám osm hodin na profilaci postav, ale nedokážu u žádné z nich obhájit jiné motivace jejich činů než v rámci rodinného zadostiučinění. Opět nejspíše proto, aby to konvenovalo televizní cílovce, která by měla problém se napojit na postavy, které se pouští do nebezpečných pátrání třeba snad za účelem bádání, výzkumu, vnitřního pnutí či prosté zvídavosti. 3) Bylo by skvělý, kdyby si Netflix mohl dovolit projednou obsadit do hereckých rolí třeba, já nevim, herce, protože dívat se hodiny na přehrávající Dinu Shibabi mě nutí přehodnocovat můj obvyklý názor, že herectví je přeceňovaná filmová disciplína. Ačkoli uznávám, že s takhle hloupě napsanou postavou by asi bojoval kdekdo. 4) Proč ty čarodějky vypadaj jak z... á Rebbeca Sonnenshine, už mlčim. 5) Já mám pro debilní scénáře pochopení, ale když se na mě sesype v rámci jednoho děje hned několik debilních scénářů od několika lidí, tak při scénách, kdy odborník na analogový filmový materiál začne ničit stovky VHS kazet tím, že do nich náhodně mlátí francouzským klíčem, tak si řikám ty vole brzděte už ty vole. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

„V TOMHLE DOMĚ SE DĚJE NĚCO DIVNÝHO…“   Dva příběhy v jednom a found footage namixovanej s normálním filmem. Paranormální příběh – tedy horor, ve kterým se dějou nevysvětlitelný věci, ale … nebavěj mě. Jsou kreténský, divný, nepravděpodobný (no dobře… já vím…), až moc nahraný a odpovídaj spíš psychologický poruše, než fajnovýmu příběhu. Hlavně to natáčení ruční kamerou. To druhý, to normální… na tom by se dalo stavět! Z toho by byl fajnovej celovečerák! P.S.: Aspoň, že to neskončilo trapně.   /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Stejnojmennej podcast, kterej maj na svědomí  Marc Sollinger a Daniel Powell, neznám. 2.) Věřím, že na mě někdo šahá z telky.  3.) Věřím v Jinosvět.  ///  Thx za titule „Irena Křiváková“.                  PŘÍBĚH  ****  HUMOR  ne  AKCE  ne  NAPĚTÍ  * ()

Sany33 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Seriál, ktorý od prvého dielu veľmi dobre buduje atmosféru mysteriózneho thrilleru. Bohužiaľ sa ale ku koncu mení na akčnú naháňačku a všetko čo sa pomaly odkrývalo je zrazu naservírované divákovy drasticky a po lopate a tak zaniká to tajomno, ktoré si seriál niesol so sebou od prvej chvíle. Z globálu ale ide o veľmi podarenú vec a veľmi som sa bavil a to je to čo pri podobných seriáloch hľadám. 91% ()

Galerie (112)

Zajímavosti (11)

  • V 8. minutě můžeme společně s Melody (Dina Shihabi) slyšet v jejím walkmanu skladbu „Love Will Tear Us Apart“ od anglické kapely Joy Division, která vyšla v roce 1980. (Trajektt)
  • V epizodě roznáší služebná Rose (Meg Hennessy) na slavnosti sklenice s alkoholem. Na tácku má dvě sklenice, ze kterého si host jednu odebere. Rose pokračuje v chůzi mezi hosty s jednou sklenicí, aby z jiného pohledu měla na tácku dvě a pak zase jednu. (pávek)
  • Natáčanie seriálu prebiehalo v pensylvánskom Pittsburghu. (Real Tom Hardy)

Reklama

Reklama