Podezření
Režie:
Michal BlaškoScénář:
Štěpán HulíkKamera:
Adam MachHudba:
Jonatán PastirčákHrají:
Klára Melíšková, Denisa Barešová, Miroslav Hanuš, Ivan Trojan, Johana Matoušková, Milena Steinmasslová, Jan Nedbal, Marek Pospíchal, Elizaveta Maximová, Petr Lněnička, Klára Pollertová-Trojanová (více)Obsahy(1)
Zdravotní sestra Hana (K. Melíšková) ráda rozhoduje za ostatní, co je pro ně nejlepší. Přivázat pacienta k posteli, aby si neublížil. Vybrat dceři Tereze (D. Barešová) školu, která jí zajistí lepší budoucnost. Pracovat do zničení, aby byly peníze na opravu domu, kde přece dcera bude jednou chtít bydlet. Myslí to nejspíš dobře, jenže ve svém neochvějném přesvědčení se chová bezohledně a příliš nekompromisně. O takovou péči, jakou nabízí, totiž nikdo nestojí. Hana se tak vlastním přičiněním ocitá v situaci, kdy špatné vztahy s kolegy i neutěšený vztah s dcerou způsobí, že zastání, které by jí bylo v nastalé situaci potřeba, nepřichází. (Česká televize)
(více)Recenze (52)
Životem znavená a skeptická zdravotní sestra Hana (Klára Melíšková) měla na oddělení následné péče v okresní nemocnici způsobit smrt pacientky. Na pochybení upozorní lékař Ivan Trojan. Nejprve se rozběhne vyšetřování na úrovni nemocnice, ovšem její záludně aktivní ředitel událost oznámí na policii, dotyčné nařídí dovolenou, ze které ovšem záhy zamíří do vazby. Bavila mě solidně budovaná atmosféra, nejednoznačnost figur i situací. Stejně tak příprava na soudní přelíčení, ve které hraje ústřední roli soustředěný advokát Miroslav Hanuš, který sociálně zapadá do tamní komunity prosáklou skepsí. Na malém městě se každý zná, kdekdo asi druhému závidí, rád veřejně utrousí nějakou „zaručenou zprávu“. Nejzajímavěji se nicméně jeví vztah mezi matkou a dcerou. Věcná (a i v práci neempatická) zdravotní sestra má s (lehce zhýčkanou) studující dcerou (která ale školu příliš neřeší) poměrně napjatý vztah, každá má svou hlavu, dcera ze strany matky nepociťuje žádnou blízkost a emoce. Pro vulgární slovo nejdoucí daleko Denisa Barešová, která by zřejmě pořád ještě uvítala matčinu náruč, je skvělá, pozornost ale přirozeně strhává Melíšková, u které je moc fajn sledovat, že je prostě „jiná“. Líbí se mi především, že minisérie Podezření (zatím) obstojí v evropské konkurenci a je nadnárodně srozumitelná. ()
Až je mi zle. A ano, takto to bylo (až na to, že přidělená právníčka byla v reále žena a nebýt jí... ). A jsem velmi ráda, že to natočili, protože se konečně široká veřejnost dozví, jak snadné je zlikvidovat člověka. Sice nesympatického, ale nevinného. Zničit pověst, dobré jméno, možnosti na uplatnění se ve svém oboru kdekoli jinde, zničit zdraví dotyčného i jeho blízkých. Natočeno ve všech směrech výborně, Klára Melíšková perfektní, zbytek taky přesný. ()
Vyhorená, neempatická a nespoločenská zdravotnica Melíšková sa ocitne v podozrení po úmrtí pacientky. Ako jediné plus možno brať, že ju to zblíži so svojhlavou nedoštudovanou dcérou Barešovou. Nadpriemerne sa angažujúci doktor Trojan, preventívne sa vyviňujúci riaditeľ špitálu Lněnička, rázny kriminalista Pospíchal a sympaticky vecný ex offo fiškáľ Hanuš. Dobrá atmosféra nemocnice aj malomesta, hlavná hrdinka je mi zatiaľ z celého seriálu najsympatickejšia, no očakávam radikálne zvraty v ďalších epizódach. A finálna pesnička od Kostolányiovej bol emocionálny masaker. Zatiaľ veľmi dobré, za štyri streky z vodnej pištole do ksichtu. ()
**43** Mám moc ráda dramata, zvlášť ta opepřená skutečnými událostmi. Postava, kterou ztvárnila Klára Melíšková, je tak úžasně antipatická, že si člověk přeje, aby šla sedět a pokud možno na doživotí. Takže tleskám. Taky začínám mít velmi ráda umění Denisy Barešové. Její existenci jsem poprvé zaznamenala v první sérii Kukaček a její herectví mne moc baví. Líbí se mi potemnělá atmosféra, vlastně si nevybavím záběr, který by přinášel nějakou naději, světlo, radost... tichá nemocnice, temný, starý a nepříliš opečovávaný dům, chladnoucí vztahy... celkem žůžo. Ale palec dolů za hudbu. Hvězdičku za ni nestrhnu, protože je hudby ve filmu málo. Ale když už tam je, přijde mi špatná. A výběr závěrečné skladby jsem teda už vůbec nepochopila. ()
Vynikající Klára Melíšková! Jen nevím, proč hlavní postava zůstávala sestrou, když ji evidentně povolání nebaví - viz rozhovor s dcerou - a jsou na ni stížnosti z řad pacientů, resp. příbuzných. Asi finanční jistota.... Empatii, vstřícnost, ochotu a alespoň občas úsměv na tváři považuji za potřebné pro nelehké povolání sestřičky. Ale to je úvaha nad hlavní postavou. Otrávenost a únava brilantně zahraná. Těším se na další díly a další herecký koncert. ()
Galerie (13)
Photo © Česká televize / Zuzana Panská
Zajímavosti (9)
- Tlačítkový mobil, kterým si právník ex offo v podání Miroslava Hanuše nechce nebo spíše nemůže vyfotit tištěné materiály policie, je hercův vlastní. (pulula)
- V epizodě zazní skladba „Danza Kuduro“ od Lucenzo ft. Don Omar. (FrankSusta)
- Po úmrti pacientky sestra otevře okno. Tento „symbol“ se provádí na většině zdravotnických zařízeních, aby duše mohla odejít... (Winster)
Reklama