Reklama

Reklama

Jesus Christ Superstar

(TV film)
  • Velká Británie Jesus Christ Superstar
Velká Británie, 2000, 107 min

VOD (1)

Sedm posledních dní Kristova života, viděných očima Jidáše Iškariotského. Triumfální Ježíšův vjezd do Jeruzaléma na Květnou neděli, jeho tragická a bolestná smrt na Golgotě... To jsou mezníky sedmi posledních dní jeho života, viděných očima Jidáše Iškariotského. Muže, který byl jeho učedníkem i přítelem, a který jej nakonec - proto, aby se naplnila sudba - musel zradit...
Psal se rok 1971, když se příběh posledních dní Ježíšova života poprvé objevil na divadelních prknech londýnského West Endu. A rázem bylo jasné, že svět muzikálu už nikdy nebude stejný jako dřív. Senzace, kterou jeho první uvádění všude ve světě vyvolávala, s léty opadla, přízeň diváků však přetrvala do dnešních dnů. Důkazem toho je mimo jiné i nejnovější, značně zaktualizované, londýnské jevištní nastudování s Glennem Carterem jako Ježíšem a Jeromem Pradonem jako Jidášem, které se stalo základem tohoto filmového přepisu. Ambiciózní - a mimořádně finančně náročný - filmový projekt vznikal ve slavných londýnských studiích Pinewood, kde byl muzikál více než 5 týdnů natáčen na 4 kamery. Byla pro něj pořízena i zcela nová zvuková nahrávka, kterou natočil sedmdesátičlenný orchestr. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (83)

kombajn 

všechny recenze uživatele

Poslouchat se to da (ale proč, když existují lepší verze?), navíc ne všechny hlasy jsou idealně obsazené. Je tam par roli, ktere jsou pro ucinkujici trosku moc - nekteri se prilis topi v hloubkach, nekteri vypadaji, ze by behem sveho partu stihli nafotit katalog reklamy na vsechny v CR prodavane zubni pasty (blondak - Tony Vincent kolem 28.me minuty ma zarivejsi zuby jak Tom Cruise a nekolikrat vic afektovanejsi projev). Afektovanost a přehrávání, to je tu cítit všude. Jesus je takovy sladky (chvílemi jsem měl strach, že mu vypadnou bulvy, nicméně herecký projev byl na úrovni Sylvestra Stalloneho), Jidas je správně slizký (na druhou stranu docela dost ječí), ale kdyz si pustíte LIBOVOLNÝ part z české verze muzikálu, je to o řád nebo dva jinde. Jesus Christ Superstar TV nemá smysl srovnávat s originálem, ale pokud jste slyšeli českou verzi, tak jen s ní a ani to není vůči anglické verzi moc férové... ()

buchannon 

všechny recenze uživatele

Viděl jsem celkem pět verzí tohoto muzikálu (včetně české koncertní), tuto z roku 2000 jsem zhlédl jako první a od té doby jsem si ji pustil minimálně desetkrát, zřejmě proto ji považuji za nejlepší, ale nejen proto, dle mého jsou zde nejlepší pěvecké výkony. Glenn Carter a Jerome Pradon jsou fakt borci. Mistrovské dílo nabité výraznými charaktery. Pokud si zdejší vládkyně starověkého Egypta myslí, že Střihavka s Bártou by je mohli učit, tak když sledovala tuto verzi, tak možná byla pod vlivem, nebo fakt nevím. :) ()

Reklama

arcticsky 

všechny recenze uživatele

Toto je něco mezi éterickou hippie verzí z roku 1973 a ostřejši rockovou verzí ze Spirály. Oproti některých recenzím jsem zde nepostřehl, že by někdo zpíval vyloženě špatně nebo dokonce "nepříjemně". Ani to není možné - Webberova schvalovací komise by je rychle nakopala do zadku.  Prostě je to v některých případech trochu jiné pojetí zpěvu, což nevadí. Role Ježíše mírně poslabší. Postavy Máří Magdalény, Jidáše, Kaifáše a hlavně Piláta se mi moc líbily a ten soud je nejlepší scéna filmu. Vlastně jsem tu vyjmenoval a pochválil všechny hlavní role, takže film je více než dobrý. ()

WANDRWALL 

všechny recenze uživatele

Dlouho jsem to považoval za strašnou šaškárnu. Mojžíšovo přikázání říká: NEZOBRAZÍŠ. A od jisté doby se zobrazuje co - bůh (dává se mu lidská podoba), Ježíš (sám nic nenapsal, asi věděl proč...), a lidi z často komerčních pohnutek dělají hry, muzikály, filmy atd. Dlouho jsem to tak bral, dneska taky, když se nad tím zamyslím, jen už je mi to jedno. Inu každý je své duše strůjcem. ()

pinguinka 

všechny recenze uživatele

Ne všechny muzikály jdou natočit a Jesus je toho dokladem. Původní verze je také otřesná hlavně kvůli pěveckým (ne)výkonům, ovšem nové zpracování předčilo všechna má poslechová očekáváníModernizace a zřetelná snaha o nový pohled podle mého vyzněly naprázdno. Tvůrci měli svou pozornost spíše než kulisám a kostýmům věnovat obsazení, které je, s výjimkou Mary a částečně sboru, tragické – zejména hysterický Judas je velkým omylem. Jesus v podání Glenna Cartera je prázdnou postavou – intonace, barva hlasu, herectví – nic z toho tu nefunguje, takže i krásna píseň Gethsemane (I only want to say) zaniká v nepřesvědčivém provedení. Tak je tomu bohužel u některých dalších melodií, z čehož plyne, že divák nemůže (a ani nemá proč) prožívat úžas, křivdu a dojetí. Výjimku tvoří výše zmíněná Mary (Renee Castle), jejíž citlivé vyznání "I don’t know how to love him...He scares me so. I want him so. I love him so." je skutečně krásné. ()

Galerie (7)

Zajímavosti (2)

  • Jérôme Pradon (Jidáš) v rozhovoru přiznal, že měl problémy s rozsahem písní v Jidášově rejstříku a že v živém muzikálovém vystoupení před publikem by tuto roli asi nebyl schopen uzpívat. (Morien)
  • Glenn Carter se vyjádřil, že Ježíše hrál spíše jako politického vůdce, kterému se věci vymkly z rukou, než jako božským duchem obdařenou bytost. (Morien)

Reklama

Reklama