Režie:
Christopher NolanScénář:
Christopher NolanKamera:
Hoyte van HoytemaHudba:
Ludwig GöranssonHrají:
Cillian Murphy, Matt Damon, Robert Downey Jr., Emily Blunt, Florence Pugh, Josh Hartnett, Casey Affleck, Rami Malek, Kenneth Branagh, Tom Conti, Benny Safdie (více)VOD (4)
Obsahy(2)
V době, kdy Druhá světová válka ještě vypadala nerozhodně, probíhal na dálku dramatický souboj mezi Spojenými státy a Německem o to, komu se dřív podaří zkonstruovat atomovou bombu a získat nad nepřítelem rozhodující převahu. V Americe se tajný výzkum skrýval pod označením Projekt Manhattan a jedním z jeho klíčových aktérů byl astrofyzik Robert Oppenheimer. Pod obrovským časovým tlakem se s týmem dalších vědců pokoušel sestrojit vynález, který má potenciál zničit celý svět, ale bez jehož včasného dokončení se tentýž svět nepodaří zachránit… (Cinemart)
(více)Diskuze
Škoda len že sa Nolan s tými efektami drží tak pri zemi. Na výbuch trinity mohol kľudne použiť CGI, nič hrozné by sa nestalo. Takto bolo vidieť že to nie je atomovka a musel to maskovať zábermi zblízka.
Alebo proste mohol poprosiť armádu, nech mu dá jednu malú. Pár kiloton je dnes aj tak prd, nikoho by to niekde v púšti netrápilo 😂😂
Uživatel Gladiator15 smazal svůj příspěvek.
Nejsem si 100% jistý, ale mění se to snad u scén. Ne u záběrů. Tam už by to možná do očí praštilo.
na příspěvěk reagoval zdarecsranec
V kině jsem to u Dunkirku snad ani nezaregistroval a doma na blu-ray až někdy v polovině. Vůbec to neruší.
Je to tak, mění se formát i materiál, ale dle mě to jen přidává na dynamice filmu a na velkoleposti záběru, co hoděj na celý plátno.
cože? Jako že se s každým střihem mění formát?
na příspěvěk reagoval zdarecsranec, Castrator, Castrator
Zdravím, mám lístky na Úterý v Imaxu a moc se těším. Chci se jen zeptat těch, kdo už byli v Imaxu, kolik odhadem stopáže tvoří Imax scény přes celé plátno?
na příspěvěk reagoval zdarecsranec
Soundtrack je venku (a na rozdíl od DVTV za to ani nemusíte platit): https://open.spotify.com/album/0rwbMKjNkp4ehQTwf9V2Jk?si=3o21tOMwRL6rt-twLkaWEA .
Uživatel vonTossis smazal svůj příspěvek.
Je to pomerne dobry film, presne na rozmezi mezi 60-70%, ale z duelu Barbie vs Oppenheimer pro me vychazi jako jednoznacny vitez Barbie.
na příspěvěk reagoval vonTossis
Ta jeho smítka spojená s klasikou (analogem) jsou důsledkem zmatení těch, pro které klasické/analogové rovná se nekvalitní nebo zastaralé, zrno je chyba materiálu, a to všechno proto, že nechodí do diskuze Blu-ray a nečtou články na blu-space. :-)
16. řijná by měl film vyjít na BD.
Já Oppenheimera viděl zatím dvakrát: jednou v IMAXu, jednou v multiplexu z DCP, přičemž plánuji ještě výlet na projekci z 35mm. Kabátovo "obrovitá smítka zanechaná v obraze na důkaz, že se natáčelo klasickou technikou" je obtížné vyložit: smítka nesvědčí o tom, že se natáčelo klasickou technikou (IMAX kamery nejsou zrovna klasické, ale chtěl to nejspíš jednoduše postavit do opozice k digitálu), leda vypovídají o typu projekce. V IMAXu jsou skutečně nečistoty v obraze, a to od začátku, přičemž u některých scén - zvlášť velké celky týkající se mexických krajin - je to velmi výrazné. Jde ale o bordel, který je pravděpodobně na pásu - a nejspíš se to nikomu nechce čistit.
Na verzi pouštěné (odmítám tomu říkat projekce) z digitálu žádné nečistoty nejsou, ale je fakt znát rozdíl mezi až 18K IMAXem a 2K - nepletu-li se teď- digitální kopií: jednak jsou tmavé pasáže hůře prokreslené, méně detailní (od nočních scén přes tmavé oblečení), jednak jednotlivé roviny působí stejně "vyšisovaně", což v IMAX verzi ne.
Kabát je jenom esteticko-technologicky necitlivý. Pokud ale k Oppenheimerovi může vyjít podcast Deníku N a ta parodie kritického textu na Kinoboxu, tak je to vlastně jedno.
2. řádek: *a filmový šum, případně nečistoty, které nemají
Pan recenzent z Lidovek si asi plete filmové zrno (pro film přirozená součást, vzniká elektrostatickými výboji a ještě nějakými procesy) a filmový šum, případně, které nemají ve filmu co dělat. Pokud to tvůrce vyloženě nechce, jako třeba Tarantino v Death Proof.
Nelze vyloučit, že Nolan točil tak, aby to zrno bylo co nejvíc patrné (dá se toho dosáhnout pomocí světla, záběrů na některé barvy apod.), aby vznikl dojem staršího filmu. Chazelle to takto udělal u Prvního člověka, kdy používal 16 mm film, u kterého je pak zrno opravdu hodně patrné, ale Oppenheimer se točil na 65 mm film (pak se kopíruje na 70 mm), takže tahle možnost asi padá. Nebo nějaké zrno Nolan přidával sám (dělá to třeba Snyder, který používá digitál a pak přidává zrno), ale to by musel analog převést na digitál, přidat zrno, a pak převádět zase na analog, to snad ani nejde, a jestli ano, tak by to udělalo jednom prase, a ne Nolan. Mohl možná použít nějaké filtry, ale to už mi přijde přitažené za vlasy.
Tipuju, že má film buď přirozené zrno a je vidět víc než u jiných filmů, nebo tam jsou nečistoty, a pak je to asi problém kina.
Bluntman by to mohl rozlousknout, protože film viděl a určitě si neplete zrno, šum a nečistoty.
na příspěvěk reagoval Bluntman
Zajímalo by mě, jestli to množství nečistot při projekci souvisí s filmovým pásem, co Cinema City dostalo, nebo s promítačkou na Floře. Místy to bylo neskutečně rušivé a kazilo to dojem, moc se mi nechce věřit, že je to produkt, který by studio vypustilo ven. Pokud někdo znalejší techniky analogového filmu objasní víc, budu rád. Jinak samotný film je skvělý.
na příspěvěk reagoval Bluntman
z recenze Marcela Kabáta z dnešních LN: "...Ale kdo netouží desítky minut hledět na hlavy o velikosti horkovzdušného balónu nebo obrovitá smítka zanechaná v obraze na důkaz, že se natáčelo klasickou technikou, se může pohodlně spokojit s návštěvou běžného kina."
na příspěvěk reagoval Bluntman
Někde na to byla diskuze a ty nejvážnější případy pak admini řešili. Zkusím to najít.
prkalil: Ten odpaduje jen tak, z prdele, aby filmy poškodil, ti tu být nemají.
na příspěvěk reagoval prkalil, Bestfan112
k dokonalosti daleko https://twitter.com/jarda_zoula/status/1681921172642955265
jdete na to pls nekdo do imaxu a potom do cinestaru a napiste rozdil, dik 😂😞
na příspěvěk reagoval mm13