Reklama

Reklama

Epizody(3)

Recenze (35)

castor 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Překážek moc překonat nemusela. Alespoň tehdy. Na zkouškách takhle nikdy nezazpívala, udiveně reaguje (mimochodem skvělá) sbormistryně Jana Boušková. Jihlava má být katapultem pro chlapce a děvčata od Aše až po Košice. Skončila vysoko, ale na nepostupovém místě, přesto za ni domů do Beskyd přijíždí (mimochodem skvělý) producent Igor Chmela s dalším účastníkem talentované soutěže Petrem Sepešim, kteří jí mají pomoct (a hlavně sobě) do vyšších pater československé pop music. I když otec (mimochodem skvělý) Miroslav Hanuš nesouhlasí, pohádka může brzy pokračovat, zatímco pasivní, neustále zasněná či vyplašená Iveta se ani nemusí moc snažit či někomu vzdorovat. Zatímco Sepéši (ač Ivetě hlasově nestačí) míří vysoko, ona místy „jen“ vyžaduje důkazy lásky od lidí, kterým je ukradená. Scénář dělá vše za ni, ona prostě jen ve vhodný okamžik potká třeba Ladislava Štaidla. Herecky mi duo Fialová a Vodochodský sedělo. Praze chybí šedivost, životu v komunistické diktatuře se vyhýbáme. Výsledek si nechce nikoho rozhádat, což ovšem vede k jakési beztvarosti. Třetí epizoda za mě nejsilnější. ()

fabecc1222 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Popravdě jsem vůbec nečekal, že by mě prvni řada příběhu o Bartošové dokázala takhle strhnout, ale tvůrci dokázali s předem určeným materiálem tak dobře pracovat, a tak dobře vystihnout jednotlivé reálné charaktery, že celá řada prostě nemá skoro žádné hluché místo. Krom toho tu vidíme hned několik hereckých objevů a překvapení, kdy krom klasicky přesných Chmely či Hanuše vidíme asi největší letošní herecký objev, Annu Fialovou, které zdatně sekunduje Vojtěch Vodochodský. Příběh ústředního dua Bartošová - Sepeši ukazuje pohled na absolutně odlišné charaktery, a odlišný přístup k showbyznysu a obecně životu. Bartošové charakter však bohužel pro ni samotnou předznamenává to, že si s ní bude po zbytek jejího života každý dělat do chce. P.S.: Vsuvka s vojákem v každém díle je absolutně zbytečná, nic neříkající, a vůbec nechápu, proč jí tvůrci do série zařadili. ()

Reklama

Olík 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Nevím, zda budou následovat další díly, protože jestli tohle měl být konec, tak to je jako zaplést se s Pomejem, Macurou, Martuccim a Rychtářem dohromady. Každopádně svou recenzi píši po zhlédnutí třetí epizody (Snad nám to vyjde). Pohádka o tom jak princezna Diana československého potažmo českého popu o iluze a nevinnost přišla, která víc něž samotnou Bartošovou, znázorňuje obraz toho druhého červenajícího se jelimánka. Oceňuji především zdařilou retro vizuální stránku, stylizaci do postav (především Brzobohatý a Vodochodský), nebo absenci některých elementů, které by dost možná rušili vyprávění. Ale tady asi s pozitivy končíme. Jinak jde o filmařsky ne úplně dotaženou telenovelu s několika totálními fuck upy, nepřesnostmi, zbytečným balastem okolo a viditelnou absencí větší invence některých profesí. Promo lákalo na něco, co nakonec jenom nesměle nakouklo. ()

angel74 

všechny recenze uživatele

Na začátek kariéry Ivety Bartošové si vzpomínám, jako by to bylo včera. První série věnující se tomuto období má sice spoustu nedostatků, ale stejně jsem se u některých momentů upřímně dojímala. Herecký výkon Anny Fialové v titulní roli je natolik přesvědčivý, že v ní tragicky zesnulou zpěvačku opravdu vidím, ačkoliv jí není vůbec podobná. Pokud tedy chtěli tvůrci navodit především Ivetinu esenci, tak se jim to, myslím, povedlo. (70%) ()

JosefTomas 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Zatím převládá opatrné nadšení, které se ale často snaží odběhnout k lehkému zklamání. Chvála naštěstí převládá, což je důvod, proč jsem se přes původní 50% hranici přehoupnul. V prvé řadě za to může skvělý casting, naprosto netypický vizuál (který režisér Samir buduje pro jeden důležitý moment) a velmi vydařená hudba Ondry Brzobohatého. Na druhé straně masky moc dobré nejsou, minimální rozpočet se sice snaží kreativně skrýt ve snovém retro kabátu, využívající nadměrnou hloubku ostrosti s nízkou clonou, ale že jde o jeden velký finanční kompromis se zakrýt nepodařilo. Hned bych také vystřihnul zbytečnou vojenskou vsuvku, která tam prostě k ničemu důležitému není a rozhodně bych se v tomto případě přiklonil k původnímu audiu písní, neboť Vodochovský zpívat moc neumí (i když se určitě snaží). Za největší problém však považuji neúplnost celého životopisného spektra, které Ivety život ukrýval. Takhle jde o velmi uspěchaný a zkratkovitý pohled, jenž by možná vystačil na jeden film, ale v rámci seriálu (či série) se mohl soustředit dál a mnohem víc do hloubky. PS: A docela si s tímto castingem přeji nějaký spin-off, třeba zrovna o Štaidlovi. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (9)

  • Iveta (Anna Fialová) jede s rodiči v novém autě z domova do Jihlavy na soutěž „Mladá píseň Jihlava“. Auto má SPZ: ZRA-28-60. Taková značka příslušela okresu Žďár nad Sázavou. V té době muselo být každé auto majitelem registrováno v okrese trvalého bydliště, což u Bartošů byl okres Frýdek-Místek. Dále je sporné, jestli v roce 1983 měl Žďár nad Sázavou za označením ZR už i písmeno A. (bearmeedek)
  • Na premiéru první série dorazili i členové rodiny Ivety Bartošové, konkrétně její syn Artur Štaidl a sestra Ivana Bartošová. Ta se stejně jako Iveta věnovala v mládí zpěvu. Kvůli stejným iniciálům se svojí slavnější sestrou si během své krátké pěvecké kariéry říkala Viana. Nakonec však svět hudby opustila a přestěhovala se do zahraničí. Po mnoha letech však v roce 2022 zazpívala písně své sestry na vzpomínkovém koncertu s názvem „Ve jménu Ivety“. (lucij68ee14)
  • Anna Fialová (Iveta) v pořadu 7 pádů Honzy Dědka (od r. 2012) prozradila, že jí během premiéry první série sestra zesnulé zpěvačky Ivana Bartošová smekla poklonu a řekla, že v herečce svoji sestru Ivetu opravdu viděla. Anna Fialová v několika rozhovorech prozradila, že cílem tvůrců bylo především navodit Ivetinu esenci. (lucij68ee14)

Reklama

Reklama