Reklama

Reklama

Hra o smrti

  • Velká Británie The Reckoning (více)
Trailer

Obsahy(1)

Píše se rok 1380 a Anglií zmítají mocenské boje mezi církví a světskou vrchností. Mladý kněz Niccolas de Valans je nucen uprchnout poté, co se dopustil cizoložství. Na své cestě narazí na potulnou hereckou společnost, v čele s Martinem (WILLEM DAFOE), a protože je schopný, přidá se k nim. Putují do města Daremu, kde mají hrát místnímu lennímu pánovi k narozeninám. Stržený most přes řeku je však donutí, aby prošli panstvím lorda de Guse a zastavili se u jeho hradu. Přicházejí zrovna ve chvíli, kdy je město vzrušeno vraždou malého chlapce, z níž byla obviněna hluchoněmá žena. Niccolas brzy pozná, že něco zde není v pořádku. Společně s Martinem se zapletou de temné sítě zločinu a nenávisti (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (150)

salahadin 

všechny recenze uživatele

Herci jsou protagonisté reality, odkrývají spletité nitky příběhu a hrají hru o smrti, která sama o sobě je soudem, soudem zločinu zahaleným maskou, který de facto sám je divadlem. Složité? Ale pravdivé. Nikdy bych nevěřil, jak absolutně strhující může být návštěva u hluchoněmé vězenkyně, která vám vypráví svůj příběh...mistrovský výkon Willema Dafoa zastínil i samotného, i když opět vynikajícího, Paula Bettanyho. Ale vynikající jsou i vedlejší role, takový Matthew MacFadyen každou scénu, v níž se objevil, prosytil charismatem a hlubokým hlasem. Můj oblíbený herec Vincent Cassel předvedl naopak odporného a slizkého záporáka, k čemuž jeho přirozeně drzý vzhled ostatně sám vybízí. Jediné, co bych vytknul, je lehce upovídaný a slzopudný závěr, jinak jsem byl naprosto stržen věrnými středověkými reáliemi a atmosférou života před mnoha sty lety. Všude kolem smutné oči, smutné a vyděšené oči, strach, podezřívavost, lidé mlčí, ale z jejich očí jasně čtete, co si myslí...síla očí Elviry Mínguez (odsouzené Marty) je highlightem tohoto filmu. ()

mat.ilda 

všechny recenze uživatele

Středověkou kriminálku si nechám líbit, už pro tu změnu - není nad strašidelný středověk s jeho maškarami, ohněm a morem, nádavkem dostávám kněze prchajícího před vinou a trestem, nacházejícím útočiště u divadelní společnosti, s kterou společně rozehrají tragédii jak vyšitou, s rozmáchlými gesty a krásným jazykem, kde každé slovo má svůj význam - lze s ním změnit svět i vykoupit vinu. Krom úžasné hudby a skvěle obsazených postav oceňuji, jak lehce dokáže kamera diváka uvést do obrazu předcházejícího děje, jen podstatné úryvky událostí, dodržující koncepci, v jaké je snímek pojat. Nečekaný zážitek. ()

Reklama

emma53 

všechny recenze uživatele

Mám takový zvláštní pocit, že kdyby nebylo tak skvělého hereckého obsazení, tak by se toto středověké drama ztratilo mezi ostatními málo sledovanými filmy. Bettany a Dafoe to jednoznačně táhli a Vincent se tam jen mihnul. Jinak byla velmi dobře vystižená atmosféra a syrovost tehdejší doby, ve které bych rozhodně nechtěla žít. Prostě to byla "hra o smrti" ve 14 století. Horší čtyřka za pár momentů, které mně přišly trochu nereálné. ()

KatRi 

všechny recenze uživatele

Jakkoli by se mohlo zdát, že příběh člověka, který v sobě kvůli tíživému svědomí najde sílu vykonat dobrý skutek a čelit bezpráví, je už v literatuře i ve filmu naprosto ohraný, tady jsem hltala každou minutu stopáže a není to jen výkonem Paula Bettanyho. Vlastně je to tím, čeho jsem se nejprve trochu bála a co bylo tady podáno tak dokonale lehce a zároveň vážně (i když ne pro masové diváctvo) - totiž obsahem řešícím nejednu filozofickou a psychologickou otázku a zároveň datací do středověku. Nemohla jsem si totiž nevzpomenout na Údolí včel (rovněž se tam řeší vina a trest, byť trochu jiná) a na Sedmou pečeť (hledání pravdy o Bohu a smyslu života), a obě témata jsem našla skvěle podaná právě ve Hře ve smrti, to vše doplněné pochmurnou atmosférou a autentickým středověkým prostředí (ať už město či kostýmy). Tleskám. ()

EastWicka 

všechny recenze uživatele

Atmosférický skvost zažírající se pod kůži jako morová zima. Dokonale vystihuje, co je pro nás na středověku tak děsivé: krok mimo pevně dané místo ve společenství znamenal smrt. Film se vydává jinou cestou než jeho knižní předloha, která se nese v lehčím tónu a jde v ní o duši středověkého divadla. Té se Hra o smrti dotkne jen letmo, nádhernými střípky kulis a kostýmů potulných herců, a na pozadí zločinu rozehrává part o duši středověkého člověka. Paul Bettany ztvárnil svého kněze-uprchlíka Nicholase se směsicí křehkosti a zoufalé touhy po vykoupení. Principál Martin (W. Dafoe) je vynalézavý realista, schopný riskovat, ne pro nejistou spravedlnost, ale pro přítele. A lordu de Guise jako by z černých kudrn chvílemi vykukovaly rohy (Vincent Cassel je ďábel, to říkám pořád! :)). Zásadní scénu rozhovoru v kostele si užívá jako kočka hru s myší, s nadhledem dravého nihilisty hledá slabiny v Nicholasově víře a odhodlání. V tandemu s loňskou Black Death dokonalá volba na temný středověký maraton. ()

Galerie (29)

Zajímavosti (6)

  • Psát levačkou byl ve středověku hřích. Bratr Simon Damiens se to naučil, když se na něj zrovna nikdo nedíval. (akisha)
  • Filmovanie snímky prebiehalo vo Veľkej Británii a taktiež v Španielsku. (MikaelSVK)

Související novinky

Bond má prvního kandidáta na režii?

Bond má prvního kandidáta na režii?

03.05.2017

Po miliardovém Skyfallu nám bondovská série nabídla Spectre, které se dočkalo horšího přijetí a nevydělalo ani 900 milionů dolarů. Filmová logika v takových případech velí zastavit stroje a zvážit… (více)

Reklama

Reklama