Režie:
Dušan KleinScénář:
Dušan KleinKamera:
Jiří KadaňkaHrají:
Dagmar Havlová, Jiří Zahajský, Jan Šťastný, Pavel Trávníček, Ivan Trojan, Svatava Hubeňáková, Miroslav Vladyka, Miriam Kantorková, Vlastimil Zavřel, Petr Haničinec, Jiřina Bohdalová (více)Epizody(10)
-
Piruety smrti (E01)
-
Každej vraždí, jak umí (E02)
-
Poslední varování (E03)
-
Diskrétní vražda (E04)
-
Vrah přichází včas (E05)
-
Computer baby (E06)
-
Noční stín (E07)
-
Smrt na inzerát (E08)
-
Pravdivá lež (E09)
-
Případ konstruktivní pesimistky (E10)
Obsahy(1)
Na televizní obrazovky se vrací druhá desítka oblíbených kriminálních případů, další cyklus Hříchů, nikoliv však už pro pátera Knoxe, ale pro diváky detektivek. Režisérskou taktovku opět svírá Dušan Klein, v roli detektiva "v sukních" zasahuje Dagmar Veškrnová. Rovněž i v této sérii se diváci mohou stát detektivy "amatéry", ověřit si při rekapitulaci událostí v závěru svůj odhad a tipovat, kdo je pachatelem. (hippyman)
(více)Recenze (53)
Těhotnou Zlatu Adamovskou musela nahradit Dagmar Veškrnová (která zase díky tomuto zaneprázdnění přišla o roli Marie Králové v seriálu Život na zámku) a osobně si myslím, že to byl chybný tah. Ale jinak je téměř všechno na úrovni první série, setkáváme se i s některými známými postavami (roztomilý detektiv Kolín Vladimíra Dlouhého), jen už to nebylo točeno živě, takže kouzlo je pryč. Škoda. ()
Z tohoto seriálu mi v hlave utkvěla jediná věc – když Dagmar Veškrnová zpívá „ustřední“ píseň. Skutečnost, že za podobný zpěv bylo v minulých staletích upáleno na hranici mnoho žen a v dnešní pokrokové době jej beztrest-ně provozuje herečka, která se o dekádu dál stala dokonce první dámou našeho národa, jasně ukazuje na fakt, že ta inkvizice přece jen nebyla úplně zcestná. Tohle je totiž černočerná magie! ()
Celkový nápad pořadu je rozhodně dobrý (když pominu fakt, že je vypůjčený z předchozích Hříchů) a kdyby šlo jen o pátrání, kde si divák může na základě indicií sám identifikovat vraha, klidně bych to ještě nadhodnotil. Co seriál vskutku příšerně sráží je hlavní představitelka - její křečovité zapojení do každého případu a chytrost uvažování téměř jako u Poirota, to mi silně pije krev. Štve mě i způsob, jak jsou prezentováni detektivové, kteří řeší jednotlivé případy - jsou vykresleni jako přihlouplí moulové, kteří by bez pomoci tý všetečný ženský nedotáhli do konce ani jeden jediný případ. Texty doprovodných písní nejsou zase tak špatné, ale pěvecké kvality hlavní představitelky bych označil jako nic moc, tedy spíš nic než moc. Z odvysílaných dílů se mi asi nejvíc líbil díl Smrt na inzerát, hlavně kvůli sympatické kriminalistické dvojce Skopal - Táborský. ()
Relativně ucházející vzpomínka na doby, kdy okolí Vězeňské v Praze lemovaly obchůdky a vinárničky, do kterých se chodilo na kafe, jídlo nebo víno. A to „se chodilo“ se týkalo místních lidí, kteří zde opravdu, světě zboř se, bydleli. Dlouho po revoluci to ovšem nevydrželo, stejně jako konverzačky, které bylo možno odehrát v interiérech, a stejně, prosty trapné lacinosti, udržely divákovu pozornost na jisté, byť většinou průměrné úrovni, až do konce. Vydržet se dá dokonce i typicky falešná Havlová, tehdy ještě Veškrnová, ač je zde velmi přirozená, a tedy je to s tou výdrží dost na hraně… ;) ()
Základním prvkem naprosto otřesné série detektivek je v první řadě dramaturgické provedení. Dáša pobíhající za záběry, přibíhající, když si ji jednotlivé postavy volají anebo vrcholem absurdnosti - Dáša, která vyskočí z kamery a objeví se ve studiu s diváky a pak se s Vladimírem Dlouhým zase vrací. Dáša je zkrátka postavou, která je všude a kdyby skutečně fungovala jako další postava, která se shodou okolností všude objeví, ještě by se to dalo chápat - používají to i jiné kriminálky ve světě. Takhle její zapojení působilo minimálně směšně a spíše absurdně. I jednotlivé detektivky měly slabý nádech. Ne že bych všechny pachatele uhodl, ale kolikrát se téměř hodinu nic nedělo, aby se v závěrečné desetiminutovce roztrhl pytel se zločinem i rychlým vyšetřováním zároveň. A to už nemluvím o příšerném scénáři a neposlouchatelné hudbě. Snad jen jedna skladba byla povedená. Například Zlata Adamovská alespoň uměla zpívat. Paní Dáša si měla zpěv rozhodně odpustit. Je to tak příšerné, ale tak typické pro devadesátky. Dneska by tato absurdní fraška neměla šanci projít. ()
Galerie (45)
Zajímavosti (9)
- Dagmar Veškrnová-Havlová nahradila postavu Zlaty Adamovské, která v té době čekala miminko se svým manželem Radkem Johnem a nemohla v pokračování hrát. (Karlos80)
- Zámeček, který restituovala Lydie (Jiřina Jirásková), je ve skutečnosti zámek Líšno. (a-ja)
Reklama