Režie:
Chris McKayScénář:
Ryan RidleyKamera:
Mitchell AmundsenHudba:
Marco BeltramiHrají:
Nicholas Hoult, Nicolas Cage, Awkwafina, Ben Schwartz, Shohreh Aghdashloo, Adrian Martinez, Brandon Scott Jones, Caroline Williams, Camille Chen (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Příběh Renfielda (Nicholas Hoult), Drákulova věčně oddaného a neustále ponižovaného služebníka. Renfield je nucen shánět pro svého historicky nejnarcističtějšího pána (Nicolas Cage) požadovanou kořist a splnit každý jeho příkaz, bez ohledu na to, jaké ponížení při tom zažívá. Ale teď, po staletích otroctví, Renfield zjišťuje, že existuje život i mimo stín tohoto Pána temnot. Kdyby jen dokázal přijít na to, jak ukončit svou závislost na jeho vůli. (Cinemart)
(více)Videa (5)
Recenze (318)
Hmm ... túto síce nič nehovoriacu, ale výstižnú frázu som si hovoril v priebehu celého filmu. Renfield totiž podľa trailerov vyzeral ako paródia na upírsky žáner, s pomerne pitvořícím sa Nicolasom Cageom. Výsledkom je nakoniec omnoho serióznejší film s pomerne vážnejšími myšlienkami (celé je to postavené vlastne na metafore Drakulu a akéhosi toxického vzťahu), čoby nebolo najmenším problémom, avšak Renfield sa za celú stopáž nevie rozhodnúť akým filmom chce vlastne byť. Či hororom (ktorý však nie je nijako atmosférický, tobôž strašidelný), či komédiou (na to je až príliš málo uletený), drámou (ten dôraz na psychológiu postáv však v podobne žánrovo neuchopenom filme nijako nefunguje) alebo miestami dokonca až akčným filmom (s avšak absolútne nenápaditou a rutinnou akciou). Nič z toho síce Renfield nerobí vyslovene zle, ale vlastne ani nijako dobre. A teraz buď múdry, pán komentátor. Najvystížnejšie to asi vystihuje slovenské príslovie ani z voza, ani na voz s týmto filmom. CELKOVO: 5/10 ()
Nejaky dojem tato hororova komedie s digitalni krvi zanecha, ale celych 90 minut bavit nedokaze. Je to spis takova krvava besidka a ze zabijacke zapletky sel vytezit vetsi potencial. Sluha se vzepre zamestnavateli, kteremu po staleti dodava lidskou potravu a resi sve pracovni problemy na skupinove terapii pro vztahove zavislosti. Hlavni atrakci je Nicolas Cage.Vypada to, ze se narodil jen proto, aby hral upira. Necekal jsem, ze bude zamestnavatel reagovat masakrem. Vubec maskeri udelali ze vsech remesel nejlepsi praci. Objevi se klise jako korupce, drogova mafie, asiatka mstici se za smrt sveho otce. Vadilo mi mnozstvi digitalnich efektu jako krvava streva ci utrzene hlavy. Humor jsou jen detinske hlasky. K tomu unavne uslechtile reci a moralni kazani. Bojova scena je jen zbezne nasnimana. Cage mi chvilemi pripadal, jako by hral Shakespeara na maskarnim plese. ()
Zklamání. Od Renfielda jsem čekal zábavnou jízdu, u které se po delší době zas zasměju a pobavím. Přinejmenším trailer tomu nasvědčoval. Bohužel tvůrci neukočírovali směr a film neví, či chce být dramatem, hororem nebo pěkně ujetou komedií. I toho gore bylo přespříliš. U některých scén se sice člověk hodně zasmál. Ale častěj jsem se bohužel díval, kolik ještě chybí do konce, těch hluchých míst je ve filmu víc, než je zdrávo. Hodně nekonzistentní. ()
Vždyť on je ten nápad s tím, jak se Reinfield po sto padesáti letech začne identifikovat s lidmi žijící v toxických vztazích fakt použitelnej ale k čemu to je dobrý, když to celé vypadá jako uměle vygenerované a je úplně jedno, jestli to točil nějaký McKay, Cathy Yan, J Blakeson nebo Daley s Goldsteinem, je to prakticky ve všech aspektech audiovizuálního vyprávění stejný jako většina jiného hollywoodského průmeru. Jmenovitě opět posté: 1) Někdo nevysvětlil scénografovi, že se bude dělat film, nikoli brodwayský muzikál; 2) Nikdo to nevysvětlil ani hercům; 3) Čím více se to snaží být vtipné, tím více se u filmu stydíte za jeho trapnost. Humor se opět skládá z ironických komentářů, nepatřičnosti postav či jejich chování v dané situaci a record-scratch twistech; 4) Proč se věnovat náročné tvorbě vlastní hudby, když můžeme zatřást měšečkem a sáhnout do databanky po nějaké té řízné klasice; 5) sadisticky si užívám to jak spolu nekomunikuje produkce s post-produkcí. Konkrétně scénograf ani maskéři moc nevěděli, co se bude dít potom, co torzo filmu předají VFX týmům. Ti úplně zběsile zaplavily každý ukopnutý palec nesmyslným a digitálně hnusným oceánem stříkající krve, která se ale rozprostře někde asi ve vzduchu, protože na ničem neulpí. Videohry si na tohle dávají větší pozor; 6) Awkwafina má výborně vykročeno k tomu stát se dalším Omarem Sy, tedy hercem jedné role, který nějakou dobu bude do omdlení nasazován absolutně oproti svému typu, schopnostem a předpokladům.; 7) Proč je Hoult ještě herec?; 8) Vsadím kilo, že Chris McKay nebyl během natáčení ani na place a odřídil to přes Skype. ()
„VY JSTE ZLÝ ČLOVĚK PANE RENFIELDE!“ … „JO, ALE NĚKDY SE TO HODÍ“… Erková, nenáročná, černohumorná, akční kravina. Sluha a jeho Drákula. Hele… zábavná píčovina, vod který jsem dostal víc, než jsem očekával, a která má kliku, že se tam Cage nevyskytuje moc často. Na to se zase rád někdy podívám. Heil Satan! /// -------------- POD ČAROU: ------------------------------------------------ 1.) Předlohou pro film byla povídka Roberta Kirkmana (The Walking Dead), který je také producentem. 2.). Film měl původně zapadat do hororového spektra studia Universal. Po neúspěchu Mumie (2017) byl scénář přepracován na komediální. 3.) Úvodní černobílá scéna odkazuje na snímek Drácula z roku 1931. 4.) V dubnu 2023 vyšla videohra "Renfield: Bring Your Own Blood", která je založená na tomto filmu. 5.) Thx za titule „num71“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ** AKCE *** NAPĚTÍ * ()
Galerie (20)
Zajímavosti (20)
- V šiesty deň nakrúcania, 8. februára 2022, bolo vykradnutých viac ako dvadsať vozidiel patriacich filmovému štábu. (Arsenal83)
- V reálnom svete naozaj existuje Renfieldov syndróm, tiež známy ako klinický vampirizmus, čo je zriedkavá psychiatrická porucha, pri ktorej jednotlivca intenzívne fascinuje pitie krvi alebo verí, že je upír. Tento syndróm je pomenovaný práve po postave Renfielda. (Arsenal83)
- Strýc Nicolase Cage, Francis Ford Coppola, režíroval Draculu (1992). (KGBelik)
Reklama