Režie:
Tomáš MašínKamera:
Anna SmoroňováHudba:
Karel HavlíčekHrají:
Jana Plodková, Marián Mitaš, Milena Steinmasslová, Jiří Havelka, Magdaléna Borová, Igor Chmela, Jan Révai, Marie Poulová, Lucie Juřičková, Filip ZvolenskýObsahy(1)
Některé události vstupují do našich životů nezvány. A přesně taková potká i veterináře Martina (Marián Mitaš) a jeho ženu Eriku (Jana Plodková), jejichž životy obrátí naruby jediný okamžik. Okamžik, který odhalí škraloupy na zdánlivé rodinné idyle a vykreslí nejednoznačnou hranici mezi dobrými a sobeckými úmysly. Martinův úraz je navíc nejen vážný, ale i podezřelý, a tak se k rodinným trablům přidá ještě podezřívavost policie. Krimi vystavěné kolem vyšetřování případu postupně graduje do psychologického dramatu o vztazích, traumatech v nich a lžích. Jak to všechno bylo? Jak to skončí? A jaké šrámy to zanechá na rodině? (Donart Film)
(více)Videa (2)
Recenze (141)
Podobný koncept, jako u francouzské Anatomie pádu, jen s trochu jiným příběhem. Tentokrát po Česku a opět velmi dobře. Atmosféra, slušné herecké výkony a Alice Nellis jako scénáristka, to ani nemohlo dopadnout špatně. Milenu Steinmasslovou jsem tu skoro nepoznala, každopádně toho Českého lva, za vedlejší herecký výkon, má určitě zaslouženě. ()
„Všechny ženský jsou šílený! A jak ty říkáš, já neznám žádnou, která by nelhala.“ Jenže která z těch tří žen lže? Anebo je to ještě trochu jinak? Mašín byl produktivní, když stihl loni poslat do distribuce hned 2 filmy, z toho Bratry rovnou na Oscary. Němá tajemství se mi ale líbila víc. Přišlo mi, že se tu mnohem lépe pracuje s divákem, jeho očekáváním a také dávkováním informací. Mašín stvořil poutavé psychologické drama šmrncnuté krimi vyšetřováním, u kterého má divák řadu otázek, baví ho sledovat, jak se postupně pomocí drobných indicií dozvídá, co se vlastně stalo, a tvůrci se ho snaží zviklat různými vodítky. Zároveň dá film pomocí zvuku divákovi místy pocítit, jaké to je, když nerozumí mluvenému slovu. Dílo působí vcelku uvěřitelně, malinko drhnou snad jen motivace postav, ale ve výsledku mě opravdu zarazila asi jen reakce policistů v závěru, jinak nemám s filmem větší problém. Za mě solidní 4*. „Já nesnáším tu bezmoc. Leze mi na nervy, že nevím, co chce. Nebo asi vím. Chce umřít. Nebejt. Někdy mám pocit, že už jsme mrtvý oba.“ ()
Mrazivý, hnusný, lidský. Nechci myslet, že by se někdo z nás dostal do takové situace. Herecky a hudebně TOP. Začátek ale klame a rozhodně dlouho netušíte, že to půjde takhle. Famózní konec, škarohlídi jistě namítnou, že odhadnutelný dávno dopředu, ale my diváci bez fantazie máme prostě často výhodu. Brrr, tohle už vidět nechci, svírá se žaludek. ()
Docela příjemná česká oddychovka, která by byla o fous lepší, kdyby byla o 20 minut kratší, takhle je to takový natahovaný. Celej film má vlastně docela správnou atmosféru, trojice ženských hereckých představitelek je i uvěřitelná. Zato Chmela s Révaiem tam jsou úplně zbyteční. Ve výsledku to ale tolik nevadí, Němá tajemství jsou filmem, kterej člověk uvidí jednou, docela si ho užije, ale za měsíc o něm nebude vědět. ()
Poslední čtvrthodinu sem prořval, takže z finále si moc kvůli solné cloně nepamatuju. Jinak jsou ale Němá tajemství ukázkovým rodinným dramatem promíchaným s kousky detektivky, u které se Vám bude tajit dech. To, že divák v polovině prokoukne pointu, filmu paradoxně přidává na prožitku, a nedivil bych se, kdyby to byl tvůrčí záměr. Máucta. [HBOmax] ()
Galerie (76)
Zajímavosti (4)
- Všichni hlavní herci se v rámci přípravy šli povídat a pobavit se s pacienty a terapeuty v rehabilitačním centru Ergo Aktiv, které se zabývá léčbou pacientů z afázií, což je nemoc, která má ve filmu velkou roli. (Donart Film)
- U výslechu lékař říká, že Martin (Marián Mitaš) bere již několik týdnů antixiolytika. Správně je ale slovo anxiolytika, tedy léky „proti úzkosti“. (mkali)
- Marián Mitaš podstoupil poměrně drastickou proměnu a musel výrazně zhubnout a oholit si hlavu. (Donart Film)
Reklama