Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Snímek vypráví příběh z vězení propuštěného kriminálníka Maxe Demba, jenž se snaží znovu začlenit do společnosti, nalézt si normální práci a být poctivým občanem. Jenže není to tak jednoduché, jak by se mohlo zdát. Brzy je opět uvězněn a pod vlivem následujících událostí se vrací na cestu zločinu.
Americké kriminální drama bylo natočeno podle novely "No Beast So Fierce" skutečného zločince a vězně Edwarda Bunkera, který se rovněž podílel na scénáři a zahrál si ve filmu epizodní roli. (Vojcl)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (46)

Freemind 

všechny recenze uživatele

Víceméně banální storka natočená zcela zapomenutým režisérem. Opět to potvrzuje mou soukromou teorii o tom, že filmařská atmosféra USA v 70. letech dokázala přetavit guano ve zlato (poprvé mě to napadlo při sledování prvního "Rockyho"). Film nedosahuje kvalit premiantů tohoto trendu - Formana, Scorseseho nebo Hala Ashbyho - ale jak vidno, také "pomalejší" žáci vcelku úspěšně opisovali. Civilně podaný příběh a přirozeně načrtnuté, nebanální postavy, nenásilné vedení herců, klidná, ale nápaditá kamera, vyvážená hudební režie. Kdyby tenhle film vznikl o deset let později, byla by to černá karta Hoffmanovy filmografie. Takhle jde o příjemnou podívanou, která není upocená a přesto hezky odsejpá. Škoda banálního konce, jinak by to bylo za čtyři. ()

movie 

všechny recenze uživatele

Trochu jiný Hoffman ve filmu, který na mě už v dětsví působil dost důrazně. Vpodstatě psychologický obraz bývalého trestance Edwarda Bunkera, který se po propuštění z vazby snaží začít znovu, ale jinak než by se čekalo. O víc jak dvacet let později Bunker napsal scénář k vezeňskému snímku ANIMAL FACTORY (režíroval Steve Buscemi), který rovněž doporučuji! ()

Reklama

Aky 

všechny recenze uživatele

Tak trochu dva muži po americku. Na rozdíl od Francouzů, zde se hlavní postavě obtížněji fandí. Není to totiž bezchybný a vymydlený Alan Delon, ale v podání Dustina Hoffmana skutečný zločinec, u něhož lze pochopit motivace jeho kriminální kariéry, ale stěží se s jeho činy lze ztotožňovat. Nicméně sdělit to, že někomu se nedaří žít ani na svobodě ani v kriminále, přičemž však tato druhá možnost je přece jen přjatelnější, se povedlo dokonale. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Někde na pomezí dobově oblíbených sociálních (přičemž to nejslavnější spojené s Dustinem Hoffmanen je jistě Půlnoční kovboj) a klasických krimidramat (toto žánrové členění zhruba kopíruje první (lepší) a druhou (slabší) polovinu filmu) stojí snímek Ulu Grosbarda. Velmi civilně podaný portrét zločince, jehož hlavní devizou je především Dustin Hoffman, jeho herecký rejstřík byl věru neobvykle široký a právě takovýhle typ role, kde hraje postavu zcela mimo svou obvyklou škatulku, nejlépe odhalí jeho nesporný herecký talent... ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Hroznej film, jehož druhou půlku jsem víceméně přetrpěl. Začátek dobrej, ale když Max za to znovu vezme, vobracela se mi kudla v kapse. Jestli tím spouštěčem bylo poněkud neomalené chování dozorujícího kurátora, o tom váhat nemusíte, v závěru je jasné, že Dustin hrál totálního magora. Theresa Russell moc pěkná a její postavy mi bylo hodně líto. Poctivá sedmdesátkovka ze Západu, jen poněkud jiná, a s antihrdinou. ()

Galerie (22)

Zajímavosti (7)

  • Zájem Hoffmana o zfilmování předlohy ho vedl k tomu, že navštívil jejího autora Edwarda Bunkera, toho času opět ve věznici. Díky nadšení známého herce do Bunkerova díla a skvělým kritikám jeho knihy byl Edward Bunker propuštěn výjimečně dříve. (Othello)
  • Edward Bunker napsal předlohu k tomuto filmu poté, co se vrátil z vězení, kde seděl za ozbrojenou loupež. (Othello)
  • Původně režíroval film sám Dustin Hoffman, ale po několika dnech to vzdal a najal Ulu Grosbarda. (Othello)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno