Kamera:
Peter PetronioHudba:
Elmer BernsteinHrají:
Harold Ramis, Eugene Levy, John Candy, Joe Flaherty, Jackie Burroughs, Don Francks, Vlasta Vrana, August Schellenberg, Rodger Bumpass, Al Waxman, John Vernon (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Legendární kreslená sci-fi z přelomu sedmdesátých a osmdesátých let HEAVY METAL byla ispirována stejnojmenným mezinárodním časopisem. HEAVY METAL vtahuje diváka do jedinečného světa zábavy, ve kterém se spolu snoubí film, hudba a výtvarné umění. (oficiální text distributora)
Videa (1)
Recenze (171)
Kombinace hard rocku,povedené animace a mixu sfi-ci a fantasy je ideální pokud milujete Barbara Conana a posloucháte např. Slayer. Tímto jsem se dostal do této skupiny lidí, které hudební doprovod bavil stejně jako film samotný. Brutální a sexy dohromady. Viděno na festivalu Brutal Assault. ()
První delší příběh, tedy přepálený neonoir Harry Canyon, baví, překvapuje a velice rychle vtahuje. Jenže když náhle skončí, spustí se lavina nejen nečekaných, ale v první řadě nudných až podivných segmentů na úrovni pubertálních skečů s humorem na první dobrou. Až finální Taarna, inspirovaná vším možným včetně mého oblíbeného Johna Cartera, je najednou klidná, ve fantasy tématech se vyžívající a místy téměř filozofická. Věřím, že spoustě diváků celý koncept trochu shodila, pro mě celý film zachránila. Zmiňované segmenty si zaslouží z osmdesátek vyskočit i do dnešní doby, o zbytku už ale nechci nikdy slyšet. ()
Od první chvíle je patrné, že se autoři tohoto filmu značně inspirovali Kubrickovou Vesmírnou odyseou. Nefiguruje tu sice záhadný kvádr, ale zato smrtpřinášející koule. Dějová linie je rozdrobená na kratší epizody z různých časových pásem. Ve zvukové kulise je kombinována symfonická hudba s úryvky rockových písní. Celý film je propletený násilím a drastickými scénami s roztrhanými těly. Všechny ženy jsou velmi stroze oděné a nebrání se sexu. Jediné co tu snad chybí je pár pytlů tvrdých drog a několik kbelíků alkoholu. ()
Já nevím. Asi mi to jen nesedlo, ale... já to asi nepobral. První povídka přitom paráda, ale zdálo se mi, že to jde hodně dolů. Začal jsem se ztrácet, ani ne v ději ale ve smyslu... animce luxus, surovost a tvrdost v naprostém pořádku, už dlouho jsem něco takového nezachytil. Ale prostě, jak mě prvních pár minut chytlo, až moc brzy mě to pustilo... ()
Spočiatku ma to bavilo, no postupom času ma to prestalo baviť a nejako som to už dopozeral. Najprv sa film uberal vtipným smerom, neskôr cez podivné sci-fi a nakoniec nudnou výpravou za neviem čím (nemyslím si, že to čo sa tam odohralo dáva dvakrát zmysel), čo pre mňa bolo síce na jednu stranu nezáživné, na druhú to držala celkom pekná Taarna, na ktorú sa mi pozeralo celkom dobre. S animáciou problém nemám a minimálne prvá a posledná časť sa mi páčila, takže som dá sa povedať spokojný. ()
Galerie (65)
Photo © Columbia Pictures
Zajímavosti (17)
- Soundtrack byl v roce 1981 vydán pouze na LP deskách. Z právních důvodů některých autorských práv bylo CD vydáno až v roce 1995. Obsahovalo však již jen dvanáct písní místo šestnácti. (Terva)
- Některé dějové linie ve filmu jsou dle originálu. Klíčové příběhy jako „Harry Canyon“, „Captain Sternn“ a „Den“ pocházejí z časopisů, ale závěrečná sekvence „Taarna“ byla zcela nově napsaná. Samotný časopis „Heavy Metal“ pochází z francouzské komiksové antologie „Metal Hurlant“. (griph)
- V povídce „Grimaldi“ (5. minuta) můžeme na stěně spatřit stylizovaný obraz „Slunečnice“ od Vincenta Van Gogha. (Petsuchos)
Reklama