Režie:
Michel HazanaviciusKamera:
Jonathan RicquebourgHudba:
Alexandre DesplatHrají:
Romain Duris, Bérénice Bejo, Grégory Gadebois, Finnegan Oldfield, Matilda Anna Ingrid Lutz, Lionel Cecilio, Raphaël Quenard, Luàna Bajrami (více)VOD (1)
Obsahy(2)
V opuštěné budově se rozpadá natáčení nízkorozpočtového zombie hororu. Protivný režisér svým nepříjemným chováním tlačí herce a štáb na pokraj sil, když odhalí svůj plán, jak vnést do projektu energii a vzrušení: oživit skutečnou, prastarou zombie kletbu. Ve zběsilém jednorázovém záběru, kde létají části těl a tekutiny, bojují herci s nemrtvými a se svým režisérem o život, až film dospěje k šokujícímu závěru a začnou běžet titulky... je to ale celý příběh? Oscarový scenárista a režisér Michel Hazanavicius předkládá jeden z nejinovativnějších, nejradostnějších a nejzábavnějších milostných dopisů filmu a filmařině, jaký kdy uvidíte. (Film Europe)
(více)Videa (2)
Recenze (46)
Americká noc podle Michela Hazanaviciuse kombinovaná s poctou pokleslým zombie katastrofám ideálně italské školy. To vše ovšem původem z Japonska, doslova. První půlhodina je naprosto brilantní nápodoba velmi špatného filmu se spoustou zoufale divných scén, absurdních dialogů ("Ça va?" - "Ça va. Et vu?" - "Ça va.") a nečekané "pointy". A druhá je polovina je vtipné vysvětlení, jak se k danému cíli dostat. Herci se baví, prostředí je dostatečně "levné" a celek svižně odsype do cíle. ()
„CHYSTÁME SE NATOČIT TEN NEJHORŠÍ FILM VŠECH DOB“… Tak tohle mě dostalo! Z kraviny, která vypadá jako nejstrašlivější béčko všech dob, se vyklube originální „pravda“ o filmařině. Jako když ti neslavní kouzelníci odhalujou kouzelnický triky těch slavnejch. V podstatě nevím, co všechno tím chtěli říct, ale řekli to pěkně! /// -------------- POD ČAROU: ------------------------------------------------ 1.) Jedná se o remake japonskýho filmu z roku 2017 „Kamera o tomeru na!“. 2.) Film v roce 2022 zahajoval filmový festival v Cannes. 3.) Thx za titule „num71“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ** AKCE * NAPĚTÍ * ()
Prvá polovička, v ktorej sledujeme amatérsky found footage horor v real time s absolútne wtf dialógmi o ničom a postavami ktoré sa oslovujú z (dovtedy) neznámeho dôvodu japonskými menami je na nevydržanie. Druhá polovica, ktorá ukazuje čo všetko sprevádzalo a ako prebiehalo samotné natáčanie filmu, ktorý sme v prvej polovici sledovali, je omnoho zaujímavejšia, miestami vtipná a záverom z nej srší i láska k filmu ako remeslu, fenoménu a tomu prečo ho máme tak radi. Cesta k tomu je však veľmi, veľmi tŕnistá a zdĺhavá, takže keď už k tomu konečne došlo, bol som priveľmi otrávený a uvedené mi bolo slabou náplasťou na boľavú prvú polovicu. 2* a asi už nikdy viac, červená farba a vysoké hodnotenie si myslím, že pôjde veľmi rýchlo dole, keď sa k filmu dostane mainstream a náhodní diváci a nie len 170 ľudí, ktorí sú fanúšikmi režiséra. 40-45% ()
Pokladám sa za diváka nanajvýš tolerantného voči akejkoľvek blbosti a dávam šancu filmom i nemálo podpriemerným, častokrát idem tiež proti prúdu hodnoteniam, no tentokrát som film po polhodine takmer vypol, čo sa mi nestalo ani nepamätám. Našťastie som z úcty k tvorcom dal tomu šancu a v druhej polovici sa tento bizár rozbehol veľmi slušne. Je naozaj potrebné počkať si na druhú polovicu, kedy bude divák vidieť film z inej perspektívy. Prvá polovica je ukrutne nudná a ničnehovoriaca sračka, ale palec hore za odvahu vôbec niečo také natočiť. Mohlo to byť oveľa údernejšie a originálnejšie. 50%. ()
Tohle se fakt těžko hodnotí, neboť pokud neprotrpíte první třetinu filmu, která je příšerná, tak byste se nedočkali luxusní zábavy v poslední třetině. Takže vývoj emocí: WTF? - Tak tohle fakt nejde, myslí to vážně...? - To je hovadina, přetáčím. - AHA! No tyvole :-DDD To je prča :-D První část: 1 🌟 Druhá část: 🅾️ Třetí část: 4 🌟🌟🌟🌟 ()
Galerie (28)
Zajímavosti (5)
- Japonská herečka Yoshiko Takehara je jedinou, ktorá sa objavila aj v pôvodnom filme Naneživo (2017). (Arsenal83)
- Natáčalo sa od 19. apríla 2021 šesť týždňov v Île-de-France. Ako kulisa slúžila dostihová dráha Évry. (Arsenal83)
- Premiéra filmu mala byť v v januári 2022 na festivale Sundance, ale kvôli pandémii Covid-19 sa festival zmenil na virtuálnu edíciu a premietanie filmu na mieste bolo zrušené. Nakoniec sa predstavil mimo súťaže na otvorení filmového festivalu v Cannes v roku 2022. (Arsenal83)
Reklama