Reklama

Reklama

Epizody(10)

Obsahy(1)

Střelecký útok na brněnské střední škole dramaticky mění životy několika mladých lidí... První hraný seriál, který byl natočen pro web České televize, vypráví o hledání hranic v bolestném světě dospívání a manipulativních sociálních sítích. V deseti epizodách líčí, jak nezdařený střelecký útok navždy ovlivní životy několika studentů jedné brněnské střední školy. Co všechno změní v kolektivu, kde dosud krutá pravidla určovali kluci z florbalového mužstva a jejich obdivovatelky – dívčí parta, která sama sebe nazývá Bitchez? Dívčími hrdinkami vyprávění, které střídá perspektivy postav, jsou aktivistická Mája, jež se díky živému streamu o střeleckém útoku mění z outsiderky ve školní hvězdu, a její spolužačka Nessa, jejíž vysoký sociální kredit naopak utrpí vinou jejího nevlastního bratra – dlouhodobě šikanovaného Tondy. Z klukovských hrdinů je největší pozornost věnována traumatizovanému Lukymu, jehož bezpečný svět rozvrátí problémy s vlastní sexuální identitou, a jeho dlouholetému kamarádovi Pavlovi, jenž se po útoku stává ve florbalovém týmu přirozenou autoritou... TBH se obrací k teenagerům a jejich rodičům s citlivými tématy šikany a definování vlastní sexuální identity. Vyprávění sleduje události z různých pohledů hlavních hrdinů po dobu jednoho měsíce po střeleckém útoku. Vrací se ovšem i do doby před útokem, aby postupně vysledovalo příčiny dramatických změn v jejich životech. Postavy bezradných a manipulativních dospělých jsou záměrně ponechány stranou a do vyprávění zasahují jen okrajově. Teenagerovská optika totiž zrcadlí i selhání dospělých autorit, na které se mladiství hrdinové nemohou se svými problémy a pocity obrátit... Tvůrci přisoudili velkou roli sociálním sítím a moderním technologiím. Bez nich by byl věrohodný obraz současné generace náctiletých neúplný. Řadu informací divák získává prostřednictvím streamů a chatových konverzací. Hrdinové tráví – jako většina jejich vrstevníků – čas s mobilem v ruce. Virtuální svět je pro ně únikem anebo představuje prostředek přepjaté seberealizace. Název využívá zkratky TBH, která i v českém online slangu zastupuje frázi „to be honest“ – „upřímně“. Používá se však často právě naopak: ve chvíli, kdy chce mluvčí zamaskovat lež či upravit pravdu. V souladu s tím nesou ironické názvy i jednotlivé díly. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (68)

Tosim 

všechny recenze uživatele

Původně jsem to nechtěl hrotit, ale když jsem si přečetl, že seriál byl vytvořen ve spolupráci s mladými a je inspirován i některými jejich skutečnými příběhy a naproti tomu zde někteří píšou, že je znají z aplikací a kdo dřív vyfakuje nějaký krindžfest, nepřestávám se divit. Nejlepší je totiž děti mít, nebo se aspoň pohybovat v jejich společnosti. Směju se spíš tomu, jak si někdo od zeleného stolu myslí, že některá skupina lidí kompletně něco odmítne, že v ní nejsou třeba různé názorové proudy. Prostě zajímavé uvažování, fakt. ()

Garson odpad!

všechny recenze uživatele

Ten kdo napsal scénář k TBH tak ten si dal asi něco co obsahovalo THC.Pustil jsem si všech 10 dílů za sebou, vždyť to před pár dny ta neznámá režisérka v České televizi tak vychvalovala,říkal jsem si.Osudy několika školních tragédů se ve všech dílech protínají a nejvíce tu "září" Tonda,Mája,Nessa,Lukáš a Pavel.Tonda si naběhne sám když masturbuje ve florbalové šatně a spoluhráči ho natočí na video.Toníka nenapadne nic jiného než si vzít atrapu pistole a jít z pomsty vystřílet školu.Plán se zvrtne když jeden žák vyskočí z okna a skončí na vozíku a Tonda tak už není nikdy oblíbený,ale to on ani nikdy nebyl.Nejdebilnější postavou je tmavovlasá Mája,která mě děsně štvala s tím svým genderovým slovníkem kterému jsem nerozuměl a ani jsem rozumět nechtěl,děsně otravná holka něco jako Andrea ze seriálu Beverly Hills 90210.Další kontroverzní,ale vyrovnanější postavou je Nessa,nevlastní sestra Tondy,která chvíli chodí s Lukášem než se Lukáš zamiluje do Pavla,ano čtete správně,kolem vztahu Lukáše a Pavla se točí celý 6.a 7.díl a až do konce seriálu ta přiteplená atmosféra nezmizí,nekoukalo se mi na to jako heterosexuálovi zrovna nejlíp.Občas mi to připadalo,že při rozmluvách florbalistů v šatně chce někdo kopírovat seriál Okresní přebor,ale bohudík seriál s Vetchým je této postmoderní slátanině na míle vzdálený.Odpad si tento "moderní" seriál TBH zaslouží za herectví,hlavně za dialogy,no prostě za všechno. ()

Reklama

Flexaret 

všechny recenze uživatele

Nápad jistě dobrý! . .  . Výsledky nebyly dobré. . .  Základem všeho je vytvoření funkčního fikčního světa, který dokáže s tolika tématy na krátkém prostoru pracovat. Tady se nacházíme ve fikčním světě zvláštní fan fikce pošilhávající po svých zahraničních vzorech (Skins/Euphoria), kterou ale psal někdo kdo záměrně či snad nezáměrně ignoruje české realie. Cliffhangery uzavírající každou epizodu jsou v následujícím dílu vždy vyřešeny tak lehce, až je to na hranici parodie. Možná by bylo lepší eliminovat přehršel témat či nejdřív natočit pilotní díl, zjistit jak to celé funguje, a pak jít cestou delších 20/45min epizod. Kombinací velkého množství témat a příliš utáhnuté stopáže vzniká prapodivná křeč, která působí jako pohled někoho kdo už nebyl na střední škole velmi, velmi dlouho . . . P. S. Znepokojivý je poslední záběr na "střelce," který možná uvažuje o repete. Nebo je to moje overinterpretace? ()

Disk 

všechny recenze uživatele

Naprosto výjimečný projekt, který lze doporučit divákům a divačkám i mimo Česko, případně Slovensko. Jakkoli jsou jednotlivé epizody poměrně krátké a tudíž je lze sledovat kontinuálně jako celovečerní film, neznamená to, že ona podívaná je o něco snažší, spíš naopak. Režisérka a showrunnerka Lucia Kajánková (mj. bývalá programová ředitelka festivalu Mezipatra) zvolila téma, které je běžnější - bohužel - ve Spojených státech, konkrétně střelecké útoky na školách. Seriál je ale především velmi vydařeným pokusem o vhled do duší současné mladé generace mileniálů, kteří se musejí potýkají s náročnými situacemi jako (kyber)šikana, coming out, vztajové problémy atd. To vše navíc v současné době, která je dobou sociálních sítí a de facto ztráty soukromí. Režisérka pracuje s nelineárním vyprávěním, které postupně vytváří skládačku a my se postupně dovídáme o hlavních hrdinech a hrdinkách. Silné atmosférické dílo umocněné přesvědčivými výkony neokoukaných mladých lidí a přesně mířeným soundtrackem. Casting tedy oceňuji asi nejvíce, i díky použitému jazyku je TBH autentickým dílem, kde lze aktérům a aktérkám jejich postoje věřit, i když s nimi nemusíte automaticky souhlasit. A krásný nepatetický konec plný naděje. ()

VojtaMarek00 

všechny recenze uživatele

Trocha překvapivě dobře zpracovaného SKAMu počesku. Dopadnout to mohlo všelijak, zejména nekoukatelným cringe festem, který jsem i já osobně smířeně očekával. A hele, ono vůbec! Ono je to dokonce docela dobrý! Respekt ČT za to, že do něčeho takovýho vůbec šla. To by byla sama o sobě skvělá zpráva - i v případě, že by to bylo nekoukatelný. A ono je to ještě k tomu velmi solidní dvou-a-půl hvězda. Mám radost. ()

Galerie (31)

Reklama

Reklama