Režie:
Gregory HoblitScénář:
Toby EmmerichKamera:
Alar KiviloHudba:
Michael KamenHrají:
Dennis Quaid, James Caviezel, Shawn Doyle, Elizabeth Mitchell, Andre Braugher, Noah Emmerich, Melissa Errico, Jordan Bridges, Peter MacNeill, Michael Cera (více)Obsahy(1)
Díky atmosférickým anomáliím se policista John náhodou spojí starou vysílačkou s otcem, hasičem Frankem, který vysílá ze stejného přístroje, ovšem před třiceti lety. Varuje ho před chybou, která ho bude při zásahu v hořícím skladišti stát život, a Frank díky tomu přežije. Zásah do minulosti však má nečekaně vážné následky. Vrah zdravotních sester Nightingale totiž místo původních tří zavraždí sedm dalších, mimo jiné i Johnovu matku Lindu. Teď musí John s otcem zjistit, co se jeho přežitím změnilo, a pak rychle jednat, pokud chtějí Lindu zachránit a vraha zastavit. Frank v roce 1969 i John o tři desítky let později. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (585)
Velmi zajímavý námět bohužel kazí velká předvídatelnost děje, tak trochu moc americký závěr (a nejen on) a hlavně mám pocit, že některé věci logicky hodně kolísají a že by prostě ani teoreticky nemohly fungovat (tím nemyslím samotnou komunikaci minulost-budoucnost pomocí vysílačky, ale spíš to, jakým způsobem se projevují změny minulosti v budoucnosti). Mimo tyhle výtky šlo ale o celkem koukatelný a zábavný film, na který jsem se šla dívat s mírnou skepsí a docela mě potěšil, takže 70%. ()
Vzhledem k tomu, že Caviezel s Qauidem patří do totálního podpalubí mých oblíbených herců (jejich společný film jsem si vždycky představoval jako nesnesitelnou onanii á ala Policajtka s dvojicí necharismatických loserů), jsem s Frekvencí nadmíru spokojen. Originální a náramně vychytaný scénář táhne celý film, takže ani tohle duo usmrkanců ani Hoblitova nejistá režie nemají šanci něco výrazně zkazit. Příjemné pokoukání. ()
Gregory Hoblit je inteligentný komerčný režisér, ktorý má niečo ako vlastný autorský prístup. Nie je zrovna výrazný, ale znalci jeho diela určite vedia, o čom hovorím. Frekfencia je asi vrcholom jeho tvorby. Mainstreamový produkt, ktorý má prepracovaný scenár, akceptovateľné časové paradoxy a s mierou zvládnutý patetický záver, ktorý neruší a nezkazí dojem s napínavej zábavy predchádzajúcich takmer dvoch hodín. Páči sa mi, že postavy berú to, čo sa deje ako fakt a nepozeráme sa prvú hodinu na ťukanie si do čiel všetkých postáv, kým pochopia, že sa jedná o skutočnosť. ()
Dobrý starosvetský rodinný time travel film s detektívnou podzápletkou. Úplne to dýcha atmosférou starej Ameriky, že mi bolo ľúto, že sa súčasná dejová línia neodohráva v 50tych rokoch ale v súčasnosti. Časové paradoxy a vysporiadanie sa s nimi sú úplne pritiahnuté za vlasy, no toto je ultra light sci-fi, takže som ochotný tomu odpustiť ledačo. ()
Film, ktorý všetkú svoju silu ťaží zo svojho scenára, scenára, ktorý nemá chybu, a je tak originálny, že bol z časti určite predlohou svetovoúspešného filmu Butterfly Effect. Dej rozvýjajúce funkcie sú úplne podobné – zmena v minulosti stále prinesnie niečo iné do budúcnosti. Pre mňa vzácny klenot, ktorého štruktúra by sa mohla využívať častejšie. Určite by ma to nezačalo nudniť. ()
Galerie (40)
Zajímavosti (20)
- Cameo: Brian Greene (odborný konzultant filmu) si zahraje sám sebe při rozhovoru s Dickem Cavettem. (HellFire)
- V sekvencii z roku 1969 je záber na Manhattan, v ktorom je vidno Svetové obchodné centrum. To však nebolo hotové v roku 1969. (megajalec)
- V úvode filmu (v roku 1969) je možné zhliadnuť dvojalbum "Elvis Presley in Concert", ktorý bol vydaný v roku 1977. (megajalec)
Reklama