Režie:
Gregory HoblitScénář:
Toby EmmerichKamera:
Alar KiviloHudba:
Michael KamenHrají:
Dennis Quaid, James Caviezel, Shawn Doyle, Elizabeth Mitchell, Andre Braugher, Noah Emmerich, Melissa Errico, Jordan Bridges, Peter MacNeill, Michael Cera (více)Obsahy(1)
Díky atmosférickým anomáliím se policista John náhodou spojí starou vysílačkou s otcem, hasičem Frankem, který vysílá ze stejného přístroje, ovšem před třiceti lety. Varuje ho před chybou, která ho bude při zásahu v hořícím skladišti stát život, a Frank díky tomu přežije. Zásah do minulosti však má nečekaně vážné následky. Vrah zdravotních sester Nightingale totiž místo původních tří zavraždí sedm dalších, mimo jiné i Johnovu matku Lindu. Teď musí John s otcem zjistit, co se jeho přežitím změnilo, a pak rychle jednat, pokud chtějí Lindu zachránit a vraha zastavit. Frank v roce 1969 i John o tři desítky let později. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (586)
Vybroušená scénáristická prácička, která má jedinou slabinu - násilně konvenční happyend, který do nastoleného schématu, který jede celou dobu na ostří nože a kde jsou postavy neustále smrtelně ohrožovány, zapadá tím patetickým americkým způsobem, který prezentuje potřebu studií dodat masovému publiku snímek se zakončením a pointou, jež představují jistotu a automatickou přízeň. A to je bohužel příliš velká konfrontace se zbytkem příběhu, který naopak prezentuje chytlavou, nepředvídatelnou a inteligentní hru s diváckým očekáváním a zvládá si sympaticky uchovat svou specifickou a temnou řemeslnou tvář. Přesto nečekaný hit, bez hereckých hvězd či výrazné pověsti daleko více vzrušující a nápaditý než celá řada drahých žánrových konkurentů.. 85% ()
Není třeba génia na to, aby poznal, že Frekvence nebude zrovna věděcky akurátní film, nicméně rozebírání časových paradoxů zde není na místě. Frekvence je v prvé řadě rodinný film, řekl bych, že patří přímo mezi nejlepší filmy o vztahu otec-syn. Emoce z filmu číší, aniž by to vyvolávalo dávivý reflex a množství cukru překračuje hranici snesitelnosti jen v několika málo momentech. Sci-fi zápletka a atmosféra thrilleru se pak postarají o všestranný, multižánrový zážitek... Nejvíce však musím pochválit režii. Gregory Hoblit je skutečně skvělý režisér! Umí vybudovat dramatický oblouk, udržet napětí a hlavně perfektně používá kameru. Nejde o žádné nápadné exhibice, ale právě o drobné detaily v záběrech i střihu, které z potenciálně tuctového filmu dělají prvotřídní zážitek. Škoda, že tento podceňovaný a talentovaný režisér nenarazil po Prvotním strachu na více kvalitních scénářů. 8/10 ()
Velmi zajímavý námět bohužel kazí velká předvídatelnost děje, tak trochu moc americký závěr (a nejen on) a hlavně mám pocit, že některé věci logicky hodně kolísají a že by prostě ani teoreticky nemohly fungovat (tím nemyslím samotnou komunikaci minulost-budoucnost pomocí vysílačky, ale spíš to, jakým způsobem se projevují změny minulosti v budoucnosti). Mimo tyhle výtky šlo ale o celkem koukatelný a zábavný film, na který jsem se šla dívat s mírnou skepsí a docela mě potěšil, takže 70%. ()
"Minulost je zvláštní věc. Každý má ve skříni kostlivce, jen se neví, kdy vyskočí a kousne vás do zadku." Kdo by nechtěl změnit svou minulost? To by chtěl asi každej, ale jen John má vysílačku, tátu odhodlanýho znovu neumřít a baseball. Jistě, baseball. Bez něj by totiž nikdo nikomu nevěřil. A spojení táty s Náčelníkem by nezpůsobovalo vstávání chlupů na těle. Potom už se mi to ovlivňování minulosti až tak nepozdávalo, v neustálejch změnách přítomnosti jsem se ztrácel víc než John a tak jsem zahodil kritický myšlení a začal jsem si přát, aby to nějak slušně dopadlo. Dopadlo. A donutilo mě to zamyslet se nad moudrem Julie: "Stáří není špatný ... když se ho dožiješ." ()
Film je postavený především na silném příběhu a toto splnil na výbornou. Pomocí vysílačky se vracet do minulosti a tím ovlivnit životy svých blízkých. Perfektní vybalancování napětí, kdy už si myslíte, že tohle nemůže dobře dopadnout, ale nestane se tak a jeho postupné gradování až do samého konce, kdy už vše tušíte, ale je to tak dobře udělané, že i to vás nadchne. Já jsem žádnou chybu nenašel a jenom jsem se těšil, až jej dopadnou....80% ()
Galerie (40)
Zajímavosti (20)
- Původně se měl snímek natočit již v roce 1997, přičemž byl do role Franka Sullivana obsazen Sylvester Stallone. Během sporu o honorář však od projektu odstoupil. (Terva)
- Film bol natáčaný v New Yorku. (dyfur)
- Keď hasiči idú k požiaru, na helmách majú svetlá. Tie sa však v tom čase nepoužívali. (megajalec)
Reklama