Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film vypráví příběh otroka, který musí uprchnout před pronásledovateli přes nebezpečnou louisianskou zátoku, aby se přidal k armádě Unie, což je jeho jediná šance na svobodu. (TommyZR)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (76)

T2 

všechny recenze uživatele

║Rozpočet $120miliónov║ Antoine Fuqua si zobral až pri veliké sústo.  Určite sa videl v polohe útoku na oscara pri danom otrokárskom námete a aj vízie prevedenia ale ale ... nooo toto teda až tak dokonale nevyšlo. Herca Willa Smitha si vybrak ako tutovku ale mne osobne sa do danej úlohy až tak nehodil a to je popritom herec na dramatické počiny priam dokonalý. Tu to proste nejak nefunguje v žiadnom ohľade tak ako by malo, je to len slušný priemer nič viac. /50%/ ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Asi tu leckoho překvapím, ale mně se to líbilo i když to zavánělo kalkulem. Kdo mne zná osobně, nebo čte mé komenty, ví jak děsně mně prudí import černochů do čehokoliv protože je to teď taková rasově vyvážená doba. No kéž by byla rasově vyvážená, ona je spíše nevyvážená!  Nejsem rasista, nemám problém s mnikým jiné batvy pleti, je to pro mne pochopitelně stejný člověk jako jsem já sám. Znám historii, vím co se dělo s obyvateli nejen Afriky,  kým,  jak a kdy byli využíváni a zneužíváni. Je dobře, že se o takových tématech mluví, ale nesmí se to přehánět. Protože nikoho nebaví donekonečna poslouchat výčitky za něco, za co sám nemůže, co neovlivní a co možná dělali jeho předci před 150 lety... Může to pak mít opačné účinky a tam kde nebyla se může vzedmout od pochopení a dodatečných omluv za předky až vlna náhlé nevraživosti. Navíc by dnešní vzdělaný člověk měl tehdejší dobu nahlížet rozumně tehdejší optikou a né dnešní, čímž nikterak neomlouvám tehdejší zvěrstva na jakémkoliv etniku. Vrcholem jsou pak ryze české reklamy kde řítolezečtí výrobci produktů mají v požadavcích aby v reklamě na Pribiňáčka si pochutnával nadšený černoušek, nebo aby čokoládová tyčinka Kofila změnila nádherný historický obal s mouřenínem na jakési modré cosi zřejmě z planety Pandora. Hnus! A  Kofilu si pro to ze zásady už nekupuji!  Tahle ultrakorektnost a připosranost mi šíleně vadí. Nelze si nevšimnout nárustu filmů s rasovou tématikou, kde jsou většinou ti s jinou barvou kůže hrdinové, zatímco běloši jsou ti hnusní hajzlové. (Nejinak tomu bylo v tomto filmu tak krásně znázorněno u oběda modlící se holčičkou najendou až hystericky volající - uprchlík!).  Někde to je jen přitažené za vlasy, jindy se v těch filmech vyloženě lže jako třeba v mnou naposled viděné Válečnici. Jsem si jist, že za špatným hodnocením tohoto filmu je právě ona přesycenost divákova touto tématikou. A po hříchu to pak zdá se schytává film, který si dle mého názoru takové hodnocení nezaslouží. Osvobození je jednak skvělým survival snímkem, filmem odsuzujícím příšerné zacházení s lidskými bytostmi a také výborně natočený válečný film. Will Smith si tu střihl roli uprchlého otroka, který prchá bažinami Louisisany do Baton Rouge, kde prý otroci dostávají výnosem prezidenta Lincolna svobodu. Po stopě mu jde lovec hlav se dvěma pomocníky a smečkou krvelačných psů. V úvodu filmu můžeme viděl celkem věrně předvedené zacházení s otroky a leckde to bylo ještě horší. Pro plantážníky či farmáře byli černí otroci jen majetek. Něco jako kýbl nebo hrábě. Velmi vyjímečně se k nim někdo někde choval jako k lidem. Rodiny byly trhány od sebe mnohdy už při nákupu (pokud rodina přežila cestu přes moře), ženy znovu provdávány, mít děti bylo většinou zakázáno a za neuposlechnutí rozkazů, nesplnění určených limitů např. ve sběru bavlny nebo za útěky byly mnohdy drakonické tresty. To vše za šílených životních podmínek. Je tedy logické, že mnoho otroků využilo příležitostí a pokušelo se zachránit útěkem i při vědomí, že dopadení bude horší než smrt. Za občanské války pak byla možnost dostat se k Seveřanům, kde se na ně pohlíželo už jako na lidi. A o tom útěku je druhá část filmu. Zdrhat močály s hejny moskytů a aligátorů musel bejt hodně drsnej podnik... Navíc se stopařem v patách. Tam mi vadilo, že přes rozlehlost bažin stopař vždycky z pevného břehu někde našel kapičku krve, ochutnal ji a hned věděl jak a kam dál.. To jistě... V armádě Unie bylo dle mého názoru také nějak moc černo až by jeden řekl, že tam snad sloužili jen uprchlí otroci... Což je samozřejmě blbost. Nevím proč, ale většina filmu je hozena do šedivého filtru. Asi aby to působilo dobově či co... Je to škoda, rád bych to celé viděl v barvě, i ty bažiny plné bílých volavek... Nevím jaké měli tvůrci ambice, či koho všeho chtěli oslovit. Jak jsem psal v úvodu, řada věcí počínaje BLM , klekáním a dalšíma nesmyslama mi šíleně štvala a štve. Cpaní různobarevných herců všude a do všeho jen dle rasových kvót a né dle potřeb scénáře či dokonce umění hrát, to je úplně špatně.  A to nemluvím o tom, že tu máme perly jako Anne Boleyn, kde původně nádhernou Angličanku s alabastrovou pletí do níž se zbláznil anglický král, hraje černoška  Jodie Turner-Smith. Přesto všechno se mi tenhle film velmi líbil a je dobře, že znázorňuje reltivně nedávnou historii Spojených států. Je smutné, že Amerika si pro své černošské obyvatele sáhne vždy, když je nějaká válka. Ti pak motivovaní ukázat bilým, že jsou stejně schopní, poháněni navíc příslibem větších práv a svobody mnohdy předvedli neskutečné výkony a oběti. Ať už šlo o občanskou válku, první světovou, druhou světovou atd... Amerika pak často zase ráda zapomíná, což není dobře. Takže je fajn, že vznikají takovéto filmy. Otázkou je ale ta rovnováha ... Dávám za 4 kousky pláství s medem. * * * * () (méně) (více)

Reklama

verbal 

všechny recenze uživatele

Další patetický negrodus zpod bitche otrokáře, poháněný Bohem a BLM, v němž Wilík prokázal, že zotročené mouřeníny opravdu hrát neumí, tudíž se celou hrací dobu tvářil, jako by mu hnisala anální píštěl a mluvil jako parodie na Černého pantera s aftami a logopedickou vadou. No ještě štěstí, že je to CELÉ podle té skutečné události, že někdo v roce 1863 SKUTEČNĚ vyfotil náhodného zbitchovaného černocha. Pravdivé a historicky naprosto akurátní bylo samozřejmě i to, že ve filmu cca padesátiletý Wilík prohlásil, že se narodil na Haiti. Vezmeme-li tedy v úvahu jeho věk, fuckt, že Haiti vyhlásilo samostatnou negrorepubliku a zrušilo otroctví v roce 1804, a dobu děje, tedy rock 1862 / 1863, dojdou i mongoloidní historik spolu s retardovaným matematikem k nevyvratitelnému vědeckému závěru, že se film účelově snaží dělat z diváka co? A modří už vědí, rudí ne. Ano, správně, KOKOTA! Ale možná, že tomu emancipantovi kapku křivdím, a on si do té Lujzyjány skáknul dobrovolně, protože to byl kariérní otrok a dost ho to bavilo, nebo tak … Ale abych jen neprcal, docela se mi líbil vizuál a Benjamín jako učebnicově úchylně sadistický otrokář. Kdyby to místo zkurvených rasistů natočili pokrokoví ctitelé té tolik nádherné neprivilegizující diverzity a inkluze a Wilíkovu roli hrál například Matt Démon, určitě bych ještě jeden krvavý puchýř na záda ubohého zmučeného otroka přidal. Každopádně si myslím, že po tomhle herním fiasku Wilík tentokrát dozajista nedostane příležitost proplesknout v přímém přenosu nějakého dalšího negra, který by zase zcela objektivně prohlásil, že je jeho manželka plešatá piča. ()

Lacike 

všechny recenze uživatele

Hodinu a pol to vyzerá ako kopírka Revenanta zasadená do čias, keď si to kvôli otrokom sever natvrdo rozdával s juhom. Will Smith sa so smiešnym prízvukom plazí tou najhnusnejšou bažinou za slobodou a pritom mu ide po krku ukážkový rasista Ben Foster. Ale Will nie je Leo, Ben nie je Tom a hlavne Antoine Fuqua nie je Alejandro González Iñárritu. Takže sa to na syrovosť Revenanta absolútne nechytá. Téma otroctva to tiež nespasí. Tá už bola spracovaná miliónkrát a lepšie. A Emancipation nič nové neprináša. Predčasné a náhle zúčtovanie s Benom strašne sklame. Finálna bodka s veľkou vojnovou vravou pôsobí síce poctivo analógovo, ale aj aj ju rovnako ako celý film kazia hnusné čierno-bielo-sivé farby. Celý film vyzerá tak odporne, že bolo utrpením ho sledovať. Za toto by Will rozhodne ďalšieho Oscara nezískal aj keby minule nechytil amok. Takže výsledkom je zbytočný a nudný film. 4/10. ()

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele

Fuqua je akční rutinér, který se tentokrát pustil do pro něj neprobádaných vod a výsledek není úplně špatný, ovšem vyloženě dobrý také není. Smith by evidentně rád odčinil svojí fackovanou a zaútočil místo toho na další ocenění a věřím, že to vzhledem k příběhu nějaká porota vyslyší, ovšem divák bude z příběhu otroka běžícího za svobodou chvílemi spíš otrávený. Nijak nerozporuji, že jde o silný příběh ale v poslední době bylo podobných tolik (byť ne přímo o otrocích/otroctví) že nakonec celkem snadno zapadne a za pár týdnu o něm už nebude nikdo vědět. Možná kdyby se ubralo na stopáží a všudypřítomném patosu, mohlo to být trošku lepší, jenže bohužel není a pokud se budu chtít podívat na film o tom jaké je otroctví svinstvo a jak to měl černých muž těžké, raději sáhnu po Dvanácti letech v řetězech...60% ()

Galerie (237)

Zajímavosti (7)

  • Film je inšpirovaný fotografiou "zbičovaného Petra" z roku 1863, ktorá už v tom čase spôsobila kontroverzné reakcie. (Arsenal83)
  • "Toto nie je ďalší film o otroctve. Toto je film o slobode," povedal o filme Will Smith. "Myslím si, že je to príbeh, ktorý všetci potrebujeme vidieť, počuť a ​​cítiť." (Arsenal83)
  • Natáčanie prebiehalo v Louisiane medzi júlom a augustom 2021. Na čas muselo byť pre pozitívne testy na covid prerušené. (Arsenal83)

Související novinky

Denzel Washington přejde Alpy jako Hannibal

Denzel Washington přejde Alpy jako Hannibal

14.11.2023

Stávky skončily, studia nelení a mohou tak vesele oznamovat nové projekty, na nichž se znovu rozjíždí práce. Nejinak je tomu u Netflixu, který se nikdy nebál drahých ambiciózních fláků, a proto teď… (více)

Will Smith se po roce vrátí před kameru

Will Smith se po roce vrátí před kameru

12.03.2023

Je to rok od posledních Oscarů, které nevstoupily do historie tím, jaký snímek vyhrál nejlepší film (pokud si na to vůbec někdo vzpomene), ale tím, jak herec Will Smith vystoupil na pódium, aby… (více)

Fuqua natočí film o Michaelu Jacksonovi

Fuqua natočí film o Michaelu Jacksonovi

19.01.2023

Režisér Antoine Fuqua (Training Day, Equalizer) zdá se našel novou zálibu v natáčení filmů podle skutečných událostí. Nejprve si to vyzkoušel v otrokářském dramatu Osvobození s Willem Smithem a teď… (více)

Za Teda Lassa si připlatíme

Za Teda Lassa si připlatíme

30.10.2022

Když se před třemi lety spustila streamovací služba Apple TV+, měla v nabídce pouhých pět titulů. Teď už jich jsou desítky a mnoho z nich sbírá prestižní ceny, od televizních Emmy po filmové Oscary.… (více)

Reklama

Reklama