Režie:
Rob SavageKamera:
Eli BornHudba:
Patrick JonssonHrají:
Sophie Thatcher, Chris Messina, David Dastmalchian, Marin Ireland, Vivien Lyra Blair, Madison Hu, LisaGay Hamilton, Shauna Rappold, Maddie Nichols, Han Soto (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Středoškolačka Sadie Harper a její mladší sestra Sawyer se vzpamatovávají z nedávné smrti své matky a od svého otce Willa, terapeuta, který se potýká s vlastní bolestí, se jim nedostává příliš podpory. Když se u nich doma nečekaně objeví zoufalý pacient hledající pomoc, zanechá za sebou děsivou nadpřirozenou bytost, která se přiživuje na rodinách a živí se utrpením svých obětí. (Falcon)
(více)Videa (5)
Recenze (208)
,,Přijde běloška, Asiatka, černoška a Hispánka do hospody a..." Ne, to není začátek nějakýho vtipu, to je filmovej otisk "reality" podle hollywoodských progresivistů. Takhle si představují ideální svět, ten bublající tavící multietnický kotel, který nás všechny dovede k jejich vysněným lepším zítřkům. Nemá to nic společnýho s tím, jak lidi fungují a koexistují v reálným životě. Jejich filmy už dávno nereflektují skutečnost, nálady ve společnosti ani netepou do nešvarů doby. A když už, tak ne trefně. Jejich filmy jsou už jen čirá probuzenecká propaganda. Někdy v míře větší, někdy v míře menší, ale 99% produkce je bohužel woke virusem infikovaný. U Kostlivce se to má následovně: Máme tady dívčí partu čítající ukázkový etnický zastoupení. Trochu toho protibělošskýho rasismu - jako vždycky, ta největší bezcharakterní svině z děvčat je běloška. Samozřejmostí je nepřetržitej girlboss vibe, kdy ženy všech věkových kategorií naprosto ovládají dění, ženou se statečně a nezištně do smrtelně nebezpečných situací a řeší všechny problémy a bolístky světa. Prostě čapnou hokejku nebo brokovnicu, a jdou bojovat s nadpřirozenou bytostí živící se strachem. Černošky jsou vyobrazený jako andělsky bezchybný bytosti, který ukazují společnosti správnou cestu- vyšetřují vraždy a jako terapeutky pomáhají tápajícím a psychicky labilním bělochům hledat smysl života. Neznají závist, zášť ni zlobu, a všechny mají výrazné africké rysy a doplňky, aby zdůraznili jejich kulturu. Věřím tomu, že kdyby byl ve filmu Moravák, chodil by ten šuhaj v kroju a s valaškou, jen by sa vykrúcal. A propos, muži... Ve filmu jsou to jen emocionální trosky a zbabělci, problémy vyvolávající potížisti, co neumí naslouchat. Ale přeci jen se filmaři celkem udrželi na uzdě, a vědomi si toho, že točí film o rodině v ohrožení, se naštěsti nevydali cestou nedávnýho zvěrstva jménem Evil Dead Rise. No, nakonec je to v mých očích jen další generickej, natahovanej a neskutečně nudnej mainstreamovej kýč se zaměnitelným digitálním bubákem a nevýraznýma hercama, kterej navíc doráží k zemi woke infekce. ()
No žádný hororový zázrak se nekonal. Tak jak jsem před nedávnem kritizoval Úsměv, tak u něho jsem se v závěrečných minutách aspoň bál, tady byl ten konec spíš tak z donucení a připomínal světelnou blikající komedii s výrazným očním znásilněním v potemnělém kinosále. Dějově průměr avšak slova chvály musím vznést alespoň na dobře hrající Sophie Thatcher, která se mi z tohoto snímku líbila asi nejvíce. Na VOD asi v poho, v kině to byl ale asi podobný zážitek jako nedávná M3GAN - nemastný, neslaný horor, který ale neurazí. ()
Porovnám-li Kostlivce s posledními adaptacemi Stephena Kinga, musím napsat, že je rozhodně lepší než Žhářka, ale rozhodně horší než Telefon pana Harrigana. Zajímavě se přitom rozjíždí a buduje atmosféru, ta rodinná nepohoda je výborně zahraná... Ale když "to" začne, kouzlo tichého psychologického příběhu se postupně vytratí a z Kostlivce se stane prostě lekačka. Ne špatná, ale ani nijak extra zajímavá. ()
Hezky přímočará a atmosférická hororová podívaná, která bravurně pracuje se světly a stíny, takže výsledný děsivý dojem je ještě o pořádný kus umocněn. Za zmínku samozřejmě stojí i ústřední “bubák”, který je i navzdory skromnému rozpočtu velmi pečlivě zpracovaný. Jsem vážně velmi rád, že i v dnešní době, až po okraj napěchované průměrnými a zbytečnými “horory”, ještě stále vzniká něco tak vydařeného. Skvělá práce! ()
hororová jednohubka postavená na těch nejzákladnějších klišé (smrt rodiče, druhý rodič lékař/psycholog. dítě kterému se nevěří, bubák využívající smutku/slabosti), která ale neurazí a dá se bez větších problémů vydržet. Bát se sice divák úplně nebude, nicméně scény kde se lehce straší mají minimálně ze začátku celkem fajn atmosféru. Je každopádně škoda, že většina z nich byla opět propálená v trailerech a dojem z nich je tak poloviční. Finále je standard, který nemá čím překvapit, ale ani vyloženě nezklame, což se nakonec dá říct o celém Boogeymanovi...60% ()
Galerie (29)
Zajímavosti (5)
- Niektoré scény boli také intenzívne, že sa museli po skúšobnom premietaní zmeniť. Publikum kričalo tak hlasno, že dôležité dialógy po scéne vytratili. Úpravy boli zmenené tak, aby sa po scénach vložila pauza a získal tým čas vypočuť si dialógy. (Arsenal83)
- Film sa natáčal v New Orleans. Natáčacie obdobie trvalo od 21. februára do 13. apríla 2022. (Arsenal83)
- Video na YouTube o tom, ako kontaktovať mŕtvych, ktoré Sadie (Sophie Thatcher) sleduje, odkazuje na predchádzajúci film Roba Savagea, Host (2020). (Arsenal83)
Reklama