Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Will a jeho mladší bratr Jacob vyrostli v bídě a utrpení. Když dospěli, zvolili si velmi neobvyklý způsob obživy – stali se z nich odborníci na zaklínadla, čarodějnice, strašidla a jiné stvůry. Navštěvují ponuré vesnice, pečlivě zapisují strašidelné legendy a za úplatu jsou ochotni nestvůry zlikvidovat. Ve skutečnosti však pouze zneužívají pověrčivosti vesničanů, aby z nich vytáhli peníze. Žádné stvůry totiž neexistují, vždy jde o zinscenované představení, které sami připraví.  Zatímco z Jacoba vyrostl učenec s bohatou fantazií, Will upřednostňuje bohémský způsob života. Sice spolu vycházejí, nikdy však nezapomněli na dávný spor. Když byli ještě malí, jejich sestřička vážně onemocněla. Jacob tehdy dostal za úkol prodat krávu, aby měli na lékaře. Jacob ji ale vyměnil za „kouzelné“ fazole. Will Jacobovi jeho naivitu i po patnácti letech neustále připomíná. Bratři netuší, že jejich podvodné kousky byly odhaleny. Francouzský generál Delatombe je nechá sledovat a následně i zatknout. Domnívá se, že Will a Jacob nejsou jedinými podvodníky v oboru, podle něj v okolí praktikují špinavé triky také další šejdíři, kteří mají na svědomí zmizení devíti děvčátek. Delatombe má pro Willa a Jacoba návrh: Pokud se jim podaří odhalit podvodníky a najít zmizelé dívky, budou omilostněni. Bratři nemají na vybranou, pod dohledem Delatombova italského poskoka Cavaldiho vyrážejí do akce. Místní obyvatelé jsou zoufalí. Je jisté, že zlo pochází z nedalekého začarovaného lesa... (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (649)

zelvopyr 

všechny recenze uživatele

Jsem asi úchyl, ale neurazil mě, přestože mám za sebou (kdysi) dost seminářů o pohádkách a mytologii, Grimmy jsem pochopitelně četl i v neupravené staré němčině, vyznám se v souvislostech, mám rád starší Gilliamovy kousky a tak. S tímhle režisér asi nemohl ve velké mašinerii nic moc dělat, a přesto se mu povedlo solidně potměšilé dílko.... I když mi přijde, že se mohl trochu krotit, vyhodit Pryce, Stormarea i Headey a vést vše trochu komorněji... -- ale přesně to mu nejspíš produkce zatrhla. ()

FlyBoy 

všechny recenze uživatele

Zákazkové kšeftíky síce vydolujú z peňaženiek nejaký ten peniaz, ale v konečnom dôsledku autorom so singulárnym rukopisom väčšmi len uškodia. Vzorovým príkladom je napríklad Burton a jeho spotrebne zadaptovaná Alenka, ktorá na pozadí podivuhnodného upravenia predlohy obhájila rozkošne napísané postavičky pohybujúce sa v medziach infantility i nápaditosti, ale nebolo možné prehliadnuť to nevyhnutné ucuknutie pred producentskými plánmi zapríčiňujúce úbytok burtonovskej morbidity a šíriace symptómy priestorovej sterility. Giliam sa zas nechal (chcel) od kto-vie-akého chytrolína namočiť do sprčeného sfilmovania "Kliatby bratov Grimmovcov" a dopadlo to obdobne ako u Tima, dovolím si tvrdiť, že ešte horšie. Scénaristická haravara, ktorá absolútne nedrží pohromade, sympatické osôbky (Heady, Bellucci - nadštandard, Stormare, Pryce - vyšší štandard, Damon, Ledger - nižší štandard) v nej splašene pendlujú z bohatého panstva do chudobnej osady, z nej do začarovaného lesa a naspäť, pričom v tomto presúvaní nevidím takmer žiadny náznak sprostredkovania niečoho netypizovaného. Patrný pokus o vytvorenie gilliamovského prostredia so zástupom rozprávkových figúriek/príšer ujde, ale dopláca na nevydarené digi-triky a nedostatočnú porciu tej ujetej uštipačnosti, ktorou sa Terry v minulosti preslávil viac než dosť...a tých pár priemerných gagov hollywoodsky tŕn z päty nevytiahne. Pre mňa doposiaľ najslabší Terry. ()

Reklama

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Dekadentně laděná pohádka-nepohádka, která v temných kulisách tajemného lesa a černohumorného příběhu, dokazuje, že s přibývajícím věkem jako by Terry Gilliam vstupoval do filmařské puberty a jeho jediným cílem bylo provokovat. Nicméně provokuje chytře, odvážně a zábavně zároveň, takže každý, kdo má alespoň kapku citu pro trochu „jiné“ vyprávění si dozajista užije minimálně božského Petera Stormarea a jako bonus mu bude dáno jedno malé bílé koťáko! ()

monolog 

všechny recenze uživatele

Je to taková zábavička, dalo by se říct až klasická hollywoodská polívka se šťastným koncem. Terry si odskočil pro jednou do lehčího žánru a místo světlometu myšlenek tu vypracoval jen relaxační lampičku. Výprava se jistě povedla, dá se říct, že každej záběr je přeplněn tím, co od Terryho všichni milujem. Jenže jak říkám, přeplněn. I záběry na krajinu nebo město vypadají, že jsou do posledního smítka načančané přesně na efekt. Příběh má spád a všechno vlastně odsejpá jak smyslů zbavený. Přirovnal bych to možná k Mizerům a podobnýmu typu filmů, kde nemusíte skoro nebo obvykle spíš vůbec přemýšlet. Docela mě taky bavilo hledat notoricky známý pohádkový motivy. Občas jsem je našel, občas ne. Je zvláštní, že Perníček se u nás nikdy moc neusadil, zatímco třeba vodníka máme z celýho světa jenom my a Slováci. Ale Jeníčka a Mařenku (Hans a Gretchen, Hanzel a Gretchel atp podle jazyka) máme všichni. Oproti jiným Gilliamovým filmům je tu málo humoru. Tedy takové té absurdní nadsázky a satiry. Vlastně je to až příliš vážný, než aby to byl opravdu zábavnej film. Ovšem jedno vím stoprocentně : Kdyby se režisér nejmenoval Terry Gilliam, mělo by to mnohem lepší hodnocení. ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Terry Gilliam natočil pro mě často nepochopitelné filmy (Brazil, Imaginárium), ale také natočil 12 opic. Bratři Grimmové nedopadli zdaleka tak špatně jak zdejší hodnocení vypadá. Nápadů je poměrně hodně. Dojem kazí slabší triky, s kterými si ovšem Terry nikdy zase tak moc hlavu nelámal. Skutečně to hodně balancuje mezi komedií a hororem. Atmosféra vesnice a lesa by se klidně dala zaměnit s Ospalou dírou. 65% ()

Galerie (72)

Zajímavosti (19)

  • Během natáčení si režisér Terry Gilliam našel čas i na návštěvu představení proslaveného divadla Sklep. Tomáš Hanák (otec Angeliky) vzpomínal, jak "přišel po natáčení, unavený, překládal mu dvorní pythoní tlumok Petr Palouš. Hráli jsme samozřejmě The Best Of Sklep. Bavil se, občas zdříml a vyhřezl mu jazyk. O přestávce jsem ho prosil, ať jde, proboha, hned spát, což svatosvatě slíbil! No a po představení s námi ještě poklábosil. Společné foto visí na nejčestnějším místě divadla, u kumbálu se smetáky." (NIRO)
  • Scénu se živým lesem napsal Terry Gilliam původně pro Zloděje času (1981), kde se ale nakonec neobjevila, podobně jako když ji chtěl uplatnit později v Brazil (1985). (imro)
  • Svérázný režisér Terry Gilliam dostal nejvyšší rozpočet ve své kariéře – 80 mil. dolarů, ale snímek vydělal během premiérového víkendu (26.-28. 8. 2005) v USA jen 15 milionů. Celkové tržby v domovině byly 37,9 milionu. (imro)

Související novinky

Matt Damon je Marco Polo

Matt Damon je Marco Polo

04.05.2005

Scenárista Kráľovstva nebeského William Monahan sa púšťa do písania scenára k pripravovanému dobrodružnému filmu MARCO POLO, ktorý bude vychádzať z Polovej autobiografickej knihy Travels ("Cesty").… (více)

Reklama

Reklama